Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gaucho schreef:Voor mij is opbergruimte belangrijker dan de optische ruimte
Verder vanuit mijn ervaring, heb 2 jaar geleden een nieuwe keuken laten plaatsen in mijn oude huis en in mijn nieuwe huis wat updates:
Do:
Quooker
Stoomoven liever dan magnetron, en liever 2 kleinere ovens als 1
Lades ipv kasten
Voldoende koel- en vriesruimte, ik heb in mijn nieuwe huis een losse Amerikaanse koelkast met vrieslades geplaatst.
Inductie. Ik heb overigens 60 centimeter en dat bevalt echt prima. Ik gebruik mijn stoomoven veel voor koken, en de verschillende zones van de inductie plaat zijn samen te voegen.
Apothekerskast met apart uittrekbare laatjes. Die mis ik.
Don't:
Donker glanzend natuurstenen blad (5 minuten na schoonmaken zie je weer kringen). Blijft mij storen, dus ik krijg een ander blad.
Spoelbak met hoekjes
Voor de mensen die een rvs plaat achter het fornuis hebben: rvs spray van Hage is top.
Zo een Le Mans carrousel voor in een hoekkast beviel mij echt prima, kon ik al mijn pannen in kwijt.
Nayan schreef:Te bedienen met Google home en app, alleen wit licht is voldoende, wel kunnen dimmen maar hoeft niet automatisch. Heb nu veel producten van Tuya maar vind hun opties voor in de keuken niet mooi. Liever niet iets waarbij ik nog weer een aparte hub aan moet schaffen (IKEA en Philips hue bijv.) maar op zich als dat echt de mooiste optie is prima.
Roodvos schreef:Nayan schreef:Te bedienen met Google home en app, alleen wit licht is voldoende, wel kunnen dimmen maar hoeft niet automatisch. Heb nu veel producten van Tuya maar vind hun opties voor in de keuken niet mooi. Liever niet iets waarbij ik nog weer een aparte hub aan moet schaffen (IKEA en Philips hue bijv.) maar op zich als dat echt de mooiste optie is prima.
Dat is wel een heel groot platform waar meerdere fabrikanten producten voor maken. Hier staan er een aantal genoemd:
https://fwd.nl/smarthome/tuya-de-smarth ... ds-groter/
Ik zou dan kijken of ik een armatuur kan vinden die ik mooi vind en dan er lampen in zetten die via je platform werken. Je bedient dan de lamp(en) en niet via de (wand)schakelaar.
JorineV schreef:Do's
- oneffen aanrechtblad (voelt prettig en je ziet niet meteen alles)
- naar een Duitse keukenbouwer (die doen niet aan alle kortingenonzin, de prijs is de prijs, klaar)
- vasthouden aan de dingen die je écht graag zo wil / die jij praktisch vind
- vierkante wasbak met afgeronde hoeken, onderbouw
- een kraan die je los kan halen zodat je een grote pan / aangebakken ovenschaal makkelijk kan uitspoelen
- vaatwasser op hoogte
- kookplaat vlakinbouw
- lades
- le mans kasten in de hoeken
- meer stopcontacten
- goede verlichting op je werkblad
- bovenkasten die naar boven openen
Don'ts
- een keuze maken omdat de verkoper dat zo mooi vindt (jij moet ermee leven)
- lades van 90 cm of breder waar je zware spullen in wil opbergen
Ann_moi schreef:Do: Vaatwasser met verlichting, Inductie kookplaat en veel lades met lades er inEn ook bovenkasten die naar boven openen.
Ann_moi schreef:Do: Vaatwasser met verlichting, Inductie kookplaat en veel lades met lades er inEn ook bovenkasten die naar boven openen.
Don't: Houten aanrechtblad, zeker wanneer ze zeggen dat je er weinig onderhoud mee hebt, dat is een leugen... Binnen 1.5 jaar al schimmelplekjes en verkleuringen.