Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Prrrr schreef:Wederhelft hier houdt van de regendouche, maar ik vraag me af waarom hij überhaupt shampoo heeft![]()
Ik hou het bij de gewone douche,dus inderdaad wel handig om ze allebei beschikbaar te houden.
Ik hou van de handdoekenradiator. Let op dat je voldoende kan ventileren. Zo min mogelijk dingen vast op de vloer is het gemakkelijkst schoonmaken. Toilet liefst apart. Als je toch groot bezig bent: leidingen zoveel mogelijk vervangen en wegwerken. Een hele grote wastafel is eigenlijk zonde van de ruimte, in mijn ervaring. Zorg dat de kraan van de wastafel hoog genoeg is om eventueel je haar onder te wassen, of een emmer onder te kunnen zetten. Vast niet mooi, wel heel praktisch. Kies kraangrepen waar je ook nog wat mee kan als je gladde handen hebt.
Ik bedenk er later vast nog een paar
Earth schreef:Do- Vloerverwarming! Dat mis ik nnu we het toch niet hebben echt wel. En tegenwoordig is dat niet zo duur meer.
. Is ook niet heel normaal hier, maar nu moeten de tandenborstels en scheerapparaten in de slaapkamer opgeladen worden. Sizzle schreef:In ons vorige huurhuis hadden we een waterontharder, ik vond het geen success en inderdaad wel aanslag op de (kunsstof) kabine die ik er lastig afkreeg.
Wij trekken onze glaswand gelijk na het douchen droog en daar hoeven we dan nauwelijks aan te poetsen terwijl we echt geen zacht water hebben (21 fH)
Schuur_ schreef:Hier staat de verbouwing/nieuwe badkamer over een jaar of 2/3 op de planning
-> zo groot mogelijke tegels
-> ruime douche, liefst dubbel ipv douche en ligbad
-> 1 grotere wastafel ipv 2 met een blad waar je wat meer op kan zetten dan enkel een tandenborstel balanceren
-> grote lades onder de wastafel en eventueel een kast voor opbergruimte (wc papier, handdoeken, voorraadproducten maar ook bv zonneproducten, make-up, epileermachine, opladers allerhande etc.)
-> spiegel met verlichting en infrarood
Over de rest van de verwarming ben ik nog niet uit. Momenteel verwarm ik nog met stookolie/mazout en die gaat er tzt uit. Beneden heb ik een pelletkachel en ik denk dat ik in de slaapkamers airco units ga hangen om te verwarmen/koelen. Badkamer wordt dus ook elektrisch maar vloerverwarming gaat te lang duren.
Als iemand trouwens de tip heeft hoe je zo min mogelijk stof krijgt hoor ik het graag. In alle badkamers die ik heb gehad lag er altijd zo snel veel stof.

)
Hadden overigens geen plek voor een apart toilet en ik wilde per sé een toilet boven omdat ik dat 's nachts wel lekker makkelijk vind.
Moska schreef:Wij moeten de vloerverwarming nog aanleggen, waarom zou je deze in de muur willen laten doorlopen? Knuffelmuur idee?
Want het is nog elke avond een feestje om onze badkamer binnen te stappen.