Help, ik geraak niet in de auto! (bevroren)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Help, ik geraak niet in de auto! (bevroren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:59

ik kreeg 1 deur open en ben maar ruiten gaan krabben, toen ik eindelijk klaar was, kon ik aan de binnenkant ruiten gaan krabben. Heel bizar maar al mijn auto's die ik in mijn leven gehad heb, zijn zeiknat van binnen.
Er ligt niets in de auto dat dit kan veroorzaken. Het is zo vreselijk irritant. Ik heb er wel 6 van die vochtvreterzakjes in liggen, maar het helpt niets

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:45

Heb je ook van die vochtvreters die je kan herbruiken dmv de magnetron? Die helpen in mijn auto goed.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:58

Hier in onze huidige auto ook veel vocht. Ik rijd aldoor met voorruit verwarming en airco aan, dat helpt. Ramen dan af en toe even open om te luchten, zodat er weer drogere koude lucht in komt. Bij mooi zonnig weer ook even een tijd laten staan met ramen op een kiertje.

Laatst zat de bus van mijn ouders dicht gevroren, achter, zij en schuifdeuren.
Beetje water op de plek van de rubbers en het handvat doet vaak al voldoende.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:02

Bij veel vocht in de auto inderdaad met de airco aan rijden. Mijn airco staat het hele jaar door aan, en mijn auto beslaat zelden. Vriest ook nooit dicht.

Hoe heb je het nu opgelost TS?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:22

ik heb net 2 nieuwe Pingi vochtvreterzakjes gekocht, die liggen er nu ook in, maar die zijn al vrij oud (jaar of 10).
Als ik de voorruit ga ontwasemen, gaat de airco vanzelf aan, 5 minuten voor thuiskomst, zet ik de airco altijd uit, moet van de garage, anders ligt er steeds een enorme plas onder de auto.
ik heb een 15 jaar oude Volvo, mijn man een 17 jaar oude en hij heeft geen druppel vocht in de auto. Het is niet eerlijk... ^)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:27

Urbanus schreef:
[ [url=m/lPFa7G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij deze even een screenshot wat betreft de vaseline.

Juist Petroleom lost op... ik gebruik pure Petroleom om oud,hard geworden olie uit mijn (naai-machines) te verwijderen... en daar moet je echt oppassen dat je geen rubber of plasticdelen ermee raakt...
WD40 dito ( is mijn alternatief als er geen Petroleom is)
Voor metaal (zonder lak) perfect maar alles wat plastic of rubber is wordt beschadigd...

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:49

Morrie schreef:
ik heb net 2 nieuwe Pingi vochtvreterzakjes gekocht, die liggen er nu ook in, maar die zijn al vrij oud (jaar of 10).
Als ik de voorruit ga ontwasemen, gaat de airco vanzelf aan, 5 minuten voor thuiskomst, zet ik de airco altijd uit, moet van de garage, anders ligt er steeds een enorme plas onder de auto.
ik heb een 15 jaar oude Volvo, mijn man een 17 jaar oude en hij heeft geen druppel vocht in de auto. Het is niet eerlijk... ^)

Misschien zo'n vochtvreter bak proberen? Bij Big Bazar hebben ze van die grote voor 6.99, ik kreeg dat laatst als tip voor hetzelfde probleem, maar ik heb nog niet geprobeerd.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:53

Als je je deur niet openkrijgt, moet je inderdaad (hard) duwen ipv trekken. Dan breek je het ijs. Soms moet je het een paar keer herhalen, maar daarna kun je de deur open trekken.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:31

8nnemiek schreef:
Vaseline is een mix van verschillende ingrediënten. Dat is inderdaad niet goed voor bepaalde stoffen. Je mag bv ook geen vaseline op een condoom smeren. En op raamrubber schijnt dus ook niet goed te zijn.

er bestaat vaseline maar ook zuurvrije vaseline

w40 is gewoon olie

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:20

Slmt9 schreef:
Ik ben eruit waar onze error zit. Ik dacht dat rubber in auto’s, net als vaak de banden, van synthetisch rubber is. Dat is ook gemaakt van olie (net als vaseline) en dat kan tegen elkaar.

Natuurrubber (bijv een latex condoom) kan inderdaad niet tegen olie. Een condoom brokkelt dan letterlijk af.

Rest ons de vraag of de rubbers in de auto van kunststof of natuur zijn 8-)

Combinatie. Er zit altijd een x percentage natuurrubber (latex) in. Ooit stage gelopen bij een bandenfabrikant op het lab ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:28

Hier gingen de achterdeuren ook niet open, ondanks dat we de auto kunnen voorverwarmen. Hond moest maar op de bijrijdersstoel. _O-
Afbeelding

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:51

Flesje met koud water vullen. Even langs de raden van de autodeur gieten. Voila, deur kan weer open.
Hoef je echt niet bang te zijn voor je ramen. 1. het is koud water, 2. je iet het niet over de ruiten maar tussen de kieren bij de deur.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 14:39

mijn oude cabrio, zo tochtig en vochtig als wat, was gisteren inwendig bevroren. Slot en alles, kon mijn sleutel er in steken (jippie w40 werkt) maar kon hem niet draaien omdat inwendig geen w40 komt en het duidelijk nat was daar. grrr

bijrijderskant hebben ze ooit schroevendraaier ingestoken om te proberen te stelen dus dat slot kan alleen via binnenkant open.

ben maar naar huis gelopen, gelukkig woon ik 15 minuten van werk. (nee heb geen fiets, kan wegens slijtage problemen ook niet fietsen)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 14:44

8nnemiek schreef:
Vaseline is een mix van verschillende ingrediënten. Dat is inderdaad niet goed voor bepaalde stoffen. Je mag bv ook geen vaseline op een condoom smeren.

Dus.... glijmiddel?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:01

Ik ben nu wel benieuwd hoe ts er in is geraakt hihi

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:27

Gezien het topic op IM denk ik dat TS even met hele andere dingen te dealen heeft gekregen gisteren :knuffel:

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 16:54

Na anderhalf uur en WD40 ben ik in de auto geraakt. Dank voor de vele tips, ik lees ze later nog eens rustig door.

Want helaas heeft Secricible gelijk... Ik ben mijn allerbeste vriendinnetje verloren gisteren, en ik ben helemaal kapot nu.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 17:29

Vreselijk, heel veel sterkte Y;(

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 19:53

Sterkte Y;(

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:42

Awh wat rot. Heel veel sterkte.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 10:33

Dank voor de lieve woorden allemaal. Ik ben zo gebroken zonder haar..

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 00:10

Oh wat verdrietig. Sterkte!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 00:46

Heb ik ook gehad, zorg dat het goed droog is bij de rubbers. En dan eventueel wat vaseline/poeder erop. Maar er moet geen vocht / water tussen zitten.
En als ik bij hele harde vorst een afspraak had in de ochtend en de gok niet durfde te nemen heb ik de deur wel eens op een mini kier laten staan, maar hij staat hier achter gesloten poort, dus dat zou ik in een woonwijk niet doen..

Edit: STERKTE!