Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BarbaraNova schreef:dierenfan schreef:Wij hebben stalkatten. Een boel veel te veel stalkatten. Zeg maar gemiddeld 20.... wij hebben verder geen ongedierte ondanks dat de paarden echt heel erg buitenaf staan. Ik voer met liefde de katten bij maar ze hebben sowieso geen klagen qua hoeveelheid eten. Komend voorjaar weer kittens in overvloed. Al maak ik die tegenwoordig wel redelijk tam en gaan er gelukkig veel weg (ook langharige erbij)
Ja ik zou best een stalkat willen maar vindt dat weer zo sneu, t is echt maar een stalletje met vier boxen en een gang en een zoldertje, verder niets...ben er wel veel maar ze zou dan ook heel veel alleen zijn...
FrNo schreef:Even een vraagje, wat betreft katten.
Bij mijn stal lopen soms katten. (Ik denk van mensen ergens uit de buurt)
Ik zou ze best wat bij willen voeren, hebben jullie tips om de katten bij te voeren zonder dat ik muizen of ratten juist lok met het voer.(Nu in principe geen last van ratten of muizen)
In de hoop dat de katten wat meer blijven hangen en ratten en muizen vangen, mocht er iets zitten.
BarbaraNova schreef:dierenfan schreef:Wij hebben stalkatten. Een boel veel te veel stalkatten. Zeg maar gemiddeld 20.... wij hebben verder geen ongedierte ondanks dat de paarden echt heel erg buitenaf staan. Ik voer met liefde de katten bij maar ze hebben sowieso geen klagen qua hoeveelheid eten. Komend voorjaar weer kittens in overvloed. Al maak ik die tegenwoordig wel redelijk tam en gaan er gelukkig veel weg (ook langharige erbij)
Ja ik zou best een stalkat willen maar vindt dat weer zo sneu, t is echt maar een stalletje met vier boxen en een gang en een zoldertje, verder niets...ben er wel veel maar ze zou dan ook heel veel alleen zijn...
snorkel1986 schreef:Als je stalbkat altijd droog kan liggen slapen zou ik er rustig een uit het asiel halen paardagen op zolder paardagen in stal met deur dicht ( of alleen als jij er even bent deuren dicht ) en kat los blijven voeren op zolder (alleen als ie er is) en succes)
rien10 schreef:Dat is echt een no-go Dreamboy en helpt maar voor een paar uur, dan zijn de ratten die het gegil gehoord hebben weer van het gegil af.
Net als lijmplanken, ook verschrikkelijk wreed. En verboden gelukkig. Als je ze doodmaakt, moet dat snel.
Dreamboy schreef:rien10 schreef:Dat is echt een no-go Dreamboy en helpt maar voor een paar uur, dan zijn de ratten die het gegil gehoord hebben weer van het gegil af.
Net als lijmplanken, ook verschrikkelijk wreed. En verboden gelukkig. Als je ze doodmaakt, moet dat snel.
Ik heb het zelf ook nooit uit geprobeerd hoor. Ik weet dat het gedaan werd, hoe effectief het is? Geen idee. Maar echt diervriendelijk is het zeker niet.
Maar ratten zijn voor mij een reden om geen kippen te nemen, hoe leuk ik ze ook vind.
rien10 schreef:Het allerbeste is wering; alles goed opruimen, aflsuiten, opbergen, schoonhouden. Alleen is dat in een stal onmogelijk. Je morst voer, er ligt mest, noem maar op.