cissy schreef:Zoals heel veel mensen heb ik een discussie met mijn energie leverancier.
Vorig jaar betaalde ik een voorschot van 200,-.
Mijn afrekening komt in aug. Ik kreeg toen 600,- terug en mijn nieuwe voorschot werd 429,-
Dat heb ik met veel moeite terug weten te krijgen naar 320,-. Ik spaar liever zelf voor mijn eventuele hoge afrekening en hoef geen spaarpotje bij de leverancier.
Na nogmaals tevergeefs proberen het weer omlaag te krijgen heb ik nu de automatische incasso opgezegd en ga voortaan wel zelf overmaken.
Nu dreigen ze met incassokosten als ik niet overmaak wat zij vinden dat mijn voorschot moet zijn, namelijk die 320,-.
Maar mag dat juridisch wel om over een voorschot incassokosten te heffen? Dat mag volgens mij alleen als ik inderdaad niet de eindafrekening betaal. Voorschotten zijn niet voor niks voorschotten. Ik heb gewoon een spaarpot voor de rekening en ik ben zuinig met mn energie.
Klopt mijn redenering?
Ik heb rechtsbijstand en deze vraag daar gesteld maar nog geen antwoord ontvangen.
"Ik spaar liever zelf voor mijn eventuele hoge afrekening en hoef geen spaarpotje bij de leverancier."
Dit snap ik helemaal, zeker met die belachelijke tarieven van tegenwoordig..
Ik weet niet waar je zit, maar ik zit bij Essent.
Mijn advies tarief was € 497 euro, dit heb ik teruggedraaid naar € 250. Vanwege dezelfde reden als jij en omdat we nu zonnepanelen hadden en toen het nieuwe tarief werd voorgesteld nog niet.
Ik kon dit zo omdraaien, deden ze niet moeilijk over.
Wellicht dan een overstap maken naar een andere leverancier?