Vraag ik te veel van een wekker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:32

[***] schreef:
fleurtjeuh schreef:
Ja maar als ik vraag om iets specifieks en mensen komen met heel iets anders aan, zouden jullie daar niet moe van worden?

Nee, het is juist attent dat mensen denken 'hey, een smartwatch kan ze omdoen/aan een haakje hangen/onder of naast haar kussen leggen'. Anders krijg je nooit goede suggesties die misschien werken, want wat jij van een reguliere wekker vraagt is inderdaad wat enthousiast. Je zoekt een oplossing voor een probleem en als je zelf in de goede richting zat te denken dan had je het waarschijnlijk al gevonden. :)

Ik denk dat je met je opmerkingen een aantal mensen hebt afgeschrikt die anders echt wel bereid waren om mee te zoeken.

Inderdaad. Ze komen niet "met iets anders" maar met alternatieven die misschien niet perfect aan al je eisen voldoen, maar die wel een oplossing voor je probleem kunnen zijn. Jij hebt alleen nogal tunnelvisie op je eisenlijstje.

Snadrem

Re: Vraag ik te veel van een wekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:33

Maar een alternatief is toch per definitie "iets anders"? Waar je wel hetzelfde mee kan bereiken, maar niet waar TS naar op zoek is. En misschien bestaat wat ze zoekt wel niet. Jammer voor TS maar dan heeft ze in ieder geval effe gezocht.

Hoop niet dat er mensen gaan wakker liggen van het gegeven dat TS geen smartwatch als wekker gaat gebruiken want dan is de smartwatch wel een heeeele goede wekker :')

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Vraag ik te veel van een wekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 21:32

Ik verplaats dit topic naar Huis, Tuin en Techniek. HTT daar past dit beter

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:01

Kijk eens naar een Google nest hub (display). Die kan alles wat nest speakers ook kunnen, maar dan meer. Zo heb je ook ochtend routines bijvoorbeeld. Waar het scherm langzaam feller wordt en geluid langzaam harder wordt. Als een soort wake-up light. Uiteindelijk kan die je ook vertellen wat het weer is. Je kunt allerlei muziek instellen. Als je smart lampen hebt zou je zelfs kunnen koppelen dat de lampen in je kamer aangaan en steeds feller worden.

Ik heb die van mij zo ingesteld dat op de tijd dat ik er écht uit moet dat die een boodschap uitspreekt “Shiloh je moet er NU uit!!”

Eigenlijk kan het alles wel wat je noemt volgens mij. Hij kan van zichzelf niet aan de muur, maar er zijn wel muurbeugels voor te koop.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:33

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:03

Apart slapen. Wordt ie niet wakker en kan je elke wekker gebruiken die je wilt.

Hier moet ik ook regelmatig 04:00 opstaan waar vriendlief ook pas 08:30 de wekker heeft. Wekker gaat, ik zet m uit. Loop de kamer uit badkamer in, daar wassen en aankleden.

Heel soms wordt ie vaker en slaapt ie zo verder maar vaak wordt ie ook niet wakker. Maar ja, snoezen enzo is dan niet handig nee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:54