Nederlands Groen wilt mn contract veranderen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:23

kiki1976 schreef:
De opa en oma van mijn man deden mee met de postcode loterij (beide toen al dik in de 80). Eens in de zoveel tijd kreeg je wel eens post met een extra gratis lot. Tenminste dat dachten ze, dus activeerde hun deze iedere keer. Wat ze alleen niet wisten en wat toen ook niet echt duidelijk was, was dat het daarna een extra lot werd.
Uiteindelijk kwam 1 van de kinderen erachter dat ze op den duur iedere maand meespeelde met 23 loten!
Hier hebben ze werk van gemaakt. Eerst reageerde ze erg agressief vanuit de postcode loterij, ze activeren zelf toch de loten.
Uiteindelijk hogerop gezocht en gedreigd dat er verder werk van gemaakt zou worden, want dit is van de zotte.
Loten terug gebracht naar 2 (waar ze uiteindelijk mee begonnen waren) en van de voorgaande anderhalf jaar het geld van alle loten terug gekregen. En een blokkade gekregen in het systeem dat de zogenaamde extra gratis loten niet meer geactiveerd konden worden.

wowwwwww....dieptriest dit.

superpony

Re: Nederlands Groen wilt mn contract veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:22

Echt zo triest inderdaad. En postcode loterij doet dat inderdaad heel gewiekst. Zelfs mijn man dacht eerst nog dat je echt een gratis extra lot kreeg.

Mijn moeder mag ook niks meer openen en hangt nu bij alles op. Maar ze wordt er wel onrustig van dat ze steeds bellen dat ze straks niet meer bereikbaar is omdat haar abonnement stopt.
Heb enorme strijd gehad met T-mobile hierom, maar die zweren bij hoog en laag dat zij niet zelf bellen en er ook niks aan kunnen doen.
Door die bellers heeft mijn moeder wel een duurder abonnement en wist ze niet dat ze niet meer gratis naar mij kon bellen, wat eerst wel kon. Dat leverde een enorme eerste rekening op ook

De spam in mijn mail lijkt ook altijd door bedrijven gestuurd te zijn waar je wel ooit contact mee hebt gehad.

En 1x was het echt heeeeeel knap gedaan. Van Visa wilden ze dat we aanvullende info gaven, anders werd onze card gestopt. Er was nergens iets te bekennen van namaak. Ik heb het erop aan laten komen en toen was het klaar. Was het gestopt, ook prima, vragen we wel een nieuw/andere cc aan. Maar niks gebeurt en nooit meer zo een mail ontvangen na 2x zo een mailtje.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:34

Die van VISA is mijn wederhelft wel ingetrapt, maar die was inderdaad heeeeel erg goed. Ik heb hem laten zien dat je het op een mobiel niet eens echt kon controleren, dus dat hij met dat soort mails eerst in een computer moet controleren waar die linkjes heen gaan.

Hij vond zichzelf zo stom :(:) Maar het is echt zo gemakkelijk gebeurd. Hij had er binnen een kwartier ook al spijt van, meteen geblokkeerd en terug laten boeken, dus hij was nog op tijd. Het wordt steeds ingewikkelder om het te zien.

Dat laten bellen door agenten word ik ook moe van. Ik wil NOOIT meer iets bij KPN hebben, breek me de bek niet open, maar een registratie in het belmenietregister doet niks omdat ze steeds met andere agenten werken en die kennelijk niet de registergegevens delen. Ja mevrouw, blokkeert u dan ons nummer maar.

QUE ?! :x

Maar goed. Dat doen we maar, nu. Het is echt belachelijk.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:53

Serieus Prr? Ik ben echt al heel lang klant bij KPN en heb echt nog nooit telefoontjes vanuit KPN gekregen :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:55

Misschien omdat je al klant bent?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:57

Zou kunnen idd :) maar ik wist serieus niet dat KPN ook van callcenters gebruik maakte om abonnementen te verkopen.
Ik vind dat sowieso belachelijk. Ik heb die nonsens gehad met Ziggo, dan heb je mensen aan de telefoon zonder enige inhoudelijke kennis, en ik ben al een nitwit :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:30

KPN is ronduit stalken, om gek van te worden. Maar die hebben de gegevens aan centra door heel NL doorgegeven.
Ben al verschillende keren boos geworden maar helpt allemaal niet.

Ik moest toen van KPN een lijstje maken door welke nummers toen 6 welen lang door werd gebeld:
Willen jullie nummers blokkeren dan heb ik wel een lijstje
024-2090024
024-2090022
Prive nummer
050-2050364
Prive nummer
079-6131201
Prive
Prive
Prive
Prive
020-202018181 3x (alle keren aangeven niet meer gebeld te willen worden)
072-2010146
Prive
085-7732734
072-2010143 2x (idem)
033-2020316
085-0659724
085-0659725
Prive
085-7731232
085-7731239
085-7732730

Ze zouden ermee aan de slag, Is even rustig geweest maar beginnen gewoon weer opnieuw

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:38

Dat is toch gestoord? Je kunt niet eens meer aangeven dat je niet gebeld wil worden, want dan is er wel zo'n andere jodokus die het probeert. Misschien moet je dat lijstje eens doorgeven aan de ACM.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 22:06

Ik heb met een mail van ANWB gehad dat ik er bijna intrapte. Het is dat die mail letterlijk op de site van anwb stond als spam.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:34

Prrrr schreef:
Dat is toch gestoord? Je kunt niet eens meer aangeven dat je niet gebeld wil worden, want dan is er wel zo'n andere jodokus die het probeert. Misschien moet je dat lijstje eens doorgeven aan de ACM.

Nee klopt en het callcenter zegt gewoon we kunnen geen gegevens wissen. Wat naar mijn weten gewoon onzin is.
Ergste is de spreken me aan op mijn meisjes naam (klopt daar heb ik vroeger het abo op afgesloten). We zijn al zeker ruim 17 jaar geen klant meer bij ze en ook ben ik al 22 jaar getrouwd. Ze gebruiken dus blijkbaar allemaal oude gegevens.
Melding maken heeft geen zin.
En de callcenter bieden ook geen recht van verzet als je het gesprek wilt beëindigen. Wat ze ook wettelijk verplicht zijn volgens mij

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 00:45

085 , 088 en 020 nemen wij standaard al niet meer op.

Maar soms kan ik de oproep niet weigeren met onze huistelefoon. Die maakt dan een raar geluidje. Dus enige optie is over laten gaan of opnemen en een 'leuk' gesprek starten.

Een keer heb ik er wel lol mee gehad , belde een man op stelde allemaal vragen dus vroeg hij om het adres en ik zeg ik woon aan de belmenietstraat en heb toen opgehangen. Meneer belde terug maar ik kon dus weer niet wegdrukken. Vervolgens hoor ik zo'n heel vies achterbaks lachje aan de andere kant. Ik heb toen heel boos gezegd dat hij normaal moet doen met zijn zielige gedrag. Werd daarna ook niet weer gebeld :')

En een keer een vrouw waarbij ik ook vriendelijk begon en zei zolang het geen reclame is of overstappen naar een abonnement be my guest. Ze bleef volhouden dat het niet zo was maar daar kwam toch het reclame praatje. Toen heb ik maar gezegd nou of ik ben gek maar volgens mij is dit toch reclame en ik ga nu ophangen. Soms is die mensen stangen ook wel een beetje leuk hoor.

Mijn moeder wordt al boos voordat er überhaupt wat gezegd is. Maar ik hou ze soms wel even een paar minuten bezig kan er soms ook wel om lachen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 02:16

Zebrastreep schreef:

Maar soms kan ik de oproep niet weigeren met onze huistelefoon. Die maakt dan een raar geluidje. Dus enige optie is over laten gaan of opnemen en een 'leuk' gesprek starten.

Een keer heb ik er wel lol mee gehad , belde een man op stelde allemaal vragen dus vroeg hij om het adres en ik zeg ik woon aan de belmenietstraat en heb toen opgehangen. Meneer belde terug maar ik kon dus weer niet wegdrukken. Vervolgens hoor ik zo'n heel vies achterbaks lachje aan de andere kant. Ik heb toen heel boos gezegd dat hij normaal moet doen met zijn zielige gedrag. Werd daarna ook niet weer gebeld :')

En een keer een vrouw waarbij ik ook vriendelijk begon en zei zolang het geen reclame is of overstappen naar een abonnement be my guest. Ze bleef volhouden dat het niet zo was maar daar kwam toch het reclame praatje. Toen heb ik maar gezegd nou of ik ben gek maar volgens mij is dit toch reclame en ik ga nu ophangen. Soms is die mensen stangen ook wel een beetje leuk hoor.

Mijn moeder wordt al boos voordat er überhaupt wat gezegd is. Maar ik hou ze soms wel even een paar minuten bezig kan er soms ook wel om lachen.

Dus mensen met een vaste telefoon die in Amsterdam (020) wonen kunnen jou niet bellen? Ben je van 010 ofzo?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 02:31

Ja wel , maar we nemen ze niet op omdat het standaard bedrijven zijn iets willen verkopen ( energie , abonnementen op tv ect. )

We hebben geen familie wonen aan die kant dus nee wij kunnen vaak aan de nummers al wel zien dat het weer van die rot verkopers zijn.

Maar je hoeft je niet gelijk zo aangevallen te voelen hoor :') het topic gaat over dit soort vervelende praktijken.

Plus ik woon in Drenthe , maar bedrijf aan huis dus dan krijg je dat soort telefoontjes aan de lopende band.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 08:58

Zebrastreep schreef:

Dat kan ook je waterbedrijf zijn. Ik ken er sowieso al 2 met die nummers. Zowel Vitens als Waterbedrijf Groningen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 09:04

Ik neem ze ook vaak niet meer op (op een of andere manier hebben ze een gave om te bellen als ik in de auto zit) en kijk ik later op gebeld.nl wie het was.

Maar er zijn ook al call centra die bellen met mobiele nummers.

Maar tegenwoordig blokkeer ik al die nummers gelijk

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 09:06

Mijn moeder woont in een seniorenbuurtje, alle huisjes werden voorzien van een slimme meter, de monteur had ook een mooi verhaaltje, wist wel iemand waar ze véééél goedkoper uitwaren met gas en electra. Bijzonder als je niet eens weet waar iemand klant is. Al die oudjes zijn er met open ogen ingetuind, het maandbedrag was inderdaad ook lager, maar de uiteindelijke eindafrekening niet. Misselijke manier van doen. Heb toen ook tegen mijn moeder gezegd dat dat niet kon wat er haar voorgespiegeld werd. Dat daar de prijzen veel hoger lagen dan waar ze eerst zat. Nee hoor die monteur dit en die o zo vriendelijke meneer die daarna kwam had het zo netjes en vlot geregeld.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 09:11

Bij mij is het ook erg...

Als ik op mijn eigen werk (energieleverancier zonder callcenter) mijn telefoonnummer bel, staat er op mijn scherm dat het spam is. Niet fijn, ik bel ook regelmatig mensen op of ze de juiste meterstand door willen geven. :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:10

Ik heb geen huistelefoon meer, omdat ik daarop ontzettend veel werd gebeld / lastig gevallen door vervelende callcenters.

Op mijn mobiel eigenlijk nooit. Wel eens vage sms’jes, maar die verwijder ik gewoon.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:14

Ik word nooit door KPN rechtstreeks gebeld, maar wel vaak door callcenters zogenaamd in naam van KPN. :')

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:14

Ik weet niet of het nu nog zo is maar n paar jaar geleden ging gigantisch veel geld om in de handel van telefoon-nummers en gegevens.
Ben er toen achter gekomen ( was ergens 2005/2006 omdat ik op eens ook allemaal telefoontjes kreeg... en allemaal hebben zij mij aangesproken met mijn naam.
Nu heb ik sinds jaar en dag en zakelijke telefoon die absoluut niet aan mijn naam gelinkt is.
Dus manlief en ik stonden voor een groot raadsel...
Totdat ik mij herinnerde dat ik n tijd ervoor een boek bij de Bruna besteld had. IN de winkel zelf, maar daar mijn naam en nummer achtergelaten heb, zodat zij mij bellen als het boek er is.
Die naam werd toen ik de pc ingevoerd... en bingo.

Later werd mij bij het belmijnietregister verteld, dat mijn nummer niet op de lijst kon, want zakelijk -:(-

Tot vandaag bellen ze nog af en toe...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:25

Dat had een ex-vriend van mij ook Sasja. Die heette (bv) Jan Janssen, maar had was een keer te snel met tikken en bij 1 bedrijf stond hij als Jean Janssen. Hij wist ook direct welk bedrijf zijn gegevens gedeeld had toen hij aanbiedingen kreeg voor Jean ipv Jan.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 11:18

Ik heb een reserve telefoon, een oude pre paid Nokia die het nog steeds doet. Zit altijd in mijn tas, voor als ik mijn smartphone eens vergeet.

Het reservenummer is alleen bij mijn man bekend. Ben ik al twee keer op dat oude toestel gebeld namens "Microsoft", omdat er iets mis is met mijn pc. Als ik dan vraag hoe ze aan het nummer komen, volgt het antwoord dat ik dat zelf heb opgegeven bij Microsoft.

Daarna is het zo heerlijk om ze te kunnen ontmaskeren, nadat ik ze eerst hun hele verhaal heb laten doen :)) :')

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 11:49

De ideale oplossing om van zulke bedrijven a te komen is door te zeggen dat je contact met je bewindvoerder moet opnemen.
Dan halen ze je nummer uit het systeen en bellen nooit meer.
Ze hoeven niet te weten dat het niet zo is en hier heeft het gewerkt en ook bij meerdere mensen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 11:51

Als ze bellen zeggen dat je in de schuldsanering zit.
Bellen ze je de komende jaren niet meer en zullen ze je van hun lijstje afhalen.

Het is wel triest. Ik heb ooit Syrische onderburen gehad. Daar heeft iemand aan de deur gestaan voor een energie contract.
Die mensen konden amper Nederlands en begrepen het niet. Ze vroeg: zelfde gas? Ja. Zelfde gas had hij gezegd. Dus zij dacht dat het de huidige maatschappij was.

Ze kregen een contract van 3 jaar, terwijl ze nog een ander contract hadden waar ze helemaal niet boete loos vanaf konden. Koste echt iets van 200€

Ik heb toen namens hun bezwaar gemaakt, tig x gebeld en gemaild. Was echt nog een heel gedoe.
Vriendin van mij is advocaat en heeft mijn brief een beetje aangepast (gratis). En het is ons wel gelukt.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 11:52

Een paar jaar gelden kreeg ik zo'n schimmig figuur aan de deur. "Ik ben van [onverstaanbaar], zoals u hebt kunnen lezen in de brief die u heeft ontvangen werken wij samen met de consumentenbond." (Natuurlijk nooit zo'n brief gezien). Enige reden dat ik het niet meteen heb afgekapt was dat ik de naam van het bedrijf wilde weten. Maar op mijn vragen naar de naam kreeg ik de volgende antwoorden:
"Wij bieden 5 cent korting per kWh." (zonder inderdaad te vragen waar ik nu zat.)
"precies dezelfde korting voor groene stroom."
"U kunt een paar honderd euro per jaar besparen." (Met de 5 cent korting kwam dat neer op een jaarverbruik van 2 tot 3 keer het gemiddelde huishouden)
Toen heb ik het maar opgegeven. Als zulke figuren nu aankloppen zullen helaas sommige mensen er gevoeliger voor zijn.