Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
estja schreef:Hier is het infraroodpaneel op de badkamer er weer uitgegaan. Mijn badkamer was en bleef ijskoud. Echt zo'n intense doordringende kou met een ijskoude vloer.Alleen voor het paneel was het warm. En in de badkamer wil ik gewoon de hele ruimte warm hebben.
Nu hebben we daar elektrische vloerverwarming met een klokthermostaat en daar ben ik tevreden mee. Als ik opsta gewoon een lekker warme badkamer zonder koude voeten. Daarna gaat de verwarming daar de rest van de dag weer uit.
Maris schreef:Sansevieria schreef:Ik heb er een van 750 watt aan het plafond op de badkamer, zetten we 5 minuten voor gebruik aan, meteen erna uit, blijft nog wel even wat warmte uitstralen.
Die van ons is niet meteen koud na uitzetten. En ja, de ruimte warmt echt wel op, mits de deur dicht is.
In elk geval heel fijn om eronder te staan bij het afdrogen na de douche
Dus binnen 5 minuten voel je de warmte ervan al ?
Hevonen schreef:Ik zit te kijken naar infraroodpanelen met een stekker. Iemand ervaring met bijvoorbeeld een 1000W-paneel aan het plafond op deze manier?
En ook, ik heb een heel groot schilderij aan de muur eronder, is infrarood schadelijk daarvoor?
Maris schreef:Is zo'n paneel ook geschikt voor in de badkamer ? Voel je de warmte ervan vrij snel ?
Want in de badkamer hoeft het natuurlijk niet altijd warm te zijn, maar na het douchen toch wel lekker als het even warm is.
Maris schreef:estja schreef:Hier is het infraroodpaneel op de badkamer er weer uitgegaan. Mijn badkamer was en bleef ijskoud. Echt zo'n intense doordringende kou met een ijskoude vloer.Alleen voor het paneel was het warm. En in de badkamer wil ik gewoon de hele ruimte warm hebben.
Nu hebben we daar elektrische vloerverwarming met een klokthermostaat en daar ben ik tevreden mee. Als ik opsta gewoon een lekker warme badkamer zonder koude voeten. Daarna gaat de verwarming daar de rest van de dag weer uit.
Ooh ik lees nu deze reactie pas .....
Was misschien het paneel niet groot/ sterk genoeg qua watt ? En hing hij aan het plafond ?
Pallatin schreef:Wij hebben ook een IR paneel gekocht en gaan die komende week ophangen. Hij komt aan het plafond boven de zithoek zodat we niet de hele woonkamer hoeven te verwarmen als we eens samen op de bank zitten. We zijn bij een winkel langs geweest om ze eens in het echt te zien en om te voelen hoe het verwarmt. Bij ons wordt ie ook aangesloten op een lichtpunt in het plafond, de thermostaat hebben we al gemonteerd op het kapje van het lichtpunt. Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in foto’s dan hoor ik het.
Jobbeltje schreef:Ik ben op zoek naar een paneel (700w) met led verlichting. Iemand goede tips? Ik zie door de bomen het bos niet. Dus ervaringen met het paneel zelf (of het merk) zijn erg welkom. Bedienen met app zou leuk zijn, hoeft niet.
[edit] het paneel komt aan het plafond
verootjoo schreef:Wij zijn ook aan het nadenken over mogelijkheden. Ik denk dat een infrarood paneel fijn is in onze woonkamer.
Ik zag ook een mooie hangbol als IR verwarming.
Wat zijn de prijzen waar je aan moet denken? Nergens staan prijzen bij maar wil niet overal offertes gaan vragen, gewoon weten wat het ongeveer kost
ClaudiaHS schreef:Voor degene die al panelen hebben.
Hebben jullie de panelen op bediening? Zo'n thermostaatkastje zeg maar?
Ik had er 3 besteld.
Degene voor het kantoortje met ledverlichting.
Daar zit dus een kastje bij om het paneel mee te bedienen (verlichting en temp)
De andere 2 dus niet.
Hoe hebben jullie dit?
verootjoo schreef:Wij zijn ook aan het nadenken over mogelijkheden. Ik denk dat een infrarood paneel fijn is in onze woonkamer.
Ik zag ook een mooie hangbol als IR verwarming.
Wat zijn de prijzen waar je aan moet denken? Nergens staan prijzen bij maar wil niet overal offertes gaan vragen, gewoon weten wat het ongeveer kost