Alleen internet thuis, geen TV meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:40

Wij ook al jaren niet meer. Tv hangt er wel maar zeker in de zomer kijken we bijna niets. Netflix via het abonnement van mijn zusje, verder YouTube, dat is het wel. De RTLXL app doet het niet meer op onze tv, daar keken we nog wel eens the Voice ofzo, maar ook zelden.

Internet hebben we zakelijk, dus daarom ook geen tv afgesloten, naast dat we toch niet keken. Hebben zeer beperkt aantal aanbieders van glasvezel hier in het buitengebied.

Ik zie trouwens toevallig net in de Lidl app een cashback actie van 100€ bij Ziggo. Mocht het voor iemand nog interessant zijn.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:14

Ik had tot vorige week ziggo internet en tv voor 59 euro per maand.
daarnaast nog netflix, disney en videoland. Totaal rond de 83 euro. Gewone Tv kijken we nauwelijks.

Overstappen op alleen ziggo internet scheelde te weinig.

Ben nu overgestapt op t mobile glasvezel voor 25 euro per maand. Beter beeld dan ziggo. En scheelt me 34 euro per maand.

Ik heb nu een goos chromecast aan de tv hangen. Op de chromecast staan alle apps. Met een afstandsbediening kan ik tussen de verschillend apps zappen. Hoef dus niks meer te streamen met telefoon. *\o/*
Mijn TV is te oud voor apps. Alleen netflix en youtube doet het nog.
Op de chromecast staat ook de ziggo go app. Hier log ik in met de inloggegevens van m'n ouders. Zo kunnen we evt nodige tv kijken.

Mdrf

Re: Alleen internet thuis, geen TV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:16

Hier ook alleen internet, scheelde mij 30 euro per maand. netflix en hbo(of disney) had ik ook toen ik wel tv erbij had. Nu dus alleen Netflix en HBO die ik via chromecast overzet naar tv. Mis niks aan tv, wat een onzin is dat allemaal en alleen maar reclame.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:00

Hier ook alleen internet en geen tv abbo meer sinds 3 jaar, scheelde veel geld en ik had in 2 jaar tijd misschien 1x gekeken. Ik heb nu Netflix en via via Videoland en Disney+, ik ben compleet tevreden en voorzien zo :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:05

Ik ben sinds 1week over naar alleen internet. Had het eigenlijk al eerder willen doen gezien we nooit tv kijken. Altijd iets van Netflix ofzo we hebben een chrome cast en kunnen gewoon alles op de tv kijken.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:17

Hier sinds een aantal maanden geen Ziggo Complete pakket meer maar alleen nog Youfone internet plus NLZiet en Netflix. De internetsnelheid is van 350 Mbits/s naar 100 Mbits/s verlaagd. Meer snelheid bleken we niet nodig te hebben. Het bevalt ons prima en is stukken goedkoper.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:24

Ik ga deze maand over naar alleen internet en geen tv meer. Ik moet zeggen dat ik al meer dan 4 maanden geen tv meer kijk. En als ik die dan aanzet dan is het eigenlijk ook voor Netflix of videoland.
Of er moet bezoek komen die een nacht blijft slapen die gebruiken de tv nog wel.
Ik heb wel nog een chromecast aangeschaft. Aangezien ik geen smart tv heb.

En het gaat mij inderdaad ook iets van 30 euro besparen. De eerste 5 maanden zelfs meer. Maar al met al een flinke besparing.
Komt goed uit nu ik ziek thuis zit en binnenkort 30% gekort ga worden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:28

Toen ik hier kwam wonen lag er geen TVkabel, enkel schotel (en die wilde ik niet). Internet is toen via de telefoonlijn gegaan en TV via internet (uitzendinggemist, YT, etc.) scheelde stuk aan centjes en missen doe ik het nog steeds niet (15+ jaar later).

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:43

Wij hebben sinds dat we vorig jaar November zijn gaan samen wonen, gelijk besloten dat we alleen voor een internet pakket gingen & niet voor TV. Konden altijd later nog TV aanschaffen, maar van de week zeiden we tegen elkaar toen wij 's avonds buiten een rondje aan het fietsen en overal binnen de TV aan zagen staan; dat wij zo blij waren dat we geen TV abbo hebben genomen :'). We hebben welliswaar een Netflix & Videoland account die we delen, maar als onze TV 1x in de 3 weken aanstaat, dan is het echt heel erg veel is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:18

Wij twijfelen er ook over, de TV staat veel aan maar vooral om te gamen, Netflix, Prime of YouTube. De mediabox daarentegen werkelijk nooit. Het enige wat ik via de mediabox kijken is Chateau Meiland & de Dallas Cowboys Cheerleaders maar ik begrijp dat dit ook gekeken kan worden via NLziet?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:22

Ik twijfel ook maar bij mij viel de besparing erg tegen, en dan heb ik liever tv ipv tig streamingsdiensten en meer kwijt zijn.... Maar dat was wel even geleden toen ik dat had gecheckt. Ik zit nu bij KPN (m'n oude telfort is overgenomen door kpn)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:27

Ik ben nu 20 euro per maand goedkoper uit.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:41

Ik heb ook geen tv abonnement. Wel een smart tv met Netflix en Videoland.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:42

Relaxed schreef:
Jildau schreef:
Ik heb hiernaar gekeken maar kreeg bij Ziggo standaard tv erbij? Heb het goedkoopste gedaan en ik kon toen niet vinden dat zonder tv een optie was en nog goedkoper.

Als ik particulier kijk zie ik die optie inderdaad ook niet, bij zakelijk kan ik het wel uitzetten.. Maar zie dus nu dat, door TV erbij te nemen, ik langer 50% korting krijg waardoor het met TV op jaarbasis zelfs goedkoper is :+

Wij kwamen met TV ook goedkoper uit dan zonder TV, terwijl we echt al jaren geen live TV meer kijken.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:28

Jildau schreef:
Ik heb hiernaar gekeken maar kreeg bij Ziggo standaard tv erbij? Heb het goedkoopste gedaan en ik kon toen niet vinden dat zonder tv een optie was en nog goedkoper.

Particulier heeft 3 type abonnementen.

Internet only dat is alleen Internet.

Internet met kabel tv (dat zijn de ouderwetse analoge zenders in zender overzicht op de site word kable tv genoemd.

En Internet met een digitale tv abonnement.

Internet only vind je op de site onder menu dan producten en dan Internet only

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:31

Als ik vergelijk met het goedkoopste Ziggo pakket Start (zelfde internetsnelheid als we nu hebben) dan besparen we met alleen Youfone internet plus NLZiet 30 euro per maand.

Daarnaast hebben we via Youfone ook de gratis optie genomen om de vaste telefoonlijn te behouden. We bellen er niet mee, maar we kunnen er wel op gebeld worden. Dat kost ons niets en is wel handig omdat onze bejaarde ouders er nog steeds gebruik van maken.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:43

Ania schreef:
Ik heb al 3 jaar geen tv aansluiting meer. Bevalt prima, heb wel netflix, prime en HBO.
Heb heel veel Youtube aanstaan als achtergrondmuziek

Ik zeg wel 3 maar het zijn er inmiddels 7 hahahaha

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:55

Ik heb al zeker tien jaar geen tv meer (als in: het apparaat). Daarvoor keek ik ook al jaren zelden.

Destijds heb ik mijn pakket kunnen terugschroeven naar alleen internet. Dat scheelde 15 euro in de maand. Een vaste telefoon had ik toen ook al niet meer.

Op mijn huidige adres heb ik meteen alleen internet genomen. In coronatijd heb ik een abonnement genomen op NPO Plus (2,99 p/m) en dat vind ik vooral handig voor terug- en soms vooruitkijken (ik blijf nergens voor thuis). Meer heb ik ook niet nodig, want ik kijk nog steeds vrij weinig.

Binnenkort ga ik wel een maandje Netflix nemen om even een lijstje af te werken (helemaal nu die docu over The Mind of a Cat uit is) maar daar wacht ik wel mee tot we weer donkere avonden hebben.

Grappig om te lezen dat er meer mensen zijn die het ongeveer doen zoals ik. Tien jaar geleden werd er nog naar me gekeken alsof ik van een andere planeet kwam als ik zei dat ik geen tv had :))

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:57

Relaxed schreef:
Hmm als ik nu bij Ziggo kijk voor een zakelijk abonnement is het met TV juist goedkoper doordat je dan 6 maanden langer 50% korting krijgt :') Dan ben ik natuurlijk gek als ik het niet doe haha!

In dat geval zou ik het er idd bij nemen :))

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:03

Eigenlijk kan je het beste ook jaarlijks wisselen. Dan maak je gebruik van alle welkomstkortingen. Bijv. Ziggo nu de eerste 12 maanden 50% korting. We zijn meer dan 20 jaar klant van ze geweest. Achteraf gezien niet erg handig.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:16

Hier ook geen tv abbo meer.

Ik heb een oude tv zonder apps en hier in het buitengebied beperkt in mogelijkheden. Maar nu met een chromecast kan ik NPO, Netflix en videoland streamen (ik deel de abonnementen met een vriendin) en kan van weer iemand anders de ziggo inloggegevens gebruiken voor 'live' tv. Ik vind het ideaal.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:52

Ania schreef:
Ania schreef:
Ik heb al 3 jaar geen tv aansluiting meer. Bevalt prima, heb wel netflix, prime en HBO.
Heb heel veel Youtube aanstaan als achtergrondmuziek

Ik zeg wel 3 maar het zijn er inmiddels 7 hahahaha

Ik heb nooit een tv-pakket gehad, alleen via de kabel en in sommige huizen zelfs dat niet eens. :')
Nu huur ik vd woonvorm en daar zit internet (en g/w/e) bij de huur in, wil ik een tv-pakket dan moet ik een apart abonnement afsluiten en aangezien ik ontzettend weinig tv kijk vind ik dat weggegooid geld.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:18

Ik heb nog nooit een abonnement gehad op tv. Nooit behoefte aan gehad ook. Hoeveel programma's kijk je nu daadwerkelijk? Voor mij is dat aantal minder dan 5. Verder alleen films en daar heb ik Netflix voor.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:28

Ik blijk toch nogal wat series en vooral docu's bij de VPRO te kijken. Dat vind ik mijn 2,99 p/m wel waard.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:38

DuoPenotti schreef:
Het verschil bij ons met of zonder tv is maar 8,5 euro.
Wij hebben dus geen streamingsdiensten en kijken alleen maar tv.
En door op te nemen of terug te kijken hebben we ook genoeg te kijken.

Hier ook maar weinig, zelfs maar 2,50 ofzo. En de korting die ik krijg wordt ook minder dus voordeel is helemaal weg.

Ik gebruik de tv maar weinig, maar nog wel af en toe. En voor dat geld houd ik het ook, terwijl ik eigenlijk altijd de chromecast gebruik om vanaf telefoon te streamen :')