Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicje87 schreef:Wij hebben dakpannen.
Hevonen schreef:Ik heb vooral Fissler-pannen, die na zo'n 42 jaar nog steeds als nieuw zijn. Ik doe er alles in/mee. Ik frituur erin, bak erin en kook erin. Het zijn rvs-pannen, en ik heb ze al die jaren op elektrisch en gas gebruikt. Binnenkort stop ik over op inductie, daarvoor is een groot deel van deze pannen waarschijnlijk niet geschikt; wel de nieuwere wadjan en koekenpannen, en ook een van de steelpannen. Voor de rest stap ik over op Hackman (een set uit een aanbieding en een uitstekend merk). Naast de Fissler pannen heb ik enkele gietijzeren en smeedijzeren koekenpannen. Ik heb niks met antiaanbaklaagpannen, en wil die nu al helemaal niet meer (na alle negatieve berichtgeving); gebruikt echt niet meer vet, en heb nooit last van aanbranden... je moet alleen even weten hoe het moet.
DuoPenotti schreef:Ja daar was ik ook bang voor.
Maar hier waren de 25 jaar oude pannen ook gewoon geschikt voor inductie.
Oh ja, ik heb nog een soeppan voor 5 euro van de action.
Ik wilde uit proberen of dat echt zoveel fijner was dan mijn grootste pan die ik had.
Ik dacht voor die paar euro, dan kan ik het ontdekken en koop ik daarna wel een goed merk.
Je raad het al, al veel gebruikt, overgestapt op inductie en ook die pan is nog steeds goed