Verzonden pakketje terug naar eigen adres laten sturen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berryz

Re: Verzonden pakketje terug naar eigen adres laten sturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 17:32

Heel blij voor je dat het gelukt is!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 17:32

Wow wat goed!

Ben ook benieuwd naar een reactie van de "koper"!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 17:44

Janine1990 schreef:
Wow wat goed!

Die kiest, indien bewust niet betaald, volgende keer een andere pakketdienst :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 18:26

Dankjewel voor de reacties allemaal! Ik ben ook blij (en verwonderd) dat het gelukt is!

Ladygiroc schreef:
Janine1990 schreef:
Wow wat goed!

Die kiest, indien bewust niet betaald, volgende keer een andere pakketdienst :D

Ik denk het ook _O-

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:35

MoppieFilou schreef:
Dispar_Vulgo schreef:
Weet niet om hoeveel geld het gaat (minder dan 50 euro zei je), maar ik zou toch overwegen je geld ‘gewoon’ te gaan halen. Alleen al uit principe! :')

Als het een jonge meid is, kan je ook nog overwegen haar ouders proberen te contacten.

Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht haha, moet binnenkort sowieso in de buurt zijn. Maaaar ik heb het adres opgezocht op Google Maps en helaas is het een gigantische appartementenblok, dus geen idee wat ik aan de voordeur moet zeggen opdat ze mij zou binnenlaten :') .

Is inderdaad een redelijk jonge meid maar heb enkel haar Facebook en haar vrienden staan niet openbaar, dus geen idee hoe ik te weten kan komen wie haar ouders zijn.

Mocht je het nog een keer nodig hebben (hoop het niet voor je :+), niet bij haarzelf aanbellen maar bij één van de buren: "Sorry, ik ben de sleutel van de voordeur vergeten, zou u open kunnen doen zodat ik naar mijn appartement kan?"

Needje schreef:
Hoe heb jij bewezen dat zij niet betaald heeft aan de pakketdienst?
Want eigenlijk is het best apart dat dit gedaan wordt zomaar.
Voor het zelfde geld had zij wel betaald en liet jij het terugkomen zodat jij geld had en zij niets.
(Al denk ik niet dat zo vaak zou voorkomen waarschijnlijk want de meesten versturen überhaupt gewoon niet dan)
Ben wel blij voor je!
Hopelijk beide wat geleerd :D

Als het pakket nog niet geleverd is en je kan aantonen dat jij de verzender bent (verzendadres, T&T code), waarom zou de pakketdienst het afleveradres dan niet wijzigen als ze die mogelijkheid nog hebben?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 23:32

Fijn dat je het pakket terug krijgt. Ik hoop alleen niet dat het (verkeerde) mensen op ideeën gaat brengen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:06

Tigra_ schreef:
Fijn dat je het pakket terug krijgt. Ik hoop alleen niet dat het (verkeerde) mensen op ideeën gaat brengen.

Zou wel dom zijn. Je gaat dan eerst kosten maken om te versturen en dan zwart op wit laten zetten dat het retour afzender is gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:24

Tigra_ schreef:

Ladygiroc schreef:
Zou wel dom zijn. Je gaat dan eerst kosten maken om te versturen en dan zwart op wit laten zetten dat het retour afzender is gegaan.

Tigra bedoelt dat iedereen die wel netjes betaald heeft, geen pakketjes ontvangt, doordat de verkoper het terug kan halen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:22

Ja, maar dat is toch geldverspilling vanuit de oplichter dan? Het is dan net zo praktisch om het pakketje niet op te sturen, scheelt je de verzendkosten en als de oplichter aangeeft 'pas te verzenden nadat het geld overgemaakt is' maakt het niet meer uit of degene het verzendt of niet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:24

Er is dan toch door de wel betalende koper betaald, dat kost de oplichter dus geen geld ;)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:27

Jawel, de verzendkosten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:43

Die zijn voorgeschoten door de kopende partij. Het is inderdaad omslachtig maar geloof best dat er zulke gekken tussen zitten.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:49

Ja, en als je dan niet verzend heb je dus nog een euro of zes extra te pakken. Verzend je wel en laat je terugkomen, dan moet je maar afwachten of dat lukt en daarnaast ziet de ander dat in T&T, dus het voegt niets toe

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 21:09

Exitium schreef:
Ja, en als je dan niet verzend heb je dus nog een euro of zes extra te pakken. Verzend je wel en laat je terugkomen, dan moet je maar afwachten of dat lukt en daarnaast ziet de ander dat in T&T, dus het voegt niets toe

Dit inderdaad.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:15

xDenies schreef:
Die zijn voorgeschoten door de kopende partij. Het is inderdaad omslachtig maar geloof best dat er zulke gekken tussen zitten.

Maar juist dat is niet handig. Dan heeft je koper toch zwart op wit staan dat het retour afzender is gegaan.
Dan kun je beter als verkoper niks versturen, zeggen dat je het wel weggebracht hebt maar geen bon meer hebt. Dan is het een welles nietes discussie.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:29

Tip voor een eventuele volgende keer: Verzend je pakket onder rembours. Dan moet de ontvanger betalen voordat het pakket overhandigd wordt. Zekerheid voor beide partijen. Voor de afzender dat die zijn/haar geld krijgt, voor de ontvanger dat die zijn/haar pakket krijgt.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:42

Maar ergens is dit toch ook 'fraude'? Ik snap uiteraard dat jij blij bent dat je nu alleen je verzendkosten kwijt bent en niet je spullen. Maar stél de koper heeft wel betaald en jij kan je pakketje terug laten sturen naar jezelf? Ja ok dat zal zwart op wit staan bij de tracking gegevens. Maar als t om bijvoorbeeld 100 euro gaat, wie gaat dat gevecht dan aan?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 12:58

Alvaron schreef:
Tip voor een eventuele volgende keer: Verzend je pakket onder rembours. Dan moet de ontvanger betalen voordat het pakket overhandigd wordt. Zekerheid voor beide partijen. Voor de afzender dat die zijn/haar geld krijgt, voor de ontvanger dat die zijn/haar pakket krijgt.

Oh, ik wist niet dat dat kon, handig wel!

HarmanyL schreef:
Maar ergens is dit toch ook 'fraude'? Ik snap uiteraard dat jij blij bent dat je nu alleen je verzendkosten kwijt bent en niet je spullen. Maar stél de koper heeft wel betaald en jij kan je pakketje terug laten sturen naar jezelf? Ja ok dat zal zwart op wit staan bij de tracking gegevens. Maar als t om bijvoorbeeld 100 euro gaat, wie gaat dat gevecht dan aan?

Stel de koper heeft wel betaald en ik doe het pakketje helemaal niet op de post, dat is ook fraude toch? En stel zoals in mijn geval dat ik het pakketje wel op de post doe en de koper betaalt niet, dat is toch ook fraude? Komt erop neer dat er enorm veel manieren zijn om fraude te plegen, dus of het terugsturen van een pakketje nu wel of niet mogelijk is, als je echt wil vind je toch wel een manier.
En als een pakketje teruggestuurd wordt omwille van een verkeerd adres erop, vind je dat dan ook fraude? Want dat kan ook zomaar gebeuren toch, misschien wel met opzet.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 13:10

HarmanyL schreef:

De koper met de verkoper. PostNL, BPost, DHL, etc spelen daarin geen rol, zolang ze maar controleren dat als ze een verzoek als dit uitvoeren, het verzoek écht van de verzender vandaan komt. Voor de in je voorbeeld benadeelde koper is het exact hetzelfde als wanneer de verkoper in het geheel niet verzonden zou hebben.