Welk huismerk/B-merk is net zo goed als een A-merk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Welk huismerk/B-merk is net zo goed als een A-merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:44

Moet eerlijk bekennen dat ik de Pindakaas van de AH nog nooit gegeten heb, maar eerder hadden we geen AH in de buurt (sinds kort wel). Toch maar eens proberen, anders maak ik dr wel pindasaus of pindasoep van als ze die niet lekker vinden.

First choice cola hebben wij ook altijd, prima te drinken.
Sinas vinden ze hier van de Aldi lekkerder dan de Fanta.

OB tampons wil ik dan weer wel. Wel eens goedkopere geprobeerd maar vond ik niks. Ik koop ze dan wel weer bij de Aldi omdat ze daar goedkoper zijn haha.

Hagelslag, pasta (wel de donkere hazelnoot variant), jam koop ik ook bij de Aldi.
Net als kipfilet voor op brood, rookvlees, roomkaas, crackers (en dan de sesam) ook.

Fohadie, wij hebben hier in de buurt 2 verschillende aldi's zitten. De ene is een waardeloze winkel, terwijl de andere echt super is. Idem met de Lidl, de ene top de andere waardeloos.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:57

Ik doe mijn boodschappen eigenlijk altijd bij de Jumbo omdat die op 100 meter van mijn huis is. Of bij een Jumbo die op de route naar mijn paarden ligt. De groenteboer zit daar ook dus dat combineer ik dan altijd. Ik pak altijd het huismerk en vind die allemaal prima. Ik kies hooguit een A merk als die in de aanbieding is.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:09

kiki1976 schreef:
Moet eerlijk bekennen dat ik de Pindakaas van de AH nog nooit gegeten heb, maar eerder hadden we geen AH in de buurt (sinds kort wel). Toch maar eens proberen, anders maak ik dr wel pindasaus of pindasoep van als ze die niet lekker vinden.

First choice cola hebben wij ook altijd, prima te drinken.
Sinas vinden ze hier van de Aldi lekkerder dan de Fanta.

OB tampons wil ik dan weer wel. Wel eens goedkopere geprobeerd maar vond ik niks. Ik koop ze dan wel weer bij de Aldi omdat ze daar goedkoper zijn haha.

Hagelslag, pasta (wel de donkere hazelnoot variant), jam koop ik ook bij de Aldi.
Net als kipfilet voor op brood, rookvlees, roomkaas, crackers (en dan de sesam) ook.

Fohadie, wij hebben hier in de buurt 2 verschillende aldi's zitten. De ene is een waardeloze winkel, terwijl de andere echt super is. Idem met de Lidl, de ene top de andere waardeloos.

Tot nu toe zijn alle Aldi,s waar ik binnen ben geweest ( een stuk of 6) waardeloos. Maar wie weet bestaat er een Aldi die beter is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:14

Toiletpapier, schoonmaakdoekjes, keukenrol en tampons koop ik B-merk.

Voor de rest heb ik gewoon een dure smaak, althans van datgene wat ik in mijn mond stop ;-)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:37

Ik koop altijd Jumbo cola en sinas. Deze vind ik lekkerder dan die van Coca Cola.
En veel goedkoper.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:44

Wij kopen bijna niks van A merk. :=
Wij doen voornamelijk boodschappen bij de Boni. En dat bevalt prima. Wij vinden het vlees en vleeswaar van daar ook veel lekkerder dan de AH. Ik denk dat het enige wat wij A merk kopen Zaanse mayo en saté saus is. Verder pakken wij waar kan gewoon B merk en proeven geen verschil. Hooguit met chips dat je per merk verschil proeft en we soms voor Lays gaan. Mijn verloofde kocht vroeger alleen brood van de bakker want dat van de AH vond hij niet lekker uit de vriezer. Brood van de Boni bevalt hem echter heel goed dus sindsdien halen we het daar.
En ja wij lusten ook een stuk kaas van de kaasboer etc. maar voor de normale dagelijkse dingen is B merk prima. :o

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:46

Douwe Egberts koffie en Johma salades. Douwe Egberts is echt aangeleerd, ik zou gerust andere merken drinken maar steeds als ik dat doe denk ik 'hmm, geen DE'. Johma salades haal ik ook wel eens het b-merk, die van de lidl zijn trouwens wel echt super, maar van andere merken valt het een beetje tegen. Pindakaas heb ik altijd de 100% variant, die is natuurlijk van elk merk hetzelfde.

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 18:02

Wij hebben het geluk dat we op de grens met Duitsland wonen, dus veel boodschappen komen daar vandaan. Vooral de wat duurdere producten zijn daar een stuk goedkoper. Denk aan wasmiddel, afwasmiddel, shampoo, cola enz. In Nederland koop ik ook vaak het g’woon merk. Meestal prima producten. En let ook goed op de aanbiedingen.