Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Ik heb haar absoluut niet binnen uitgenodigd en absoluut meerdere keren verzocht te gaan. Ze had de sleutel en heeft zichzelf binnen gelaten, en wilde op mijn verzoeken absoluut niet de deur uit gaan.
Bedankt voor de tips. Ik ga maandag alles rondbellen.
Anoniem schreef:Ibbel Dankje. Hier heb ik wat aan!
Is het handig vandaag nog aangifte te doen, of tot maandag te wachten?
Ik ga vragen of mijn vriend haar sleutel kan regelen, en anders maandag er achteraan om de sloten te vervangen.
Mijn moeder en ik hebben jaren geen contact gehad. Ik heb jaren bij jeugdzorg gewoond. Dat was niet voor niets. Maar ook toen had ze een handje in situaties dusdanig veranderen dat zij het slachtoffer was en ik de dader. De afgelopen jaren leek ons contact weer goed. Maar sinds ik bij de psycholoog loop kreeg ik alweer het idee dat zij meende dat ze het slachtoffer was en wilde bijv gesprekken met mijn psycholoog.
Ik heb dus voor mezelf besloten dat ik helaas voorlopig geen contact met haar wil. Ik dacht de afgelopen jaren dat ik haar ‘nu wel aan kon’ maar het tegendeel is bewezen, helaas. Deze beslissing doet mij enorm veel pijn, maar ik denk dat dat wel begrijpelijk is. Je blijft je hele leven hopen op een moeder, die er voor je is. Niet op een moeder die de situatie dusdanig laat escaleren dat crisis dienst, huisartenpost en politie wordt gebeld. Omdat ze mij wilde laten opnemen want ik ontspoorde. Puur omdat ik haar niet in mijn huis wilde, niet in gesprek met haar wilde, haar weg wilde hebben en omdat ze niet luisterde ik zelf weg ben gegaan.
Hoe kan je een contact verbod opstellen?
Brainless schreef:Heb je een officiële inrit (dus verlaagde trottoirband enz?).
Zo nee, dan mogen mensen gewoon voor je tuin parkeren, zo ja, dan mogen ze dat niet.
Maar!!! als iemand verkeerd geparkeerd staat en een ander rijdt daar tegen aan, is het niet vanzelf de schuld van degene die verkeerd geparkeerd staat.
Je kunt beter de politie bellen dan toch proberen er omheen te rijden.. want je bent wel schuldig als je er tegenaan rijdt.
Anoniem schreef:Ibbel Dankje. Hier heb ik wat aan!
Is het handig vandaag nog aangifte te doen, of tot maandag te wachten?
Ik ga vragen of mijn vriend haar sleutel kan regelen, en anders maandag er achteraan om de sloten te vervangen.
Mijn moeder en ik hebben jaren geen contact gehad. Ik heb jaren bij jeugdzorg gewoond. Dat was niet voor niets. Maar ook toen had ze een handje in situaties dusdanig veranderen dat zij het slachtoffer was en ik de dader. De afgelopen jaren leek ons contact weer goed. Maar sinds ik bij de psycholoog loop kreeg ik alweer het idee dat zij meende dat ze het slachtoffer was en wilde bijv gesprekken met mijn psycholoog.
Ik heb dus voor mezelf besloten dat ik helaas voorlopig geen contact met haar wil. Ik dacht de afgelopen jaren dat ik haar ‘nu wel aan kon’ maar het tegendeel is bewezen, helaas. Deze beslissing doet mij enorm veel pijn, maar ik denk dat dat wel begrijpelijk is. Je blijft je hele leven hopen op een moeder, die er voor je is. Niet op een moeder die de situatie dusdanig laat escaleren dat crisis dienst, huisartenpost en politie wordt gebeld. Omdat ze mij wilde laten opnemen want ik ontspoorde. Puur omdat ik haar niet in mijn huis wilde, niet in gesprek met haar wilde, haar weg wilde hebben en omdat ze niet luisterde ik zelf weg ben gegaan.
Hoe kan je een contact verbod opstellen?
Anoniem schreef:Het gaat mij niet eens zo zeer om of ik juridisch de schade moet betalen ja of nee. Als dat juridisch zo moet, zal ik dat zeker doen.
Het is meer; wie beslist dit? Moet ik voor de zekerheid eerst de politie bellen en dan de verzekering, of wat is handig?
Daarnaast wil ik niet dat zij hier simpel vanaf komt dat ik de schade betaal en klaar. Ik wil dat haar aandeel in deze onnodige escalatie ook bekeken wordt.