Live hack gezocht: hondenharen in de wasmachine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115

Re: Live hack gezocht: hondenharen in de wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 08:18

De beste optie voor ons was een tweede wasmachine. Maar goed daar moet je wel de ruimte voor hebben.

Wbt die siliconen pootjes die werkten bij ons deel. Het haar eraf halen ging goed in water

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:34

wortel115 schreef:
De beste optie voor ons was een tweede wasmachine. Maar goed daar moet je wel de ruimte voor hebben.

Wbt die siliconen pootjes die werkten bij ons deel. Het haar eraf halen ging goed in water

Maar als het al op kleren zit voordat het in de was gaat, heeft een 2e wasmachine toch niet zo veel zin?

Hier ook hetzelfde issue trouwens haha :))

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 15:02

Ik heb van die wasballetjes geprobeerd,mijn beste vriendin zweert er namelijk bij en is er helemaal lyrisch over.

Ik daarintegen,vind het weg gegooid geld, het doet bij ons 0,0. Nu kan het liggen aan het type haren, zij heeft boxers, wij hebben een Bordeaux dog x Bullmastiff.

Aangezien ik de dekens/kleedjes van de hond en de paarden niet in onze wasmachine wil hebben, koop ik een 2ehandse die ik in de schuur kan zetten waar enkel de dieren spullen in gewassen worden.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 15:23

Bij mij zijn alle haartjes van de kleding weg als ik het in de droger gehad heb.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 15:30

IMANDRA schreef:
wortel115 schreef:

Maar als het al op kleren zit voordat het in de was gaat, heeft een 2e wasmachine toch niet zo veel zin?

Een tweede wasmachine lijkt me inderdaad niet zoveel zin hebben, als het probleem is dat de haren op je kleding blijft zitten. Daar heb ik ook last van met onze kat. Overal blijft haar aan zitten. Ik vind het er nogal onverzorgd uitzien, maar ik heb ook nog niet dé oplossing gevonden. Dus ik ben met een kledingroller in de weer als ik er netjes uit wil zien.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 15:35

Kleding na het wassen in de droger. Anders hebben wij na een week geen schone kleding meer met 2 huskies en een kat.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 15:50

En voor mij exact de reden dat ik thuis andere kleding aantrek en dus niet met mijn goeie kloffie op de harige bank ga zitten.

Droger werkt bij ons goed en evt de kleding roller bij zwarte kleding.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:51

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:55

maitestar23 schreef:
HG heeft een haaroplosser die je bij de was in kan gooien.
Heb het zelf nog niet geprobeerd maar tot nu toe zijn de reacties goed. Compleet haarvrij wordt het niet, maar het scheelt zeker een hoop.
Wil het zelf binnenkort gaan proberen met de dekjes :+

https://www.deroodierxl.nl/product/hg-petrange-harenoplosser-500-gram/

Ik maakte even een blij sprongetje bij dit bericht, wilde het gelijk bestellen tot ik de reviews las.......die zijn niet best.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 17:16

Misschien zorgen dat je kleren gewoon zonder haren de wasmachine in gaan? Mijn dieren zitten nu ook in de rui, stofzuiger staat standaard midden in huis op het moment dus ben eigenlijk de hele dag wel de plekken waar ze zitten aan het stofzuigen inclusief onze kleren als er haren op zitten. Eerst stofzuigen voordat ik ergens ga zitten. Die laatste haren gaan er hier in de droger wel af. Verder altijd slippers of sloffen aan in huis zodat er geen haren op de sokken plakken.

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 18:40

Al genoemd. De waszakken van Dierenoppas Amersfoort.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 18:45

Pikeur schreef:
Misschien zorgen dat je kleren gewoon zonder haren de wasmachine in gaan? Mijn dieren zitten nu ook in de rui, stofzuiger staat standaard midden in huis op het moment dus ben eigenlijk de hele dag wel de plekken waar ze zitten aan het stofzuigen inclusief onze kleren als er haren op zitten. Eerst stofzuigen voordat ik ergens ga zitten. Die laatste haren gaan er hier in de droger wel af. Verder altijd slippers of sloffen aan in huis zodat er geen haren op de sokken plakken.

... Het kost best veel moeite om elk kledingstuk te ontdoen van de haren die erop zitten (2 witte aussies hiero). Dus 'zorgen dat kleren zonder haren de wasmachine in gaan' is niet realistisch.

Kan moeilijk elk kledingstuk 10 min borstelen voordat het de wasmachine in gaat.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 19:05

opisop_shop schreef:
En voor mij exact de reden dat ik thuis andere kleding aantrek en dus niet met mijn goeie kloffie op de harige bank ga zitten.

Droger werkt bij ons goed en evt de kleding roller bij zwarte kleding.

Dit inderdaad. Thuis draag ik altijd wandelbroeken van glad stof en fleece vesten en de droger zorgt ervoor dat het haarvrij is. Eerste wat ik doe als ik thuis kom is goede kleren uit. Kledingroller heb ik gelukkig nooit nodig, werkt slecht met die stekelhaartjes van een dalmatier.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 19:07

Bij ons wordt zoveel mogelijk vooraf 'onthaard' met zo'n rubber borstel die Sonora ook al liet zien hier.
Verder gebruiken we van die mega waszakken. Dan blijft het overgebleven haar in de zak en die kun je gewoon uitkloppen. De was nog even in de droger. Het enige dat een beetje goed werkt hier met 3 honden en 3 paarden.
https://www.temu.com/search_result.html ... z9knndmv1e

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 19:13

IMANDRA schreef:
Pikeur schreef:

... Het kost best veel moeite om elk kledingstuk te ontdoen van de haren die erop zitten (2 witte aussies hiero). Dus 'zorgen dat kleren zonder haren de wasmachine in gaan' is niet realistisch.

Kan moeilijk elk kledingstuk 10 min borstelen voordat het de wasmachine in gaat.

Ik zag dat het al eerder genoemd was maar dan misschien de honden wassen en uitblazen met een waterblazer? Als er echt zo veel haren aan je kleren zitten dat je 10 minuten moet borstelen.

Dat is in ieder geval hoe ik het doe maar dat zegt natuurlijk niet dat het de enige optie is. Maar als er een keer per ongeluk kleding uit de trimsalon bij de normale was is beland dan heb ik altijd wel heel veel werk om alle haren overal weer uit te krijgen. Daarom doe ik liever wat meer moeite vooraf ipv achteraf maar zal allebei wel kunnen hoor.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 21:12

Je kan je kleding kort (20 min) in de droger doen vóór het wassen. Dan blaast die het meeste er uit en kun je de stofzuiger daarna even door de droger halen als dat nodig is.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 21:24

Pikeur schreef:

Dit lijkt me voor veel mensen niet echt reëel of wenselijk om te doen. Ik bedoel, er moeten ook andere dingen gebeuren op een dag dan alleen stofzuigen toch?

Ik heb langharige honden, volgens mij scheelt dat wel aardig omdat het in plukken rondslingert en relatief weinig los haar. Desalniettemin is er in mijn huis en op mijn kleding haar. Ik heb namelijk 3 honden. Daar komt nou eenmaal haar vanaf.

Ik heb een afwasbare kleefroller en mijn nette kleding is van stoffen waar haren niet op blijven hangen. Dus geen 100% katoen maar gladdere stoffen. Dat helpt nog het meeste.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 21:35

Mee eens, die korte labrador achtige haren is niet tegenop te werken.

En verder zit dat stofzuigen toch een soort in mijn systeem, als ik op de bank heb gezeten met de kat en ik sta op haal ik gelijk even de stofzuiger over de bank en mijn kleren en daarna loop ik weer haarvrij verder. Maar dus net wat je zegt langharige katten die alleen nu even extreem verharen en dan de rest van het jaar nauwelijks, en mijn honden verharen vooral als ze bijna loops worden. Jaarrond met de stofzuiger lopen is gek zat ja.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 21:47

IMANDRA schreef:
wortel115 schreef:

Ah verkeerd gelezen. Ik dacht dat het niet aan de kleren zat maar in de wasmachine kwam door de honden spullen. Dan zal een tweede weinig helpen.