wie heeft er een elektrische fiets?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: wie heeft er een elektrische fiets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:05

Supermooie fiets mando!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:48

Erg blij met mijn fiets.
Gisteren gehaald en vandaag lekker naar stal gefiets.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:14

Heerlijk hè, je weet niet wat je overkomt.
Ik fietste de eerste keer een heel eind want je bent zo een eind weg maaaaarrrrr je moet ook nog terug :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:36

Mando schreef:
Erg blij met mijn fiets.
Gisteren gehaald en vandaag lekker naar stal gefiets.

Super hè! En deze week wordt het echt fietsweer!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:46

chanicha schreef:
Ik fietste de eerste keer een heel eind want je bent zo een eind weg maaaaarrrrr je moet ook nog terug :')

Nou dit dus.
Het is 11,5 km naar stal en ik heb de pest aan regen... wat denk je. Ik had tegenwind en een bui.
Gelukkig even onder de A7 kunnen schuilen en weer door.....
Ik heb wel muziekje op hoor anders is het zo saai.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:49

En mijn assss deed zeer ook nog _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:26

Mando schreef:
chanicha schreef:

Nou dit dus.
Het is 11,5 km naar stal en ik heb de pest aan regen... wat denk je. Ik had tegenwind en een bui.
Gelukkig even onder de A7 kunnen schuilen en weer door.....
Ik heb wel muziekje op hoor anders is het zo saai.

Ik ben lid van Storytell, echt zo fijn op de fiets. Gebruik wel Aftershokz, want anders voelt het teveel afgesloten en hoor ik het verkeer niet.
https://nl.shokz.com/

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:39

Ik had gewoon 1 oortje in. Aan de kant van de berm dus de andere kant hoorde ik alles.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:01

Ik heb jaren terug een sparta ion tweedehands gekocht. Maar in het nog geen jaar dat ik die had stond die vaker bij de fietsenmaker dan dat ik er op reed.
Dus weer overgestapt naar een normale fiets.

Maar omdat ik het toch miste en graag grote fietsroutes rijdt. Gisteren een Sparta C-Grid Fit gekocht. Binnen 2 weken gaat hij geleverd worden.
Ik hoop maar dat ik hier minder mankementen mee ga krijgen dan mijn vorige.
Winkel zet de bevestiging voor mijn hondenmandje er ook gelijk op.
Moet alleen nog op zoek naar fietstassen en heb al een extra slot gekocht zodat hij op het werk net iets beveiligder staat.

Afbeelding

Fietsen doe ik ook altijd met 1 oordopje in. Welke wisselt onderweg omdat met de tijd pijn gaat doen als het er lang inzit.
Met wandelen doe ik het ook zo.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:24

Mando schreef:
Ik had gewoon 1 oortje in. Aan de kant van de berm dus de andere kant hoorde ik alles.

Ja dat kan inderdaad ook, maar dan kan ik mijn verteller niet goed genoeg volgen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:26

Mooie fiets hoor.
Gaaf kleurtje.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:26

tinker_sally schreef:
Ik heb jaren terug een sparta ion tweedehands gekocht. Maar in het nog geen jaar dat ik die had stond die vaker bij de fietsenmaker dan dat ik er op reed.
Dus weer overgestapt naar een normale fiets.

Maar omdat ik het toch miste en graag grote fietsroutes rijdt. Gisteren een Sparta C-Grid Fit gekocht. Binnen 2 weken gaat hij geleverd worden.
Moet alleen nog op zoek naar fietstassen en heb al een extra slot gekocht zodat hij op het werk net iets beveiligder staat.

[ [url=m/yHTZho.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fietsen doe ik ook altijd met 1 oordopje in. Welke wisselt onderweg omdat met de tijd pijn gaat doen als het er lang inzit.
Met wandelen doe ik het ook zo.

Die ziet er heel erg comfortabel uit!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:45

Heb 3 fietsen geprobeerd en deze was wel boven budget. Maar vond hem er mooier en degelijker uitzien en hij fietste het fijnste. Dus keuze was snel gemaakt :+
Begin juni ga ik weekendje fietsen op veluwe dus dan wordt hij gelijk goed ingereden.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:47

Had je voorheen een Gazelle miss grace? Ik heb deze gehad en was zeer tevreden. Wat jij zegt, benen omhoog en de fiets fietste vanzelf. Nooit problemen gehad met voorwielaandrijving. Vond het een solide, comfortabele fiets. Uiteindelijk verkocht omdat de accu slecht werd en dan was de fiets zwaar als de ondersteuning weg viel…
Nu heb ik een Giant Dailytour. Prachtige fiets, rijdt een stuk sportiever dan de miss grace. Wel vind ik het nadeel dat je minder rechtop zit, waardoor ik meer nekproblemen heb gekregen ivm kanteling hoofd. Hier zou ik bij een eventuele volgende fiets zeker rekening mee houden.
Aanvankelijk ging ik kijken voor een Batavus Grenoble, omdat deze als beste uit de test kwam. Tip is ook om een (anwb) e-bike test te raadplegen. Uiteindelijk voor de Giant gekozen omdat deze fiets een levertijd had van 4-6 maanden.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:54

tinker_sally schreef:
Gisteren een Sparta C-Grid Fit gekocht. Binnen 2 weken gaat hij geleverd worden.

[ [url=m/yHTZho.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik (ook in dezelfde kleur) ook!! Sinds januari heb ik hem, is echt een superfijne fiets, zo blij met dat ding <3

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:03

Mooie fietsen hoor!
Ik had Samsung earbuds maar die heb ik weggedaan omdat ze uit mijn oor vielen dus ga eens kijken of ik iets anders kan nemen.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:44

chanicha schreef:
Mooie fietsen hoor!
Ik had Samsung earbuds maar die heb ik weggedaan omdat ze uit mijn oor vielen dus ga eens kijken of ik iets anders kan nemen.

Ik ben voor buitensporten ook echt fan van de aftershokz die hierboven ook vermeld werden. Zit comfortabel, valt niet af of uit, doet geen pijn aan je oren, én je hoort het verkeer nog. Ik heb ook het gevoel minder last te hebben van het windgeluid op de fiets, ITT gewone oortjes. Maar het kan dat dat gewoon een gevoel is..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:11

Dank je, ik ga eens kijken!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:09

Toevallig heeft mijn man onlangs een elektrische fiets aangeschaft voor woon-werkverkeer. Hij heeft een Pointer gekocht. Het is een Nederlands merk, maar je ziet het niet heel veel terwijl ze al best een hele tijd meedraaien. De Pointer vond ik stukken beter betaalbaar dat sommige andere merken. Mijn hemel wat een prijzen! Mijn man heeft er een met voorwielaandrijving, de verkoopster adviseerde deze ipv een middenmotor gezien het doel van de fiets. Ga je echt toeren dan adviseerde ze wel een middenmotor.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:25

Niqui schreef:
Hier twee fietsen van de Lidl. Een Prophete en een Colorado. De eerste met een middenmoter en de tweede met een voorwielmotor. Beiden helemaal prima voor het doel waar we ze voor gebruiken. We hebben er tot nu toe nog geen problemen mee gehad. De Prophete heb ik al zo’n jaar of vier. De Colorado in juni een jaar.

Die met de voorwielmotor is wel wat vlotter en beter bij heuvels en zo. Mijn man en kinderen vinden die veel fijner. Beiden zijn nu weer verkrijgbaar bij de Lidl zag ik, en zonder verzend kosten te bestellen. Ze staan nu in de folder https://www.lidl.nl/l/folders/special-bestelmagazine-maart-2022/view/flyer/page/1

Die Prophete met middenmotor van de Lidl heb ik ook. Ik wilde een e-bike om uit te proberen of ik dan ook vaker zou fietsen, en daarom niet gelijk zo'n dure fiets van €3000. Ik vind het een fijne fiets. De balans tot dusver: ik heb de fiets nu 3 jaar, er is ruim 1000 km mee gefietst. De helft daarvan ongeveer door de pleegzoon van mijn vader voor van-naar school toen hij een crash had gehad met zijn e-bike. En die andere helft ongeveer toen ik nog een relatie had die "matig sportief" was maar wel wilde fietsen. En dat is al meer dan 1,5 jaar uit.

Conclusie: nee, ik fiets niet vaker met een e-bike :+ .

Nu de benzine zo duur is geworden ben ik al wel een paar keer met mooi weer naar stal gefietst (8 km). En in de Covid-lockdown een paar keer gefietst voor de frisse lucht en beweging.
Ik kan met maximale ondersteuning zeker 50 km fietsen met deze fiets. Ik hou dat niet bij. Na een paar keer gebruik laad ik weer bij.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:59

ik had eerst de Gazelle Miss Grace, maar daar viel ik steeds mee om, dat ding was zo zwaar dat ik dan niet alleen kon opstaan.
Ik heb nu een tweedehands Gazelle met superlage instap waarmee ik ook met m'n voeten bij de grond kan. Alleen de accu is slecht, hij is al een keer bij de fietsenmaker geweest, toen ging het even iets beter, maar het is nu weer als vanouds. Ik ga geen nieuwe accu meer kopen, want de fiets is al een jaar of 10 oud.
Als de helm verplicht gaat worden, stop ik helemaal met fietsen, want ik verdraag niets op mijn hoofd. Even afwachten dus met een nieuwe fiets kopen.

ir_2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:15

Na eindeloos zoeken en twijfelen ben ik gegaan voor de Sparta c-Grid Energy, erg benieuwd!
Twijfelde een beetje omdat deze wel iets zwaarder is, maar mijn andere optie de Gazelle Paris c7+ was wel echt zo aanzienlijk minder mooi dat ik hopelijk hier gelukkiger van word!

Overigens geen woon-werk verkeer verder. Hoop in de zomer er op naar stal te kunnen en verder lekker in de omgeving dingen met de fiets ipv auto doen. En dan met héél mooi weer misschien naar kantoor (13,9 km) want ik hou niet zo van fietsen eigenlijk - vandaar deze haha

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:25

Dat was mijn insteek ook hoor van de fiets kopen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:28

Wij hadden altijd nog mountainbike's, maar de houding werd me te zwaar.

Mijn moeder had een Giant en durfde niet meer, dus heb ik die gekregen. Het rechtop zitten, het comfort etc was al een vooruitgang, maar kan ook veel langere stukken fietsen.

Hij raakt wel op qua accu, maar voor lokaal nog geen last van verder. Het is een voorwiel aangedreven fiets.

Ik fietste in vorige dorp elke dag naar stal 7km en was sneller dan met de auto.

Ik heb dan wel reuma en fiets nu minder, maar zie mezelf niet meer terug gaan naar mn oude fiets. Het scheelt echt en kom niet uitgeput thuis.
Nu werkt mn man dichterbij en pakt hem elke dag sinds Januari en kiest hem ook boven de mountainbike.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:29

Zoals ik artrose heb in mijn knieën e.d. vind ik het ideaal, echt!
Gewone fiets lukt me niet maar op deze fiets ik zo kilometers ver en het is ook nog eens goed voor mijn gewrichten.