Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Morrie schreef:ik heb gemakkelijk: maar 1 potje: peper en verder niks, ik zou niet weten wat ik waar in moest gooien, ik hou niet van heet en gekruid eten.
Zout (en suiker) heb ik niet eens in huis
Morrie schreef:Waar zouden we zout op moeten doen? Slecht voor de toch al te hoge bloeddruk. Peper zet ik op tafel, kan mijn man het zelf over z’n eten doen, voor mij hoeft het niet.
corinep schreef:Pannendeksels op de binnenkant van de deurtjes:
https://www.bol.com/nl/nl/p/pannendekse ... 120228967/
Zelf heb ik 2 goedkope plakhaakjes per deksel gebruikt maar vind het ideaal zo.
Alleshouder van de Ikea heb ik naast de gootsteenafvoer (horizontaal) geschroefd voor bakpapier en dergelijke. De grotere aan het deurtje voor wat spullen zoals nieuwe vuilniszakken en stoffer en blik.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/variera-al ... -80010222/
Marije_jiplover schreef:Oei, met alleen peper zou ik het ook niet redden. Ik heb 2 soorten, een Japanse en een Chinese in een molen bij mijn fornuis staan.
Verschil tussen zwarte en witte is uitsluitend het schilletje dat er bij de witte af is en bij vierseizoenenpeper zijn de bessen gedeeltelijk nog niet rijp, die verschillende soorten heb ik dan weer niet, maar heb dus korrels van verschillende soorten peperplanten afkomstig.
Ik gebruik heel weinig zout, maar oa wel in pizzadeeg en brood.
Groenten, aardappels, pasta, dat kook ik allemaal zonder zout. Maar op die incidentele keer dat we frietjes eten gooi ik het er wel over.
Een gekookt ei gaat zonder, een gebakken ei nog steeds (op automatisme?) met zout.
En verder zijn er heel veel kruiden niet pittig, maar kunnen net een subtiele smaak aan je gerecht geven.
Ik kom niet zover als Verootjoo, maar denk op 2/3 ofzo wel.
Heb hier geen kant-en-klare mixen liggen, behalve als we die zelf samengesteld hebben uit de losse potjes.
Bijvoorbeeld zelf gemixte shoarma kruiden, een rub uit het BBQ kookboek, ras-el-hanout ook zelf gemixt.
Heb nog een stiefdochter die een voorkeur heeft voor de Aziatische keuken, die komt af en toe voor ons koken en op die manier zijn er ook wat potjes en flesjes uit de toko onze keuken ingekomen die ik zelf nooit gekocht zou hebben, maar waar zij dus echt de lekkerste gerechten mee uit de wok tovert (en dus ook braaf blijven wachten tot zij weer komt koken).
Als ik nog eens een nieuwe keuken uit zou gaan zoeken zou ik wel een hoge apothekerskast willen.
We hebben nu in de onderkastjes overal lades, behalve de kastjes onder de gootsteen. Ons aanrecht is 80 cm en dan zijn extra diepe lades veel praktischer dan extra diepe kastjes.
Dat aanrecht zou ik altijd weer op 80 willen, op een aanrecht van 60 cm kom ik ruimte tekort.
En wij hebben aan de eetkamer kant van het kookeiland ook kastjes met de borden, soepkommen, mooie glasservies, etc.
Makkelijk pakken en op tafel te zetten.
Aan de keuken kant van het kookeiland een lade met kookgerei als spatels etc en daar onder 2 grote lades, 1 met kookpannen en 1 met koekenpan en, wok, grillpan, etc. Aan de zijkant hangt het handdoekenrek en daaraan een paar haakjes voor pannenlappen/ovenwanten.
Ohja, een oven op ooghoogte, daar ben ik ook echt super blij mee.
JudithO schreef:Een oven op ooghoogte?
Hoe de heck haal je daar dan dingen uit/ stop je er dingen in?
Ik vind dat echt vreselijk, doe maar gewoon onder het fornuis, dan kan ik er tenminste bij.