Makkelijke Moestuin topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:10

Judith_H schreef:
Daar op in hakend, wie weet er een mooie oplossing voor mijn 2 air bakken. Deze staan nu op de grond, maar wil ik eigenlijk hoger hebben. Ik ben niet handig, en wil er ook geen 100en euro's aan uitgeven.
Ik heb al van alles gezien en gevonden, maar nog niet echt naar tevredenheid.

Even Marktplaats in de gaten houden voor een goedkope houten salontafel in de juiste maat. Of misschien bij de kringloop?
Even naar de Action voor schuurpapier en een pot verf of beits in kleur die je aanstaat. Desnoods maak je nog een stuk tafelzeil over de bovenkant.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:40

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 16:13

Roodvos schreef:
Judith_H schreef:
Daar op in hakend, wie weet er een mooie oplossing voor mijn 2 air bakken. Deze staan nu op de grond, maar wil ik eigenlijk hoger hebben. Ik ben niet handig, en wil er ook geen 100en euro's aan uitgeven.
Ik heb al van alles gezien en gevonden, maar nog niet echt naar tevredenheid.

Even Marktplaats in de gaten houden voor een goedkope houten salontafel in de juiste maat. Of misschien bij de kringloop?
Even naar de Action voor schuurpapier en een pot verf of beits in kleur die je aanstaat. Desnoods maak je nog een stuk tafelzeil over de bovenkant.

Ik kon niks vinden qua maat en materiaal, dus heeft mijn vader wat in elkaar gezet. Eerst bij rataplan geweest, leen bakker :') , jysk en op marktplaats gekeken.

Van dit:

Afbeelding

Afbeelding

Naar…
Afbeelding

Met dit resultaat:

Afbeelding

Niet mega hoog, maar ben zelf ook klein dus dit is prima.
Ik ben er mega blij mee.

Hopelijk nu minder slakken en meer zon voor de plantjes.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:33

Ja slakken is hier ook een probleem. Ik ga dit jaar ook eens met eierschalen proberen. Het moeten wel eierschalen zijn van ongekookte eieren hoorde ik.

Mooie verhoging, altijd fijn als je niet helemaal op je knieën hoeft te zitten.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:45

M'n kasje staat *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 13:46

gillian schreef:
M'n kasje staat *\o/*
[ [url=m/6k1DXS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VLjsIE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja wauw <3 wat toffff! Heel leuk! En wat heb je veel staan. En ook met klimrek enz… echt heel leuk!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:50

Ja echt heel blij mee *\o/*
Heb te weinig ruimte anders stond er nog meer :')
Heb nog een rij fruitbomen en struiken,in potten staan.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:53

Die verhoging is ook leuk gedaan! Hopelijk minder slakken :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:01

Ik dacht even naar lidl voor potgrond, zijn opeens alle moestuin dingen weg -O-

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:03

moonsparkle schreef:

Volgende week woensdag is het plantjes markt, van alles inclusief potgrond is er dan in een aantal filialen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:06

Wodamen schreef:
moonsparkle schreef:

Volgende week woensdag is het plantjes markt, van alles inclusief potgrond is er dan in een aantal filialen

Als is vanaf maandag? Vorige week was alles er nog en nu alleen maar sier planten

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:10

moonsparkle schreef:
Wodamen schreef:

Als is vanaf maandag? Vorige week was alles er nog en nu alleen maar sier planten

Volgens de folder die ik in de app zag alleen op woensdag.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 20:57

Kreeg net de mail van Jelle van de makkelijke moestuin, die stuurt 1-2 wekelijks een email met tips en tricks enz…

Ze gaan nu iets speciaals doen, ze verkopen -in hele kleine- oplage een keer aardbeien plantjes!

Dat liet ik mij natuurlijk geen 2x zeggen. Meteen geshopt. Van de week even een extra bak kopen hier op de hoek bij het tuincentrumpje en dan meteen planten *\o/* *\%/* ..

Schijnt heel bijzonder te zijn dat die dit doet, want eigenlijk verkopen zij alleen zaadjes natuurlijk.

Helemaal excited en hyper hier nu! Zoooo leuk <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:15

Als je eenmaal aardbeien hebt kun je ze stekken en heb je volgend jaar meer aardbeien planten

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:38

Laat ik nu net een paar dagen geleden het makkelijke moestuin voordeel pakket van aardbeiplantje.nl hebben geplant :') 20 stuks om precies te zijn :P
Alle oude plantjes eruit, nieuwe mmmix erin, aardbeien plantjes eein en hopelijk een mooie oogst 8-)

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 21:40

gillian schreef:
Laat ik nu net een paar dagen geleden het makkelijke moestuin voordeel pakket van aardbeiplantje.nl hebben geplant :') 20 stuks om precies te zijn :P
Alle oude plantjes eruit, nieuwe mmmix erin, aardbeien plantjes eein en hopelijk een mooie oogst 8-)

Hahahaah dat zei die ook in de blogpost, dat het normaal via die aardbeiplantje.nl gaat per 20.
Hij biedt ze nu eenmalig aan per 4. Eventueel ook in combinatie met de air bak en mix erbij, maar ik ben voor de losse plantjes gegaan.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:43

Ik heb ze begin dit jaar al ge-preorderd :')
Verdorie heel mn tuin vol aarbeien {:}

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 21:44

gillian schreef:
Ik heb ze begin dit jaar al ge-preorderd :')
Verdorie heel mn tuin vol aarbeien {:}

:') oeps…

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:35

Roodvos schreef:
Weet iemand dat hier?
Ik heb laatst kans gezien, per ongeluk, om een bak te reserveren voor de pompoen. Omdat je die nu nog niet kan poten (te vroeg).
Nu probeer ik dat ook met andere plantjes te doen, om alvast een nieuwe bak virtueel in te richten om te zien hoe dat worden moet, maar ik krijg het niet meer voor elkaar.
Iemand een tip?

Heb je die bak nu leeg staan? Zo ja, denk dan aan een vooroogst. Zoals bijvoorbeeld radijsjes, rucola of keeltjes/rapensteeltjes. Zodra dat klaar is kan je pompoen erin.
Hetzelfde kun je ook doen met een zogenaamde nateelt. Als dingen halverwege/eind zomer eruit zijn kun je er weer iets in zetten dat het goed doet in de winter of weinig tijd nodig heeft.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:27

Desnoods koop je een paar sla plantjes, leeg vak is zonde!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 14:00

Jeej, mijn aardbeien plantjes zijn binnen. Helaas de hele dag aan het werk, maar morgenochtend even snel een bak halen en ze dan planten.

Heb de losse plantjes genomen, dus zelf even een bak regelen. Probeer iets vierkants te vinden, zodat ik een beetje MM methode kan aanhouden….

Maar lukt dat niet, dan word het denk een langwerpige bak. Heb wel een extra zak MM-mix besteld erbij. En een harkje en air potjes :o :+ O:)

Dus nu liggen er heel gezellig aardbeien plantjes in mijn koelkast :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:31

Cabelona schreef:
Roodvos schreef:
Weet iemand dat hier?
Ik heb laatst kans gezien, per ongeluk, om een bak te reserveren voor de pompoen. Omdat je die nu nog niet kan poten (te vroeg).
Nu probeer ik dat ook met andere plantjes te doen, om alvast een nieuwe bak virtueel in te richten om te zien hoe dat worden moet, maar ik krijg het niet meer voor elkaar.
Iemand een tip?

Heb je die bak nu leeg staan? Zo ja, denk dan aan een vooroogst. Zoals bijvoorbeeld radijsjes, rucola of keeltjes/rapensteeltjes. Zodra dat klaar is kan je pompoen erin.
Hetzelfde kun je ook doen met een zogenaamde nateelt. Als dingen halverwege/eind zomer eruit zijn kun je er weer iets in zetten dat het goed doet in de winter of weinig tijd nodig heeft.

Ja, de bak is leeg :j.
Zo leeg, er zit nog niet eens grond in :').
Ik had in een opwelling zo' n 1x1 m bak meegenomen van de Action. Daar moet nog worteldoek in. Heb ik hopelijk komende weekend tijd voor.
Bedankt voor de tips verder. Ik worstel idd nu met de planning.

Ik heb wel dit weekend een paar tomaten voorgezaaid. Geen MM, maar ik volg wel gewoon de app. Die moet ook een plek krijgen in de nieuwe bak.

Ik heb 6 grote ronde potten met aardbeien, geen MM. Gewoon potgrond met onderin van die kleikorrels voor het reguleren van het vocht. In de winter gooi ik overal wat paardenmest en kalk op. En ik heb best veel planten in een pot staan. Absoluut niet MM-proof.
Maar dat gaat tot dusver prima.
Ik heb lambada aardbeien, van mijn vader gekregen.

Cookies

Re: Makkelijke Moestuin topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:34

Mijn Noorse aardbeien hebben de winter niet overleefd. Echt jammer, vorige winter ging het prima.
Mijn sugarsnaps hebben de kou van de afgelopen dagen wel overleefd. Echt fijn.

Judith_H

Re: Makkelijke Moestuin topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 09:39

Zouden jullie de muts over de moestuin laten zitten vandaag?

Het waait harder, daardoor voelt het als 6 graden staat hier. De aardbeien moeten onder de 8 graden ook overdag afgedekt begreep ik..
maar is dat dan gevoelstemperatuur of werkelijke temperatuur?
Het gaat verder de hele dag regenen, maar gisteren ook al… dus voor het water hoef ik het niet te doen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:57

Het gaat om de werkelijke temperatuur. Maar als jij je beter voelt met een muts erover, dan doe je dat toch? Ik heb met die kou de sugar snaps ook afgedekt, terwijl die er prima tegen zouden moeten kunnen.

Mijn aardbeien zijn winterhard, die moeten zich maar redden.

Ik heb rouwvliegjes bij mijn voorgezaaide tomaten -O- . Maar even een buisje roofmijten bestellen.