Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
boemel schreef:Ik heb een tijd in Velp (gld) gewoond.
Vond het qua ligging ideaal.
Liep of fietste zo naar de prachtige Veluwe/Posbank. Water van Lathum nabij.
Velp heeft van alles aan winkels en restaurants en ook een treinstation.
15 minuten fietsen van centrum Arnhem. En dus niet ver van Nijmegen.
Ik kwam vanuit de Achterhoek en miste juist de Achterhoekse gezelligheid.
We wonen nu in gemeente Montferland met uitzicht op het bos en ben hier gelukkiger. Maar, dichts bijzijnde steden zijn Zevenaar en Doetinchem (10 en 13km afstand) en Nijmegen op 35 minuten, dus zal voor jullie minder geschikt zijn.
koenlover schreef:Omgeving Uden zou ik ook zeggen. Zo in Nijmegen, hele mooie natuur (maashorst) en fijne mensen. Ik woon zelf als stadse (Zoetermeer) in een heel klein dorpje 15 minuten van Uden en zou nooit meer terug willen.
Nielojram schreef:Zou je serieus overwegen om vanuit de randstad naar Brabant of Limland te willen verhuizen?
Brrr..
Supervixen schreef:Ik woon in Duiven en vind het ideaal gelegen. Tien minuten met de trein en je zit in het centrum van Arnhem. Met de auto zit je binnen een paar minuten op de snelweg. Binnen 20 minuten zit je op de Posbank, kun je naar het Deelerwoud, Nationaal park Veluwezoom, Montferland, Rozendaalseveld. En net iets verder rijden en je zit op het Wekeromse zand, NP de Hoge Veluwe, Kootwijkerzand, Ginkelse hei, het Reichswald, Rijk van Nijmegen.
Mijn vriend en ik zijn minimaal 2 keer per week in het bos om hard te lopen of te wandelen en zomers nog veel vaker. Geweldig ook om wild te spotten. Wij hebben in 2017 gekeken naar huizen, maar we bleven erbij dat onze woonplaats toch ideaal gelegen is voor ons omdat we gek zijn op het bos en de hei.
Daihyo schreef:Nielojram schreef:Zou je serieus overwegen om vanuit de randstad naar Brabant of Limland te willen verhuizen?
Brrr..
Geen Brabant, maar Zuid-Oost Veluwe tegen de Achterhoek aan. Had ik veel eerder moeten doen
Nielojram schreef:Daihyo schreef:
Geen Brabant, maar Zuid-Oost Veluwe tegen de Achterhoek aan. Had ik veel eerder moeten doen
Ik bedoel ook echt Brabant of Limburg.
De rest van NL zou ik wel kunnen nesten.
Achterhoek![]()
Die twee provincies absoluut niet.