Leuke woonplaatsen met bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaonline

Re: Leuke woonplaatsen met bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:19

Ommen is leuk, maar weer totaal de andere kant op.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:20

Ik woon letterlijk tegenover het bos, hoef alleen de straat over te steken.
Heerlijk rustig wakker worden met fluitende vogeltjes en snachts soms schreeuwende marters of uilen :')
Woon dan wel in ongeveer het zuidelijkste puntje van Limburg, huizenprijzen zijn hier wel iets minder bizar als in de randstad.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:23

boemel schreef:
Ik heb een tijd in Velp (gld) gewoond.
Vond het qua ligging ideaal.
Liep of fietste zo naar de prachtige Veluwe/Posbank. Water van Lathum nabij.
Velp heeft van alles aan winkels en restaurants en ook een treinstation.
15 minuten fietsen van centrum Arnhem. En dus niet ver van Nijmegen.

Ik kwam vanuit de Achterhoek en miste juist de Achterhoekse gezelligheid.
We wonen nu in gemeente Montferland met uitzicht op het bos en ben hier gelukkiger. Maar, dichts bijzijnde steden zijn Zevenaar en Doetinchem (10 en 13km afstand) en Nijmegen op 35 minuten, dus zal voor jullie minder geschikt zijn.

Moest ook meteen aan Velp denken :j
Opzich ben je met de auto dan ook 'zo' bij de uni van Nijmegen.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:36

Ik vind Velp/Rheden/De Steeg/Dieren ook passen. Je hebt er heerlijke natuur, op het Rozendaalse Veld kan je heerlijk lopen met de hond. Je bent zo in de wat grote(re) steden en het is goed bereikbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:34

Zou je serieus overwegen om vanuit de randstad naar Brabant of Limland te willen verhuizen?
Brrr..

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:38

koenlover schreef:
Omgeving Uden zou ik ook zeggen. Zo in Nijmegen, hele mooie natuur (maashorst) en fijne mensen. Ik woon zelf als stadse (Zoetermeer) in een heel klein dorpje 15 minuten van Uden en zou nooit meer terug willen.

Grappig, ik woon zelf in Uden maar kom eigenlijk nooit in de Maashorst... slecht eigenlijk haha. Maar Uden vind ik een fijne plek om te wonen.
Ik heb zelf ook in Berghem gewoond, vlakbij Oss. Oss vind ik zelf niet zo'n fijne sfeer hebben ofzo. Ben erg blij met onze huidige locatie :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:41

Nielojram schreef:
Zou je serieus overwegen om vanuit de randstad naar Brabant of Limland te willen verhuizen?
Brrr..

Wat een vreemde opmerking.
Heb ik 14 jaar geleden ook gedaan. Nooit spijt van gehad.

Van Dordrecht naar Ede en nu Rhenen.
Heerlijk van asfalt rijden naar verdwalen op de Veluwe.
Enig puntje vind ik af en toe dat je hier geen roots hebt.

In Dordt ben ik opgegroeid dus vaak ken je ook de ouders van je klasgenoten. Dat heb ik nu niet meer.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:42

Ik woon aan de rand van Veenendaal, op een paar minuten lopen van het Rhenense bos aan. Mijn paard staat direct aan het bos en dus ook op een paar minuten lopen van huis. Rhenense bos is gedeelte van de Utrechtse Heuvelrug.
Ik heb nog nooit eerder zo dicht bij het bos gewoond..heerlijk vind ik het. Ben er dan ook geregeld te vinden ( met paard of honden ). Ik ben ook altijd gek geweest op het bos. Qua huisprijzen weet ik het niet, houd ik me niet zo mee bezig omdat ik woon waar ik heel graag wilde ;)
Laatst bijgewerkt door Cinnepin op 26-02-22 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:46

Nielojram schreef:
Brrr..

Aparte opmerking :7
Ik -en velen met mij- hebben dit gedaan en ik zou echt never nooit meer terug willen!
Brabant <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:47

Nielojram schreef:
Brrr..

Geen Brabant, maar Zuid-Oost Veluwe tegen de Achterhoek aan. Had ik veel eerder moeten doen :D

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:47

Ik heb 17 jaar in Zeewolde gewoond. Dat ligt bij het water en bij het Horsterwold. Heel prettig wonen daar.
Je bent zo in Amersfoort en Utrecht.
Wij gingen altijd uit eten in Harderwijk
Ook daar zou je kunnen kijken Harderwijk, is een leuke stad, wel kleiner dan Amersfoort maar heeft een regiofunctie. Ermelo ligt er ook tegenaan en is nog wat meer op de Veluwe.
Ik woon nu zelf in Kootwijk maar dat is echt een minidorp, ik werk nog steeds in Zeewolde.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:51

Ede, Veenendaal, Rhenen die omgeving zou ik ook zeker aanraden.
Amersfoort, Woudenberg, Scherpenzeel misschien ook een optie?
Wij wonen zelf in Leusden, maar hier gaan de huizen over de kop op het moment. := Wij willen tzt eigenlijk verhuizen, dan zou ons huis wel in jouw budget vallen. :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:56

Supervixen schreef:
Ik woon in Duiven en vind het ideaal gelegen. Tien minuten met de trein en je zit in het centrum van Arnhem. Met de auto zit je binnen een paar minuten op de snelweg. Binnen 20 minuten zit je op de Posbank, kun je naar het Deelerwoud, Nationaal park Veluwezoom, Montferland, Rozendaalseveld. En net iets verder rijden en je zit op het Wekeromse zand, NP de Hoge Veluwe, Kootwijkerzand, Ginkelse hei, het Reichswald, Rijk van Nijmegen.

Mijn vriend en ik zijn minimaal 2 keer per week in het bos om hard te lopen of te wandelen en zomers nog veel vaker. Geweldig ook om wild te spotten. Wij hebben in 2017 gekeken naar huizen, maar we bleven erbij dat onze woonplaats toch ideaal gelegen is voor ons omdat we gek zijn op het bos en de hei.

Ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten duiven is echt heerlijk wonen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:04

Daihyo schreef:
Nielojram schreef:
Brrr..

Geen Brabant, maar Zuid-Oost Veluwe tegen de Achterhoek aan. Had ik veel eerder moeten doen :D

Ik bedoel ook echt Brabant of Limburg.

De rest van NL zou ik wel kunnen nesten.
Achterhoek <3

Die twee provincies absoluut niet.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:34

Nijverdal of omgeving eventueel iets voor jullie?

Ik ben hier geboren en getogen. Prachtig nationaal park in de buurt, zandverstuiving in Ommen, leuk bruisend centrum in het weekend/doordeweeks met mooi weer en wij als starter 2 jaar geleden een leuke eensgezinswoning gekocht nabij industrie, school, supermarkten en mooi park. Diverse steden op kleine afstand en Utrecht is ook niet zo gek ver :o. En ohja, er is ook een leuk omheind honden losloop veld nabij ons.

Edit:
Genoeg leuks binnen jullie budget.
https://www.funda.nl/koop/nijverdal/0-325000/+5km/p2/

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:41

Waarom niet Drenthe? Of Zuid-Oost Groningen.
Ik woon sinds een aantal jaren zelf in Drenthe en heb nog nooit zo fijn gewoond als hier.
Volop werk te vinden, prachtige omgeving en betaalbare huizen.
En de mensen zijn enorm gastvrij :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:42

Je hebt Velp op je lijstje staan, hier heb ik ook een paar jaar gewoond. Groot nadeel vind ik dat je een enorme scheiding hebt tussen het dure Velp noord en de lagere prijsklasse huizen in Velp zuid. Plus dat door het centrum een enorm drukke straat loopt, waardoor dat echt niet gezellig is.

In Dieren werk ik, de buurt waar ik lesgeef wil je niet wonen, maar er zijn ook zeker mooie plekken te vinden en het heeft een veelzijdig centrum.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:44

In Dieren is noord van de Geitenbergweg heel prima. Of west van de Harderwijkerweg. Of Dieren Zuid (oude Dieren, ten zuiden van de spoorlijn). Maar dat is vrij kostbaar. Staan wel prachtige huizen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:53

Ik woon aan het bos in Drenthe. Utrecht is een uurtje, Amsterdam 1.5 en Groningen, Leeuwarden en Zwolle allemaal binnen het uur, ruim zelfs.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:02

Met de trein lijkt me dan?
Want vanaf Rhenen is Utrecht met de trein 40-45 min.
Auto ongeveer hetzelfde, afhankelijk van waar je moet zijn.

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:05

Noord Limburg en dan gemeente Gennep. Hier heb je het Reichswald. Wij zelf zitten 200m van het bos af. Heerlijk wonen hier.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:19

Ik zou zeggen Noord Limburg, Nijmegen is zeer goed te doen vanuit Noord Limburg en Tilburg ook nog wel maar dat is iets verder.
Ik zelf woon in gemeente Horst aan de Maas en bijvoorbeeld de Meterik zit je aan het bos maar veel meer plaatsen hier in deze omgeving zit je zo in het bos.

Ik zelf ben ook vanuit de 'randstad' verhuisd naar noord Limburg en zou echt niet meer terug willen! Woon hier nu ruim 11 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:25

Nielojram schreef:
Daihyo schreef:

Ik bedoel ook echt Brabant of Limburg.

De rest van NL zou ik wel kunnen nesten.
Achterhoek <3

Die twee provincies absoluut niet.

Dan ben ik best benieuwd waarom niet!? Al lijkt (Zuid)-limburg lijkt me wel lastiger integreren. Brabant is qua economie juist best upcoming waardoor ik het idee heb dat ik niet de enige zou zijn die die kant optrekt. Vooral rond Eindhoven weet ik van toen ik nog in de uitzendbranche werkte, dat het een aantal jaren geleden ontzettend aantrok qua werkgelegenheid, en dus ook qua voorzieningen en "import-brabo's" :+ .

Mijn schoonzus is ook vanuit randstad in Brabant geland, voor de liefde. Die liefde is inmiddels over. Maar ze is gebleven. Dus dat biedt me hoop.

Geworteld ben ik overigens nergens. Als kind 5x verhuisd. Dus alles wat ik heb opgebouwd is verspreid over het land :+ Alleen 1 vriendengroep hier in de buurt die ik erg zou missen.

Voor mijn vriend ligt het wat ingewikkelder. Maar de waarheid is dat we met 20 minuten afstand ookal "een dagje" van maken als we bij zijn familie langsgaan. Dus dan maakt 20 minuten of een uur(x2) op een dag ook niet uit. We komen vaker bij mijn moeder op 3 kwartier rijden.

Mijn indruk is juist dat de achterhoek ontzettend taai is om als buitenstaander binnen te komen. Maar dat is gebasseerd op 1 nachtje camping bij een boer :+

Om verder op dit topic in te gaan: In Nijverdal heeft mijn oma gewoond. Die heb ik nooit gekend. Maar van mijn moeder heb begrepen dat dat ook een wat andere mentaliteit is. Wat me niet uitmaakt, als je er als buitenstaander wordt geaccepteerd. Maar ik hoor daar wisselende dingen over. Ook uit eerste hand.

_irene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 00:21

Misschien Boxtel? Ligt tussen verschillende natuurgebieden in, zoals de Kampina, Sparrenrijk en de Geelders. Met de trein ben je zo in Tilburg, Den Bosch en Eindhoven. En heeft wel een centrum van enige omvang.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 00:52

En Alkmaar? Ik lig met 10 minuten in de auto op het strand, ik woon vlakbij een natuurgebied en overal is park en bos.