Welke wasmachine gebruikt bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:58

Manou schreef:
Ik ben dan weer niet helemaal tevreden geweest over Beko, de mijne was na 5 jaar, in een eenpersoonshuishouden, kapot gegaan op de koolborstels en nog iets van de motor. Hoe snel zou dat dan versleten zijn in een groter huishouden? Wasresultaten waren keurig.

Koolborstels of een koolborstelloze machine is een keuze in aanschafprijs vs verbruik en levensduur. Koolborstelloos is wel steeds meer de standaard.

Ik heb nu een Bosch, doet ook keurig zijn werk.

Ik heb een koolborstelloze Beko die al vijf jaar draait in een 4persoons huishouden en al een keer verhuisd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:58

JudithO schreef:
Ik ben fan van AEG, welk type weet ik niet maar een trommel kleiner dan 8 kg krijg ik de kriebels van ;)
Maakt prima schoon, tal van keuzes wat betreft programma's, en ook het instellen van een timer voor wanneer de cycle moet beginnen is ideaal!

#metoo :D

Mijn eerst wasmachine was een bauknecht, elektronische problemen mee. Bij ex laten staan }>

Daarna een AEG gekocht en daar heb ik twee jaar geleden na 18 jaar afscheid van genomen, was niet stuk, maar werd minder.
Nu weer een AEG, centrifugeert op 1600 toeren, alle poepelegein zit erop, uitstel, eco, cleaning, klokje, wol etc.
Beide machines hebben 500 euro gekost.

Hier geen gezin, maar wel regelmatig samengewoond, en paardenmeuk,( ook borstels :o ), kattenkudde-dekentjes/mandjes etc., erin.

Ik heb gemiddeld 3 wassen per week.

wouterpaard

Re: Welke wasmachine gebruikt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 23:39

Hier 2 hands Miele wasmachine en droger nu zo’n 9 jaar oud. Lekker simpel zonder poespas hou van gewone knoppen ipv touch

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 23:51

Sinds vorige week een Samsung
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 23:59

Hier al 8 jaar een Bosch, doet het nog prima en is vrij stil.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 00:21

Sinds 2001 een Miele (sssst niet opscheppen want dan geeft hij vast de geest)
Maar ik was er geen paardenmeuk in, dat doe ik een eindje verderop in de wasserette.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 00:59

Een Bosch! Geweldige machine

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:45

Ik heb al 12 jaar een hele simpele zanussi. Ooit voor 500 euro de set nieuw gekocht, dus ook de droger van zanussi.

Hij doet wat ie moet doen. Enige wat ik mis is een echt kort programma.
Voordeel is dat het zo'n simpel apparaat is dat toen de droger stuk ging mijn man hem zelf kon maken :')

Enige reden dat ik nu mijn wasmachine zou vervangen is omdat ik eigenlijk een grotere wil. Hij is prima voor 2 personen, maar nu mijn zoontje groter wordt en we met hem meer was hebben, mis ik soms wel een beetje extra ruimte.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:05

Wij hebben een Miele. Hiervoor een Zanussi. Dat was echt een onding. Ik had altijd ruzie met dat kreng. Op een goed moment besloten dat ik de was gewoonweg niet meer doe zo lang dat ding in huis was.

Nu met de Miele in huis doet mijn man nog steeds de was :D Maar erkend dat de Miele duidelijk beter is.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:15

Tink89 schreef:
Manou schreef:
Ik ben dan weer niet helemaal tevreden geweest over Beko, de mijne was na 5 jaar, in een eenpersoonshuishouden, kapot gegaan op de koolborstels en nog iets van de motor. Hoe snel zou dat dan versleten zijn in een groter huishouden? Wasresultaten waren keurig.

Koolborstels of een koolborstelloze machine is een keuze in aanschafprijs vs verbruik en levensduur. Koolborstelloos is wel steeds meer de standaard.

Ik heb nu een Bosch, doet ook keurig zijn werk.

Ik heb een koolborstelloze Beko die al vijf jaar draait in een 4persoons huishouden en al een keer verhuisd is.

Hier een beko die al 10 jaar het doet, nu het soms wel uitgilt :')
Maar doet zijn wasjes nog prima.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:39

In dec 2005 een LG direct drive wasmachine met 7 kg trommel gekocht, toen waren we nog met ons drieën. Nu 17 jaar later,met ons 6 persoons huishouden is de wasmachine er nog steeds en doet hij nog steeds dagelijks wat die behoort te doen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:05

Hier een AEG. Bevalt prima en was er ook paardendekens in.
Heeft een zelfreinigend systeem vanbinnen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:53

Wat voor trommel hebben jullie voor de paardendekens? Bij mij past er net aan een regendek in maar eigenlijk is dat al teveel. Grotere dekens passen echt niet.

Als mijn oudje (die overigens best modern is met timer enzo) er eens mee stopt weet ik waar ik rekening mee moet houden.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:55

ingvdh schreef:
Wat voor trommel hebben jullie voor de paardendekens? Bij mij past er net aan een regendek in maar eigenlijk is dat al teveel. Grotere dekens passen echt niet.

Als mijn oudje (die overigens best modern is met timer enzo) er eens mee stopt weet ik waar ik rekening mee moet houden.

Die van mij is 9kg. Dat heb je ook echt nodig met paardendekens vind ik.
Ik draai dekens maat 215 en 195 met gemak erin. Wel 1 deken per keer, anders wordt het niet schoon.
Oh, en geen hoge toeren draaien. Ik gebruik het programma voor delicate wassen ervoor.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:31

gaucho schreef:
chanicha schreef:
Ik heb nu een Siemens na jarenlang een Miele gehad te hebben die meer dan 20 jaar oud was.
Wat een verademing :') we gingen gewoon kijken of hij het nog deed, zo stil is hij.

Hier hetzelfde, maar die Miele was echt onverwoestbaar :j

Hier ook. Ben van een Miele naar een Siemens gegaan. Voordelen: méga stil. Alleen met centrifugeren hoor ik "iets", verder moest ik de eerste paar keren inderdaad ook erheen lopen omdat ik dacht dat-ie op storing was geslagen. En 1600 toeren bij centrifugeren, ook erg fijn. Ik heb een 9kg trommel, lekker groot. Maargoed, dat heeft elk merk wel. Mocht deze ooit overlijden, ga ik zeker weer voor een Siemens :j.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:34

samsung eco bubble combi met droger. Inmiddels 9 jaar oud.
Zeer tevreden over de wasmachine. iets minder over de droogfunctie.
Helaas moesten we wel ivm ruimte vorige woning.
Nu toch een losse droger gekocht na verhuizing.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:55

Ik heb een AEG voor onze eigen was en een oudje van de kringloop voor dekens, dekjes, overalls en al het vieze spul. Zo spaar ik de 'nette' wasmachine en al gaat het oudje maar een jaartje mee, voor die paar tientjes hebben we er een hoop plezier van in dat jaar.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:57

Wij hebben er een van BEKO hele fijne wasmachine!