Gaashekwerk dichtmaken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 10:41

axel_1997 schreef:
Trouwens, als ze klimhortensia als optie noemen hoeft het niet wintergroen te zijn tenzij je dat zelf graag wil. Want klimhortensia is niet eens half wintergroen. En dan heb ik de perfecte plant. Actinidia kolomikta. Het is een Japanse kiwi met prachtig bont blad. En de gedroogde stengels worden net zoals de nauwverwante maar hier slecht als plant verkrijgbare Actinidia polygama in de dierenwinkel verkocht als Matatabi. Dat heeft het zelfde effect als kattenkruid. En hij is beter in de hand te houden dan hedera.

En dan heb je nog iets bijzonders in je tuin ook. +:)+

Oeh die is wel mooi. Valt dat onder ‘groenblijvend’ ?

Bedankt iedereen voor de tips! We gaan schoonvaders eens inzetten om de planten die jullie benoemden goed te kunnen overwegen :)). En neig er nu toch meer naar om iets van een rol hout of kunststof of bamboe tegen het -ingegraven en met worteldoek afgeschermde- hekwerk te monteren :j. Goede voorbeelden genoemd.

Fitzroy

Re: Gaashekwerk dichtmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 10:50

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 12:07

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 00:29

IMANDRA schreef:
axel_1997 schreef:
Trouwens, als ze klimhortensia als optie noemen hoeft het niet wintergroen te zijn tenzij je dat zelf graag wil. Want klimhortensia is niet eens half wintergroen. En dan heb ik de perfecte plant. Actinidia kolomikta. Het is een Japanse kiwi met prachtig bont blad. En de gedroogde stengels worden net zoals de nauwverwante maar hier slecht als plant verkrijgbare Actinidia polygama in de dierenwinkel verkocht als Matatabi. Dat heeft het zelfde effect als kattenkruid. En hij is beter in de hand te houden dan hedera.

En dan heb je nog iets bijzonders in je tuin ook. +:)+

Oeh die is wel mooi. Valt dat onder ‘groenblijvend’ ?

Bedankt iedereen voor de tips! We gaan schoonvaders eens inzetten om de planten die jullie benoemden goed te kunnen overwegen :)). En neig er nu toch meer naar om iets van een rol hout of kunststof of bamboe tegen het -ingegraven en met worteldoek afgeschermde- hekwerk te monteren :j. Goede voorbeelden genoemd.

nee die is bladverliezend. maar als de gemeente zelf een bladverliezende klimhortensia voorstelt is groenblijvend dus geen vereiste.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 05:40

Mijn nichtje heeft zelf ‘schuttingen’ met gaas geplaatst en daar hebben ze zelf Hederaplantjes doorheen gehaald, scheen best veel geld te schelen en nu twee jaar verder zit hij al aardig dicht.

Een oud collega heeft schuttingen met nephedera geplaatst, die wilde geen onderhoud ivm haar gezondheid maar staat echt mooi.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:23

Anne_GTI schreef:
Ik als recalcitrant persoon knalde er een groenblijvende clematis tegenaan. En een geurende klimroos. Er is ook groenblijvende kamperfoelie.

Haha, ja dat zou ik ook doen. Maar goed, hier is de tuin sowieso een grote mix van geurende bloemen/rozen/klimplanten en ik gok dat TS daar niet zoveel belang bij heeft.