Hoe krijg ik mijn huis en kind uierzalf-vrij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Hoe krijg ik mijn huis en kind uierzalf-vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:47

Nog een aanvullende tip-van-flip: Gooi nadat je klaar bent óók nog even een fles gootsteenontstopper door je badafvoer. Anders kan je ook de loodgieter nog bellen.

En wat eerder aangehaald werd: tandpasta wordt voor olierampvogelslachtoffers gebruikt op de veren, je zou een tube tandpasta kunnen opofferen aan het haar van je kind. Baat het niet, schaden zal het ook niet.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:47

Meubels anders met ammonia? Stinkt even, maar werkt als een tiet (mijn moeder is koningin verf en ontvet altijd al haar meubels met dat voor ze begint)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 09:48

Ibbel schreef:
Nog een aanvullende tip-van-flip: Gooi nadat je klaar bent óók nog even een fles gootsteenontstopper door je badafvoer. Anders kan je ook de loodgieter nog bellen.

En wat eerder aangehaald werd: tandpasta wordt voor olierampvogelslachtoffers gebruikt op de veren, je zou een tube tandpasta kunnen opofferen aan het haar van je kind. Baat het niet, schaden zal het ook niet.

Oh die gootsteenontstopper ga ik gelijk doen, daar zit echt niet op te wachten nee. Bedankt!

Ik heb haar haren nu 3 keer met dreft gewassen en het is nog nat, maar haar hoofd lijkt wel minder vet, de onderkant zit nog veel werk aan vrees ik. Ik ga vanavond tandpasta proberen :))

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:52

Oooh wat erg :') Soda en (appel) azijn misschien?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:59

Wat een actie. :') Succes. :=

Krijg je het niet weggeboend in bad met heel heet water? Evt met wat biotex of ossengalzeep erbij. Haren wassen met verdund appelazijn werkt misschien ook wel, daar wordt het in elk geval heerlijk zacht van. :+

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:16

Wel 3 keer wassen met dreft, maar niet de olietip durven gebruiken?
Ach guttegut. Lekker stro-haar zal ze straks hebben. Arm kind.

Je kunt niet zomaar vetten in water oplossen met een zeepje erbij. Eerst zullen het kleine losse bolletjes moeten worden ipv de dikke klodders of uitgesmeerde vlakken die je nu hebt. De olie zorgt dat er meer ‘beweging’ in de vaste substantie komt. En pas daarna kun je met zepen aan de slag.

En ja helaas meerder malen ervaring met vette tatti in mijn haar en teer op mijn handen door andere hobbies. Nu draai ik er mijn hand niet meer voor om het weg te krijgen sinds ik weet dat ik het met olie veel makkelijker weg krijg.

Nog een tip voor de opruimers na de smeerkees die met de teerkwast rond gelopen is: ook teer is dus iets op vet/oliebasis en kun je beter eerst te lijf gaan met een dunne olie.
Trouwens waskrijtjes en vette schmink is ook veel makkelijker te verwijderen van huid/haar/andere oppervlakten met olijfolie, wd40 of andere kruipoliën.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:38

Mijn moeder spinde vroeger schapen wol , en ik zat daar altijd als peuter mee te spelen …. Ik werd dus van top tot teen gewassen met dubro afwasmiddel…..anders ging de lanoline er niet van af :D
Inmiddels eigen dochter en die heeft wel eens onder de moterolie gezeten en zoon lief zat inclusief huis onder de sudo crème mijn oplossing seepje ook afwasmiddel werkt perfect *\o/*

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:53

Voor vloer en bad zou ik echt Saint Marc proberen, geniaal spul met vet. Nou ja, tegen vet. Niet zo agressief.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:26

Dreft idd, en daarna een goede conditioner op haar haren.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:19

Wat een heerlijk topic voor ramptoeristen (sorry TS).
In het verlengde daarvan, wanneer worden de nieuwe smileys (inclusief popcornsmiley) live gezet?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:43

Sorry ts, ik moest ook even hardop lachen :D . Voor het bad; eerst even afnemen met azijn en spiritus. Schoonspoelen en dan een papje van baking soda? Laatste helpt ook als gootsteen ontstopper.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:02

oomens schreef:
Wat een heerlijk topic voor ramptoeristen (sorry TS).
In het verlengde daarvan, wanneer worden de nieuwe smileys (inclusief popcornsmiley) live gezet?

:')

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:05

*popcornsmiley*

Hee TS kun je je bad indelen in verschillende vlakken en dan per vlak een andere manier van schoonmaken proberen?
Ben benieuwd wat daar uit komt!

:j

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:25

Citroensap? Bedoel.. Dat wordt in de keuken ook gebruikt voor ontvetten voor je met eiwitten aan de gang gaat en op op de grill gesmeerd omdat dat 't I gebrande vet los krijgt... Zou 't niet op d'r hoofdhuid smeren maar denk dat je haar lange haren er prima doorheen kunt halen en daarna spoelen. En 't bad net zo.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:36

Maïzena en het een tijd in laten zitten helpt echt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 15:58

Dit was vanmorgen:

Afbeelding

Ik wilde vanavond nog met tandpasta proberen, maar dat hangt een beetje van haar humeur af. Ze is het gefriemel aan haar haren wel zat inmiddels en school is toch dicht dus het heeft ook niet zo’n haast. Bloem of maizena in haar haren, zou ik dat ‘snachts kunnen laten zitten en dan smorgens uit spoelen?

Ik ben een beetje aan het uitzoeken wat het minst agressief is voor het bad. Ik las iets over olie, maar aangezien het nog maar een dunne waas is, zou dat nog helpen en het niet nog erger maken? Ik kan het me haast niet voorstellen. := Het bad is al vettig als ik douche olie gebruik.
Groene zeep heb ik geprobeerd, net als dasty en schoonmaak azijn maar de vette laag is er nog niet helemaal af.

Ramptoeristen zijn welkom hoor, ik hoop voor jullie dat de popcorn smiley er snel aan komt. :))

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:03

Ook kk heb dit topic met een lach op m'n gezicht gelezen... Ik heb ook een dochter van 3 jaar en die vond de sudocreme erg leuk/interessant... Gelukkig heeft ze 't nooit echt ergens opgesmeert waar ik t niet meer afkreeg, haar commode heeft er wel een moeten geloven en haar haren gelukkig minimaal!

Heb daar al wat werk aan gehad, wil niet weten hoe jij er werk aan hebt :Y)

Je dochter heeft haar lesje wel geleerd denk ik _O-

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 16:04

Beauty26 schreef:
Ook kk heb dit topic met een lach op m'n gezicht gelezen... Ik heb ook een dochter van 3 jaar en die vond de sudocreme erg leuk/interessant... Gelukkig heeft ze 't nooit echt ergens opgesmeert waar ik t niet meer afkreeg, haar commode heeft er wel een moeten geloven en haar haren gelukkig minimaal!

Heb daar al wat werk aan gehad, wil niet weten hoe jij er werk aan hebt :Y)

Je dochter heeft haar lesje wel geleerd denk ik _O-

Ik ben er van overtuigd dat ze het zo nog eens doet, ik heb er wel van geleerd. :))

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 18:57

Tandpasta was de gouden tip!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:34

En nu ruikt kind heerlijk naar menthol? :))
Fijn dat de tip gewerkt heeft!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:27

Fijn dat het gelukt is Giolli en nu de sudocreme achter slot en grendel :')

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:32

Mijn dochter had een pot handcrème in het haar van haar broertje gesmeerd en op de televisie. Hij heeft ook 2 weken met vet haar rond gelopen
Fijn dat het met tandpasta gelukt is!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:18

Waarom heb ik hier geen foto van gekregen? Jammer dit! Alle credits aan E love it lekker bezig meid

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:40

Ohhhhh sjips %) :=

Liesje89 schreef:
Ryder schreef:
(Ik ga nu even kijken naar het filmpje van Solomon met de Sudocrem. Voor wie het filmpje niet kent, het is een zoekopdracht waard. Echt.)

:') Oh nee!! _O-

Dit had een vriendin ook maar dan dubbel….tweeling _O-

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 00:41

Leuke experimenten... :D
Kruidvat heeft een multi-ontvetter in het assortiment. Die is top, in combinatie met keukenrol. Sprayen, afnemen, weer sprayen etc. totdat het vet weg is.