Welkom energie (failliet?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:46

Welkomskortingen en mogelijk ook de voorschotten worden niet terug betaald.

Ik betaalde nu 70 per maand, verwachting is nu rond de 120.
Laatst bijgewerkt door MTinker op 27-10-21 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:47

MTinker schreef:
Welkomskortingen en mogelijk ook de voorschotten worden niet terug betaald

Poeh... Zuur.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 21:50

Els1984 schreef:
Badeendje schreef:
Je kunt precies vandaag ook niet meer storneren voor de rekening van 2 maanden geleden hè, echt ontzettend balen...

Onderstaande staat op de site van de rabobank bij storneren, ik weet niet bij welke bank je zit en hoe het werkt, maar misschien het proberen waard om ernaar te kijken?

"Is de onterechte incasso langer dan 8 weken, maar korter dan 13 maanden geleden afgeschreven? Neem dan contact met ons op."

Dankjewel! Ik bel morgen direct de bank even.

Heb berekend dat het zo'n 1500 euro gaat kosten. 210 euro aan niet gekregen korting, 480 euro aan voorschot, en 4x200 euro extra per maand dat we nu extra gaan betalen tot maart...

iirrssjjee

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 07:13

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 07:45

Grote dank aan de plaatser van het artikel over de solvabiliteit. +:)+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:01

Naar aanleiding van dit topic heb ik mn maandbedrag fiks omlaag gezet.
Wij zetten altijd flink hoog in en krijgen dan eind vh jaar een hoop terug.
Dat zal sws nu vele malen minder zijn maar over dit voorval heb ik echt geen seconde nagedacht.
Spaar liever zelf als dat ik straks heel veel geld kwijt ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:10

Zuur dat de rekening omhoog gaat, maar wel goed natuurlijk want energie verbruiken is slecht voor het milieu. Nu tast je flink in de buidel, maar 10 generaties verder zullen ze je dankbaar zijn voor het offer dat je nu maakt. De vervuiler betaalt.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:40

Badeendje schreef:
[ [url=m/ZyJKHL.png]Afbeelding[/url] ]

Op basis van ons huidige verbruik een ding ingevuld bij Engie

Ik ga even in een hoekje zitten bijkomen. 5k per jaar aan energiekosten. We stoken al amper, douchen kort, kachel overdag uit of heel laag...

Hoi TS, ik was aan het kijken wat ik nu zou betalen als ik opnieuw een contract moet afsluiten. En ik vulde ook eens jouw verbruik bij Vattenfall in en daar kom ik op een fors lager bedrag uit dan de 400 van de vorige pagina (wel op basis van mijn adres, weet natuurlijk niet waar jij woont - maar dat zal geen 200 euro schelen?).

Afbeelding

Ik zou dus even rondkijken voordat je bij Engie een contract afsluit. Maar alsnog: wat een prijzen en wat een vervelende situatie met Welkom Energie :n

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 08:53

Leeslampje, welk verbruik heb je ingevuld? Als ik de 3600 kwh en de 1900 kuub gas invul bij Vattenfall kom ik daar uit op 418 euro per maand. Ik woon in Twente, dat had ik niet geschat als de duurste provincie, maar ik heb geen idee of dat zo veel kan schelen. Het is vooral het gas wat zo vreselijk duur is, dus ik denk dat we de kachel op 15 zetten ofzo, en dan in de studeer/werkkamer een elektrische kachel.

Enzino, ik snap je opmerking, tegelijkertijd slaat het nergens op dat je mijn invloed doorrekent naar over 10 generaties. Zo lang de grote landen complete lak hebben aan het milieu ga ik met mijn goede gedrag 0,000000001% invloed hebben op het milieu.

Dat solvabiliteitsartikel is idd top, dan weet ik waar ik mijn volgende contract in elk geval niet moet afsluiten :+.

Slim cinniz, ik had dat destijds al gedaan, maar nog niet genoeg. Beter als je het kan zelf een groot gedeelte sparen en later aftikken dan met deze ongein zitten.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:55

Badeendje schreef:
Leeslampje, welk verbruik heb je ingevuld? Als ik de 3600 kwh en de 1900 kuub gas invul bij Vattenfall kom ik daar uit op 418 euro per maand. Ik woon in Twente, dat had ik niet geschat als de duurste provincie, maar ik heb geen idee of dat zo veel kan schelen. Het is vooral het gas wat zo vreselijk duur is, dus ik denk dat we de kachel op 15 zetten ofzo, en dan in de studeer/werkkamer een elektrische kachel.

Sjips, ik was een cijfer vergeten. Had 900 kuub ipv 1900 ingevuld. Dus ik heb je blij gemaakt met een dooie mus, want dan kom je toch op 360 euro... wat een bedrag...

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:57

enzino schreef:
Zuur dat de rekening omhoog gaat, maar wel goed natuurlijk want energie verbruiken is slecht voor het milieu. Nu tast je flink in de buidel, maar 10 generaties verder zullen ze je dankbaar zijn voor het offer dat je nu maakt. De vervuiler betaalt.

Wat interesseert het mij 10 generaties later, het zal nu betaald moeten worden terwijl er ook al hogere brandstofprijzen en boodschappen prijzen zijn. Plus het verlies van de al betalde voorschotten. Welkom Energie klanten zijn gewoon dubbel genaaid.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 08:59

Haha, geen punt, ik betaal nu zo'n 200 euro dus daar was ik enorm blij mee geweest, maar helaas. Toch bedankt hoor, heel lief dat iedereen zo meedenkt!

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:18

Wat onwijs balen zeg... ik heb net een contract afgesloten bij Vrij op naam, een van de kleinere energieleveranciers. Zij hebben wel een positieve solvabiliteit maar die is maar klein (dan voor plaatsen link). Als het echt te heet wordt dan is de heel kans groot dat ook zij omvallen... ik zie hier echt bedragen voorbij komen dat ik denk, ik kan dat nooit in mijn eentje van mijn inkomen betalen... :(

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:22

enzino schreef:

Alleen maakt dit het wel een stuk minder aantrekkelijk om bij een duurzamere energieleverancier aan te sluiten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:22

Is het geen optie om een variabel contract te nemen want Rusland heeft gisteren net opdracht gegeven om de aardgas voorraad in Europa aan te vullen. Dus minder of zelfs verlaging van de prijzen kan er in zitten. Meestal is het zo dat je bij een variabel contract elk moment de boel vast kunt zetten. Weet niet of dat nu nog zo is. En ga naar één van de grote jongens want als dit doorzet dan vallen er nog wel meer om.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:31

Oh jeetje, wat rot zeg.... Veel geld kwijt bij de ongevallen leverancier en bij de nieuwe veel meer moeten gaan betalen, wat kak zeg... Zijn fixe bedragen die hier langs komen...

Ik heb m'n energie ook als spaarpotje. Dit jaar heb ik het maand bedrag wat naar beneden gedaan maar dat kan nog wel meer. Denk dst ik dat maar moet gaan doen.

Ik betaal geen drol nu aan gas en energie omdat ik geen drol gebruik. Ik heb dan ook gelukkig wel wat buffer als het duurder wordt (contract tot februari), maar leuk is anders....

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:50

"Poetin-geeft-opdracht-gasvoorraden-europa-aan-te-vullen"
https://nos.nl/collectie/13880/artikel/ ... -te-vullen

Als dit inderdaad gaat gebeuren dan gaan dadelijk de gasprijzen weer dalen. Voor de gedupeerden hier: even goed in de gaten houden wat de komende maand de prijzen gaan doen voordat je een nieuwe prijs vast zet.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 09:56

Ik las het inderdaad, dat zou wel top zijn, ware het niet dat ik via independer slechts bij 3 partijen uitkom die nog een variabel contract aanbieden, de rest is allemaal minimaal 1 jaar vast. En die 3 partijen zijn 3 kleine partijen die niet eens voorkomen op die solvabiliteitskaart, dus geen idee hoe die er financieel voor staan.
Edit: via pricewise zijn er 0 aanbieders voor een eenjarig flexibel tarief.
Laatst bijgewerkt door Badeendje op 28-10-21 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:57

Helaas is storneren rabobank maximaal 56 dagen. De telefoon staat daar roodgloeiend maar ze kunnen niets voor je doen. Omdat ik in de zomermaanden klant ben geworden bij welkom energie heb ik aan voorschot en teruglevering teveel betaald ongeveer 600 euro. Ik kan dat exact aantonen omdat mijn verbruik continue wordt bijgehouden door enelogic. Jammer geld.

Nu wil ik een eigen paard, stalling 350. Dus slechts 2 maanden uitstellen. Als ik ook het verlies rest van het contract meereken moet ik dus het eigen paard totaal met 5 maanden uitstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:34

Sem_ schreef:
Alleen maakt dit het wel een stuk minder aantrekkelijk om bij een duurzamere energieleverancier aan te sluiten.

Geen probleem, met wetgeving en boetes zullen er binnenkort alleen nog maar duurzamere leveranciers zijn. De prijzen stijgen dan nog wat verder maar dat is waar we voor kiezen.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:40

Badeendje schreef:
Dankjewel! Ik bel morgen direct de bank even.

Heb berekend dat het zo'n 1500 euro gaat kosten. 210 euro aan niet gekregen korting, 480 euro aan voorschot, en 4x200 euro extra per maand dat we nu extra gaan betalen tot maart...

Wij hebben ook even gerekend...het gaat ons zo'n kleine 2000 kosten....
Man man man...

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:11

Vrees ijdele hoop, rechtsbijstandverzekering zojuist ingeschakeld.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:14

Hier ook klant van welkom energie. Kreeg gisteravond laat pas een mail dat de levering stop gezet wordt.
Gaat een hoop geld kosten, balen maar we kunnen het wel hebben. Het is erger voor de mensen die het al niet ruim hebben. Hopelijk zakken de prijzen binnenkort met de levering van gas.
Ben benieuwd waar Eneco mee aankomt, en of we nog iets terug zien van ons geld. (Ik reken er niet op, maar maandag zal er meer duidelijk zijn volgens hun website)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:22

Knudd schreef:
Wat onwijs balen zeg... ik heb net een contract afgesloten bij Vrij op naam, een van de kleinere energieleveranciers. Zij hebben wel een positieve solvabiliteit maar die is maar klein (dan voor plaatsen link). Als het echt te heet wordt dan is de heel kans groot dat ook zij omvallen... ik zie hier echt bedragen voorbij komen dat ik denk, ik kan dat nooit in mijn eentje van mijn inkomen betalen... :(

Is het geen idee om voorlopig je maandelijks voorschot heel laag te zetten? En dan het verschil tussen het geschatte maandbedrag en het maandbedrag wat je daadwerkelijk betaald zélf te sparen?

Voorbeeld:

Geschat maandbedrag is €250.

Je zet je maandbedrag omlaag naar €100 per maand en legt de overige €150 opzij voor de jaarafrekening.

Zo verlies je tenminste niets aan voorschotten als je energie maatschappij failliet gaat.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:26

Nico12 schreef:
Vrees ijdele hoop, rechtsbijstandverzekering zojuist ingeschakeld.

Als het zo gaat als bij energieflex, dan ga je hier ook niks aan hebben.
De preferente schuldeisers (als een belastingdienst bijv.) gaan altijd voor...

Been there, done that.
Ik raad mensen altijd aan hun voorschotbedrag niet te hoog te zetten, en desnoods een extra bedrag aan de kant te houden voor het geval je na moet betalen.

De teveel betaalde voorschotten ga je vrijwel zeker niet meer terugzien.

Als die nu al omkiepen, hebben nog niet eens echt moeten leveren, maar wel de voorschotten van de niet koude tijd van het jaar in de pocket :')