Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
idinn schreef:Kaarsen geven inderdaad heel veel warmte. Toen ik nog een studio had, was het swinters gordijnen lekker dicht en kaarsjes aan. Gewoon 1 plateau kaarsen op de salontafel. Had ik het eind vd avond vaak te warm
Die raamfolie zit ik al 2 jaar over te twijfelen. Misschien toch eens proberen..
.
energierekening stijgt met 25%... niet meer te doen als student zijnde
_San87_ schreef:Focus je niet alleen op aardgas besparen. Energie wordt ook duurder en duurder, alles op elektriciteit doen gaat uiteindelijk ook een issue worden.

mvdende schreef:_San87_ schreef:Focus je niet alleen op aardgas besparen. Energie wordt ook duurder en duurder, alles op elektriciteit doen gaat uiteindelijk ook een issue worden.
Yep...
Daarom voor een petroleum kachel gekozen.
Hij heeft net 10 minuten aan gestaan en gaat als een trein!
2 jerrycan met brandstof gehaald vandaag, dus voorlopig kan ik een eindje komen.
Gebruikt wèl wat stroom voor de ventilator en het display, maar dat is te verwaarlozen.
mvdende schreef:Waarschijnlijk is het doomdenken en krijgen we écht geen Texas taferelen hier, maar voor de zekerheid wil ik óók nog een aggregaat aanschaffen. Niet een hele zware, maar 1 die iig mn telefoon/ tablet/ verlichting en natuurlijk de petroleum kachel aan de gang kan houden.
Er zit een hout kachel in mn huisje, die doet het, maar het rendement is erg laag. (Als in, einde middag beginnen met stoken, halverwege avond de temperatuur pas 1 of 2 graden omhoog)
Wordt er een goede koude periode voorspeld (zoals afgelopen februari) dan sla ik wat extra hout in.
Ik heb namelijk geen werk en zit dus de hele dag thuis. Dan is een comfortabele temperatuur wel een noodzaak.
Laten we met zn alle maar hopen dat Noorwegen en Rusland gauw extra gas gaan leveren en dat de olie producerende landen snel extra olie gaan oppompen.