Vaarwel privacy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Vaarwel privacy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 12:46

Maar de tijd dat iemand echt volledige villa’s kan zetten zonder ook maar met iets in orde te zijn is toch echt wel voorbij lijkt me… net daarmee dat ik wel zou horen aan de gemeente wat voor vergunningen er aan gevraagd zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 12:50

Ik vermoed dat hij wel '' in orde " zal zijn met wat vergunningen. Het is inderdaad verleden tijd dat je zonder iets een kast van een huis kan neerplanten :D
Alleen de weg naar die vergunningen loopt bij sommigen iets anders dan bij het gewone volk <<)

De gemeente contacteren hieromtrent is in elk geval een goed idee. Geeft toch een beetje een beeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 12:56

Het is een advocaat, geen maffiabaas. Ik denk niet dat je je zorgen moet maken om vergiftiging. Ook niet als je zijn project gaat verstoren. Ik denk wel dat je jezelf gaat verwikkelen in een strijd waar je een hele lange adem voor moet hebben en ik hoop voor jou dat je inderdaad alles 100% volgens de regels gedaan hebt want als je uit deelt, moet je ook kunnen incasseren, zeker met een advocaat. En dan bedoel ik dus ook: In België hebben vrijwel alle gemeentes een regel betreffende hoeveel paarden men max. aan huis mag hebben. In bilzen bv waren dat er zes. Bij meer paarden kwamen er extra gemeentekosten bij want dan was je particulier-af volgens de gemeente.

Hier in maasmechelen moesten wij bij onze buren een documentje laten ondertekenen (omdat wij er nieuw bij kwamen.) dat zij geen bezwaar hadden tegen de paarden. Dat document moest dubbel of drie dubbel getekend, één exemplaar ging naar de gemeente. En één exemplaar moesten we zelf bij houden. :)

Als ik advocaat was en je zou mij dwarsbomen, dan zou mijn eerste stap zijn om je daar op terug te pakken. Niet om taxus over de draad te gooien.

En op dit moment heb je drie keuzes: Je doet niets en blijft zwelgen in zelfmedelijden, op termijn wen je wellicht en accepteer je de situatie voor wat die is. Je gaat op zoek naar een nieuw huis met alle leed en stress die daar bij hoort zonder garanties want de buren daar zullen vroeg of laat ook veranderen. Óf je onderneemt actie.

Het lijkt mij ook erg sterk dat hij totaal niet in orde zal zijn met vergunningen. En dat zal je grootste hindernis ook zijn of worden vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 11:35

Een van de weinige redenen om een gegarandeerd vrij uitzicht te houden is aan de rand van een waterwin gebied gaan wonen. Daar mag niets staan zelfs geen (schuil)stal.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:31

Bamboe groeit (en woekert) heel snel. Blijft jaar lang groen.
Als je ze in potten oid zet heb je in no time een mooie groene heg ter afscheiding..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:35

met leibomen kun je ook al snel op een toch mooie en groene manier een stuk van de inkijk van boven beperken.

Maar ik begrijp wel dat het erg zuur is als je denkt dat het allemaal met vriendjespolitiek is verkregen.
Tips zijn er al veel gegeven. Dus kan daar niets aan toe voegen.
Sterkte.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:47

Sourire schreef:
Wat vervelend voor je dat je nu zelfs overweegt te verhuizen. :knuffel:

Dit stukje viel mij even op;
"En nu eigenlijk de druppel... er komt een extra verdieping op het huis waardoor we nu over onze hele tuin inzicht krijgen. Mijn huis verliest zomaar een derde van zijn waarde en ik voel mij machteloos".

Kan mij ten eerste niet voorstellen dat er zo'n enorm waardeverlies ontstaat. En daarnaast; kan niet praktisch iedereen in Nederland van zijn bovenverdieping in de tuin van de buren kijken? Dat is echt iets heel veelvoorkomends. Ik vraag mij af of je hier niet wat te zwaar aan tilt.

En verder; alles wat onrechtmatig is gewoon melden en je niet laten afschrikken door zijn achtergrond.

Dit dacht ik eigenlijk ook. Hoe erg is het dat mensen in je achtertuin kijken en hoeveel is het je waard om te gaan procederen?

Bezwaar maken zou ik sowieso doen op alles wat niet rechtmatig is.
Maar ik zou hier niet mijn woonplezier door laten verpesten :n

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:08

Nog eens een andere insteek; je kan ook proberen om op vriendelijke voet te blijven met je nieuwe buurman.
Nodig hem eens uit op de koffie om kennis te maken, en leg hem uit dat je je zorgen maakt over de impact die zijn nieuwbouw heeft op jouw gevoel van privacy.
Wie weet wat hij zelf aanbiedt, misschien komt er wel een mooie rij leibomen voor zijn huis en maak je je nu veel te druk.
Bedenk wat procederen je allemaal oplevert, misschien wel een wat minder heftig huis tegenover je, maar ook een buurman die je tegen je hebt, een hoop kosten waar je een heleboel leuke andere dingen mee kunt doen, en de berg stress en negatieve energie die je bij jezelf neerlegt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:22

verootjoo schreef:
Dit dacht ik eigenlijk ook. Hoe erg is het dat mensen in je achtertuin kijken en hoeveel is het je waard om te gaan procederen?

Als je je huis hebt uitgekozen op basis van o.a. het criterium 'privacy' is dat heel erg.
Normale inkijk is 1 ding, dat kan je niet vermijden, maar dat drones in onze tuinen rondvliegen moeten we niet als normaal gaan beschouwen. Waar ik woon is het niet toegestaan. Een man in onze straat deed dat ook en gooide de beelden dan ook nog eens online. Het is niet omdat je niks te verbergen hebt, dat het maar ok is dat iedereen alles kan en wilt zien.
Je hebt geen enkele controle over wat er met die beelden gebeurt, beelden die op jouw eigendom gemaakt worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:58

Een drone zou hier na een verzoek om te stoppen ook consequent neer gehaald worden. Ondingen zijn het.