Resultaat is dat de ramen vervangen moeten worden. Gelukkig stond dit al op ons lijstje maar dat zal nu wat naar voren komen op het lijstje.
Als we daar dan toch zijn wilde we toch wel even zien hoe nuttig die zolder nu eigenlijk is. Dusss een luikje open geschroeft.

Zoek het afwijkende paneel in het plafond. Dat is het zolder luikje. Bijna te klein om je schouders doorheen te krijgen.
Al konden we niet testen of onze schouders ertussendoor paste.. Bij het openen bleek het volgestopt te zijn met isolatiemateriaal.
Maar! De keuring ging verder. De keurder stond open voor al onze vragen, opmerkingen en ideeën erg prettig!
Er is niets anders uit het rapport gekomen dan dat we al in gedachte hadden. Oftewel niets stond ons nog in de weg om het huis te kopen!
Wat we wel nog vonden waren oude foto's!

Onderin zie je een heel klein paadje het water oversteken. Tegenover het paadje staat het huis!

Hier nog wat ingezoomd. Links van het lange gebouw, zijn 2 kleine dwarse gebouwen te zien.
Oke dus eenmaal thuis worden we gebeld door de aankoopmakelaar. De technische keuring met haar doorgesproken en eindelijk was het zover. Alle documentatie moet in orde gemaakt worden voor de koopovereenkomst!
Een weekje later is het dan zover. 25-05 is de dag. De dag dat het koopcontract getekend mag!
Helaas geen bijzonder moment of iets. Gewoon bij ons thuis aan tafel haha
Daarna alles nog besproken voor de verkoop van ons huidige huis en een rondje gemaakt om de waarde te bepalen van het huidige huis.
27-05 is taxatiedag. De taxateur is geweest bij het huis om de waarde te bepalen voor en na de verbouwing in verband met het akkoord van de hypotheek.
Wat blijkt, we hebben het huis onder de marktwaarde gekocht! Wie kan dat anno 2021 nog zeggen? (oké, daar krijg je dan wel een huis voor wat nog volledig op schop moet, maar toch
)Ondertussen opzoek naar een aannemer, bijkomend weer een technisch tekenaar, hier en daar alvast wat gereedschap aanschaffen. (mijn vriend zou eigenlijk aandelen in Milwaukee moeten nemen
) Al met al staan de kosten die tot nog toe zijn gemaakt op:
Bouwtechnische keuring: 319 euro.
Taxatie huis: +/- 600 euro.
Gereedschap: uuh.. wil ik dat weten?
En dan is het moment daar.. bellen naar de erfgenamen...! *cliffhanger
*
zegt de ervaringsdeskundige.
Dus dan is het gelijk 25000 euries extra aftikken, en die heb ik toen maar van manlief geleend. (Gîte was toen mijn toko). Maar nooit spijt van gehad en het pakte goed uit.