Ervaringen zonwerend raamfolie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ervaringen zonwerend raamfolie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:48

Maar die folie van 30 euro is niet geschikt voor hr ++ glas.
Hoe weet je nu of je dubbelglas dat is?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:50

DuoPenotti schreef:
Maar die folie van 30 euro is niet geschikt voor hr ++ glas.
Hoe weet je nu of je dubbelglas dat is?

Ze hebben bij diezelfde winkel ook folie voor HR++ glas.
Hier leggen ze het verschil tussen verschillende soorten glas uit.
Ik weet van mijn woning dat het geen HR++ is, want ik heb het er zelf in laten zetten. Ik heb die €30 folie dus gewoon op mijn dubbel glas geplakt zonder problemen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:58

Ah oké. Dankjewel :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:42

Jessica_K schreef:
Ik heb het in de slaapkamer ook aan de binnenkant. Daar was aan de buitenkant plaatsen niet mogelijk. Werkt prima hoor, misschien wat minder dan aan de buitenkant maar merk toch echt veel verschil.

Even heel nieuwsgierig: hoe was het effect na de hitte van afgelopen week? Scheelde het nog steeds en hoe warm was het binnen?

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 10:41

Winged schreef:
Jessica_K schreef:
Ik heb het in de slaapkamer ook aan de binnenkant. Daar was aan de buitenkant plaatsen niet mogelijk. Werkt prima hoor, misschien wat minder dan aan de buitenkant maar merk toch echt veel verschil.

Even heel nieuwsgierig: hoe was het effect na de hitte van afgelopen week? Scheelde het nog steeds en hoe warm was het binnen?

In eerdere jaren werd het bij ons binnen tot 32 graden. Dit jaar is de temperatuur niet boven de 28,5 uitgekomen. Dus dat scheelt nogal :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:54

oh dat is nog best wel de moeite waard dus. Toch maar eens aan het rekenen dan :)

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:00

Letsdunit schreef:
Ik heb een EHBO folie deken voor het raam hangen, scheelt enorm en kost maar 2 euro, in dit geval zat er nog eentje in de EHBO kist.

Dat heb ik ook gedaan en scheelt idd enorm. En je kan van binnen naar buiten kijken.

Vaste folie ook wel naar gekeken, maar buiten hoogzomer is de zon (vooral met deze gasprijzen) meer dan welkom. Het nadeel in de zomer, is een voordeel in de winter.

Screen in dit topic met zuignappen kom ik 700 euro, vast screen 950. Dus ik hou het maar even op 2 dekens en wat schilderstape, totale kosten 4,50.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:14

Hebben jullie misschien foto's van die suneclipse doeken? En is het dan de versie die volledig blockt of wat zicht geeft?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:19

Naar aanleiding van dit topic heb ik de afgelopen hete dagen mij ook vermaakt met wat thuis voorhanden was. Mijn berging is halfsteens, het dak bestaat uit dakpanplaten op stammetjes met bitumen en kippengaas en de deur en het raampje hebben enkel glas. Beide zijn aan de binnenzijde al voorzien van een zonwerende folie, maar het wordt nog steeds broeiend heet binnen. De zon staat eerst 's morgen op de achtergevel (met raampje) om dan nagenoeg de hele middag op de zijgevel (en de deur) te branden.
Voor de deur heb ik met wat schroefhaakjes en plakband de anti-ijsdeken van mijn auto aan de buitenzijde bevestigd.
Het raampje aan de buitenzijde afgeplakt met aluminiumfolie.

Ja, goed, uiteindelijk werd het wel warm binnen, dat hou je niet tegen met een dergelijke ongeïsoleerde constructie. Maar de eerste paar dagen scheelde het toch wel voelbaar een paar graden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:20

Miep, de folie is statisch dus als je de rol waar hij op geleverd wordt bewaard dan haal je het na de zomer weg en volgend jaar hang je het weer op. Voor gebruik onder de douche even schoonspoelen en je kunt hem weer plakken.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 12:07

Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn de schermen in mijn woon- en slaapkamer van SunEclipse. Heb voor de kleur grijs gekozen (stone oid). In de slaapkamer met max. Sunblock en woonkamer lichtdoorlatend.