Houten jaloezieën en schoon houden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 19:36

verootjoo schreef:
Ooh wat veel ramen en n zo mooi groot. Ik zou daar echt geen jaloezieën hangen, lijkt me verschrikkelijk, net een gevangenis dan.
Ik zou bij elk raam mooie stoffen lange gordijnen nemen en als je het nog wat te open vindt evt vouwgordijnen erbij.
Waar kijk je op uit door die ramen? De tuin?

De bouwkavel is 2000m2
De kant met hoekraam kijkt uit op een wal met bomen.
De kavel grenst direct aan een bos.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:48

lukka63 schreef:
Wat leuk al die reacties, in ons 1e gesprek had ik aangegeven geen shutters te willen, haha dat zijn het ook niet maar daar bedoelde ik eigenlijk ook houten jaloezieën mee.

En eigenlijk lees ik uit de meeste reacties toch veel werk, de interieurdame had ze zelf ook maar voor een klein raam bij ons gaat het om grote raampartijen tot op de grond, waarvan de meeste ook nog op het zuiden(west).

In een 1e reactie gaf ze aan dat dan misschien silhouette shades een optie was, die heb ik even bekeken in de winkel, dunne laagjes stof met een horizontale lamel vind ik niks.

Ze hadden ook een versus gordijn hangen vond ik nog niet zo verkeerd.

Iemand vroeg ook waarom donker?
Onze kozijnen zijn antraciet.

Ik stuur 2 verschillende sfeerbeelden door, bij de open keuken hebben we ook openslaande deuren, daar zouden inbetweens komen net als voor de schuifpui.

Dus ja ik weet wel wat ik niet wil maar niet wat ik wel wil, de interieurdame gaat nog dingen veranderen waaronder de raambekleding mag ik hopen.
[ [url=m/BYqvMQ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6MlKFV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het mooi.

Maar ik heb ook in mijn hele woonkamer houten jaloezieën, waaronder openslaande deuren.
In 1e instantie had ik daar inbetween-gordijnen voor de sier en we hebben toch geen inkijk, maar ik heb in de middag tot 's avonds de zon daar.
Zonnewering werd lastig door de lage en brede dakgoot en daarom ook daar dan houten jaloezieën besteld.
Wel zijn de muren en het plafond gestuct en hebben we een PVC vloer, het galmt dus wel.
Zelf merken we dat niet, maar ik hoor het wel aan de telefoon.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:10

lukka63 schreef:
verootjoo schreef:
Ooh wat veel ramen en n zo mooi groot. Ik zou daar echt geen jaloezieën hangen, lijkt me verschrikkelijk, net een gevangenis dan.
Ik zou bij elk raam mooie stoffen lange gordijnen nemen en als je het nog wat te open vindt evt vouwgordijnen erbij.
Waar kijk je op uit door die ramen? De tuin?

De bouwkavel is 2000m2
De kant met hoekraam kijkt uit op een wal met bomen.
De kavel grenst direct aan een bos.

Oh wat heerlijk! Dan zou ik de ramen zo open mogelijk houden, toch geen last van inkijk en kan je lekker veel naar buiten kijken.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 13:04

Ik heb in de woonkamer de erker en 2 ramen op het zuiden allemaal jaloezieën van bamboe. Wekelijks ga ik erlangs met mn swiffer. Zo gepiept hoor.
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 29-05-21 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 13:26

Jaloezieën zien er leuk uit, maar het levert idd wel extra poetswerk op
En zwart kan er classy uit zien
Again: extra poetswerk

Wij hebben witte houtlook jaloezieën in de woonkamer en dat is te doen
Maar zwart zou ik niet aan beginnen, heb ooit eens zwartbruine meubels gehad, nooit meer want je ziet het stof etc zoveel erger dan op andere kleuren

En extra tip jaloezieën in de keuken
DON’T DO IT :+

Britt

Re: Houten jaloezieën en schoon houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 13:35

Ik vind je sfeerfoto’s prachtig. En idd wat al eerder gezegd is, jaloezieën maak je eerder en makkelijker schoon dan gordijnen of plissé gordijnen.

Zeker die laatste vangen alsnog erg veel vuiligheid en stof hoor. Toen we die van ons vervingen (overgenomen van de vorige eigenaren), zag je pas hoe vuil ze eigenlijk waren, vergeleken met het deel wat altijd dicht zat :r

Dus het levert wel wat poetswerk op, maar daarna is het dan tenminste ook gewoon schoon.