Ben wel vaak de deur uit, maar vooral de tuin mis ik heel erg.
Daarom heb ik besloten om het te doen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Als het eens ophoudt met regenen
Peuk schreef:betadine schreef:Ik zou met jouw budget en vast contract toch overwegen om te kopen. Ik betaal minder af voor mijn huis (lening op 25 jaar) dan ik aan huur betaalde. Het lijkt vaak onmogelijk en het duurt even voor je wat vind, maar dat weegt niet op tegen de voordelen vind ik. Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar ik zou die optie niet zomaar uitsluiten. Mijn bank wou mij geen lening geven, maar een andere bank wel op voorwaarde dat ik alle verzekeringen en rekeningen overbracht.
800/maand vind ik wel veel en als het tegenzit met of buren of uw kennis die op een gegeven moment opzegt wordt het ook moeilijker om terug iets te vinden. Het huuraanbod wordt steeds beperkter en de prijzen zijn ernaar.
Ik weet niet waar jij woont, maar waar ik woon betaal je voor een eenvoudig rijtjeshuis of appartement drie ton. Nieuwbouw rijtjeshuizen gaan hier voor meer dan vier ton weg. Kleinere appartementen zoals deze zijn niet te koop. Ik zie het bij vrienden ook, die zijn al jaren aan het zoeken. En ik wil niet uit deze regio weg.![]()
En het gaat niet om onderhuur. De verhuurder ken ik goed.
senna21 schreef:Peuk schreef:In de avonden en in het weekend ben ik thuis.![]()
Ben wel vaak de deur uit, maar vooral de tuin mis ik heel erg.
Daarom heb ik besloten om het te doen.
Ja heerlijk! Groot gelijk.
Wanneer ga je verhuizen?
office schreef:Misschien voor de zekerheid even een paar keer gaan kijken en luisteren bij dat nieuwe appartement.Stel dat er bijvoorbeeld geluidsoverlast is dan ben je je inschrijfduur kwijt en kun je ook spijt krijgen.
Een speelveldje voor kinderen of een voetbal veld bijvoorbeeld kun je erg veel last van hebben.En de (boven ) buren ook uiteraard.Stel dat ze elke dag bbq geven in de tuin of blaffende honden hebben.
Verder is een koeler huis heel fijn maar in de wintermaanden kan dat ook koud en somber zijn.Kijk ook even naar licht inval en buren ?
Succes
Peuk schreef:Thanks voor alle reacties.
Dat helpt zeker het besef mee dat het een buitenkansje is en dat vind ik erg fijn.
betadine schreef:TS: Ik keek even naar Funda uit nieuwsgierigheid. Wat een prijzen![]()
Nu begrijp ik ook waarom je dit een goed aanbod vindt. Een tuin is mij opzich ook wel wat waard dus als het kan...
Misschien eens nadenken over een verhuizing naar België. Maar Antwerpen is vast ook niet goedkoop?