Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JessicaG schreef:Ik weet niet of het werkt maar ik hoorde eens op een podcast van iemand die elke avond op de bühne stond en daarvoor een heel theaterseizoen het moest doen met maar een paar setjes van dezelfde kledingstukken. Het zweet ging daar ook niet meer goed uit de kleding en er werd aangeraden om de kleding (of schoenen) in een zakje in de vriezer te stoppen zodat de bacteriën dood zouden gaan. Ik denk dat je met kleding wel goed op moet passen dat de vezels niet kapot gaan maar het schijnt dus te werken.
romyver schreef:Precies dit inderdaad. Onze wasmachine is net nieuw. Ik heb het ook geprobeerd in de wasmachine van mijn moeder, maar helaas geen verschil. De wasmachine zelf is schoon. Wel is het zo dat ik dit pas heb sinds we de nieuwe wasmachine hebben.
Taucha schreef:Het probleem zit niet in je wasmachine, nieuw of oud, wasmiddel of soort kleding. Het probleem is de vettigheid (letterlijk) van nuud. Ik heb het zelf een tijdje gebruikt en nagenoeg hetzelfde gehad.
Het vet houdt alles vast wat daar graag in oplost. Dat zijn bacteriën en ook de ingrediënten van okselzweet. Die blijven met gewoon wassen in je kleren zitten. Alleen als je een zeer sterke vetafbreker als bijvoorbeeld dasty zou gebruiken dan heb je kans dat het uit de nieuwste kleding nog wel uit gaat, maar zodra je wat hardere plekken in de oksels van de shirts krijgt kun je het vergeten.
Het enige dat echt helpt, is stoppen met nuud, helaas nieuwe shirts kopen en een deo die niet vet is. Nuud duurt wel even voor dat echt weg is onder je oksels, soms wel tot 2 weken. Tot die tijd zou ik ook geen nieuwe of nog frisse shirts gebruiken.
Lovely heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar als daar ook een vette component in zit kun je haast hetzelfde scenario verwachten na verloop van tijd.
Heb je echt een mega nare geur onder je oksels of vind je dat alleen zelf? Laat over een paar weken nadat je gestopt bent met nuud eens iemand naast je staan en ruiken. Niet met de neus in de oksels natuurlijk. Vraag dit aan een vriend of moeder die gewoon eerlijk zegt wat hij/zij ruikt. Als het echt heel naar is, dan kun je ook eens kijken of je iets aan je dieet kunt veranderen. Soms maakt het al verschil door alleen al geen of minder suikers of tarwe te eten.
In ieder geval veel succes!
_CS_ schreef:romyver schreef:Precies dit inderdaad. Onze wasmachine is net nieuw. Ik heb het ook geprobeerd in de wasmachine van mijn moeder, maar helaas geen verschil. De wasmachine zelf is schoon. Wel is het zo dat ik dit pas heb sinds we de nieuwe wasmachine hebben.
Overigens heb ik niet eens wasverzachter in huis. Nooit gebruikt ook. Het liefst was ik zo ecologisch verantwoord mogelijk maar de voorraad robijn is nog niet op.
Dus als ik het goed begrijp is de ellende pas begonnen met de nieuwe wasmachine?
Hoe oud was de machine hiervoor?
Suzanne F. schreef:Taucha schreef:Het probleem zit niet in je wasmachine, nieuw of oud, wasmiddel of soort kleding. Het probleem is de vettigheid (letterlijk) van nuud. Ik heb het zelf een tijdje gebruikt en nagenoeg hetzelfde gehad.
Het vet houdt alles vast wat daar graag in oplost. Dat zijn bacteriën en ook de ingrediënten van okselzweet. Die blijven met gewoon wassen in je kleren zitten. Alleen als je een zeer sterke vetafbreker als bijvoorbeeld dasty zou gebruiken dan heb je kans dat het uit de nieuwste kleding nog wel uit gaat, maar zodra je wat hardere plekken in de oksels van de shirts krijgt kun je het vergeten.
Het enige dat echt helpt, is stoppen met nuud, helaas nieuwe shirts kopen en een deo die niet vet is. Nuud duurt wel even voor dat echt weg is onder je oksels, soms wel tot 2 weken. Tot die tijd zou ik ook geen nieuwe of nog frisse shirts gebruiken.
Lovely heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar als daar ook een vette component in zit kun je haast hetzelfde scenario verwachten na verloop van tijd.
Heb je echt een mega nare geur onder je oksels of vind je dat alleen zelf? Laat over een paar weken nadat je gestopt bent met nuud eens iemand naast je staan en ruiken. Niet met de neus in de oksels natuurlijk. Vraag dit aan een vriend of moeder die gewoon eerlijk zegt wat hij/zij ruikt. Als het echt heel naar is, dan kun je ook eens kijken of je iets aan je dieet kunt veranderen. Soms maakt het al verschil door alleen al geen of minder suikers of tarwe te eten.
In ieder geval veel succes!
Ik denk dat dit een goede tip is. Stoppen met de vette deo of proberen met de Dasty.
Sommige mannen hebben echt een hele sterke zweetlucht. Ik vraag me weleens af waar dat door komt. Ik kende er zelfs eentje die ik al rook op meters afstand. Het rook nog het meest naar gebakken varkensvlees. Ik werd er echt kotsmisselijk van. Maar ze kunnen er vaak niks aan doen, hoe ze ook douchen, na inspanning komt het gewoon terug. Zou het aan het voedsel liggen of aan hormonen ofzo?
Sommige vrouwen hebben het ook hoor, niet alleen maar mannen maar het lijkt wel vaker bij mannen voor te komen.
F_Orumster schreef:Ik spuit pre-wash onder oksels en broek kruizen.
Heb je een heel erg eco wasmachine? Doe van mij reguleert het water wel heel erg strak waardoor het minder schoon wordt. Ik doe nu het voorwas of voorstel programma standaard er vooruit. Dan is de was vast nat. De eco lobby streeft zijn doel wat voorbij.
Cemlys schreef:Wat helpt is je shirts even een nachtje in een sopje met biotex te week zetten en daarna wassen. Vroeger zaten er enzymen in poeder die oa bacterien afbraken, tegenwoordig met al dat vloeibare veel minder. Ik gebruik alleen nog poeder
romyver schreef:BillyJ schreef:Ik kreeg hier als tip van de apotheek om kleding met geurtjes af en toe in te spuiten met zuivere alcohol. Dit onttrekt de luchtjes én dood de bacteriën.
Oké dat heb ik ook staan dus dat kan ik ook snel proberen. Dankjewel voor je tip!