Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 09:03

Sandra_H schreef:
Ik zou wel/geen slot niet meenemen in je overwegingen eerlijk gezegd. Daar kun je altijd zelf nog een slot op (laten) zetten, zo duur is dat niet. Zolang het maar een goedgekeurd slot is ivm eventuele verzekering. Daarnaast heb je sowieso ook zeker een (ik heb er zelfs 2) goed kettingslot nodig.

Wel goed om te zien trouwens dat de ervaringen met de goedkopere fietsen (hoewel ik nooit eerder zooooo veel geld heb uitgegeven voor een fiets en dan was die van mij "maar" 900 in de aanbieding :+ ) eigenlijk nog steeds best goed zijn, of zelfs beter t.o.v. 2,5 jaar terug.
In januari kan ik weer een nieuwe (fietsenplan) en het wordt dan zeker weer eentje tot max 1500 als ik die kan vinden met het "dat wil ik straks anders" lijstje dat ik nu heb.

Het slot neem ik ook niet mee in mijn overweging. Ik wil er toch een slot op waar je een kettingslot in kunt steken.

Popstra

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 09:31

Ik heb een van Batavus. Fijne fiets, vorig jaar van mijn man gehad. De accu hadden we heel de winter netjes binnen op de plank en die laaide afgelopen week toen ik even lekker een rondje wilde maken dus niet meer. Had nog geen 50 km gefietst er mee. Heb wel een nieuwe accu gehad.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 09:41

Popstra schreef:
Ik heb een van Batavus. Fijne fiets, vorig jaar van mijn man gehad. De accu hadden we heel de winter netjes binnen op de plank en die laaide afgelopen week toen ik even lekker een rondje wilde maken dus niet meer. Had nog geen 50 km gefietst er mee. Heb wel een nieuwe accu gehad.

Of topic maar had je hem in de winter wel aan de lader? Je kan fiets accu’s het beste altijd aan de lader heb, behalve tijdens gebruik. Anders krijg je te maken met diepte ontlading.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 09:54

Nee niet aan de lader. Ik laat accu’s nooit in het stopcontact. Word ook afgeraden ivm brand gevaar

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:18

Wij zijn in november bij Mantel geweest en daar heel fijn geholpen tegen een prima prijs, zeker in vergelijk met wat je bij een ander voor dezelfde fiets betalen moet.
Onze fietsen vallen niet binnen het budget van TS, en niet in het model, maar er is wel veel keus.
Wij hebben Touringfietsen van t merk Cube, met een Bosch middenmotor. Wat een enorm verschil met de huurfietsen met voorwielmotor op Schier!
Zo'n fiets met voorwielmotor heb ik t idee dat onder m'n kont vandaan vertrekt, dat heb ik met mijn eigen fiets niet.
Daarnaast zijn die van ons gevoelig voor hoe veel druk je op de pedalen zet, met weinig druk krijg je ook minder ondersteuning, waardoor je dus niet als je heel langzaam fietst, bv bij t oversteken van een weg, je fiets onder je weg wil.

Wij zijn heel blij met onze fietsen, fietsen hier ook fluitend de Posbank mee op.
Ik heb de hele winter veel meer gefietst dan anders, omdat ik geen last van tegenwind heb.
Goed keus geweest.

Stella is meerdere keren behoorlijk slecht uit de bus gekomen bij kassa of radar mbt hun service, dus die zou ik alleen daarom al links laten liggen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:29

Popstra schreef:
Nee niet aan de lader. Ik laat accu’s nooit in het stopcontact. Word ook afgeraden ivm brand gevaar

Misschien een stomme vraag, maar hoe laat jij dan?

Hier word de accu binnen geladen aan het stopcontact, maar gaat als hij vol is er af. Blijft er nooit aanhangen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:43

Ja zo natuurlijk haha maar ik laat de lader nooit achter in het stopcontact bedoel ik.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:47

Ja ik dacht misschien laad jij vanuit een paneel zonne energie of zo :D

Nee dat altijd aan de lader laten staan doen wij daarom ook niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 11:56

Marije_jiplover schreef:
Wij zijn in november bij Mantel geweest en daar heel fijn geholpen tegen een prima prijs, zeker in vergelijk met wat je bij een ander voor dezelfde fiets betalen moet.
Onze fietsen vallen niet binnen het budget van TS, en niet in het model, maar er is wel veel keus.
Wij hebben Touringfietsen van t merk Cube, met een Bosch middenmotor. Wat een enorm verschil met de huurfietsen met voorwielmotor op Schier!
Zo'n fiets met voorwielmotor heb ik t idee dat onder m'n kont vandaan vertrekt, dat heb ik met mijn eigen fiets niet.
Daarnaast zijn die van ons gevoelig voor hoe veel druk je op de pedalen zet, met weinig druk krijg je ook minder ondersteuning, waardoor je dus niet als je heel langzaam fietst, bv bij t oversteken van een weg, je fiets onder je weg wil.

Wij zijn heel blij met onze fietsen, fietsen hier ook fluitend de Posbank mee op.
Ik heb de hele winter veel meer gefietst dan anders, omdat ik geen last van tegenwind heb.
Goed keus geweest.

Stella is meerdere keren behoorlijk slecht uit de bus gekomen bij kassa of radar mbt hun service, dus die zou ik alleen daarom al links laten liggen.

We zitten inmiddels al een half uur bij Stella en nog steeds niet geholpen. Tis er super druk, er zijn volgens mij veel meer afspraken gemaakt dan dat er personeel is.
Wat een aanfluiting.

We zijn gewoon vertrokken, hier wil ik geen fiets van.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 05-04-21 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:56

Wat slecht zeg. En dan ga je nog op afspraak.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:01

Jeetje, je zou verwachten dat ze op het moment van verkoop nog wel hun best zouden doen...

Ze schijnen dus ook als je al wat gekocht hebt en service/garantie nodig hebt, niet zo snel te zijn met over de brug komen.
Zit je weken met een niet gerepareerde fiets en ook geen geld terug.
Weet even niet meer of ze nu 2x binnen t half jaar bij kassa of radar waren, maar iig voor mij reden genoeg om hen niet eens te overwegen, toen wij voor e-bikes gingen.

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:23

PSvanLot schreef:
Bedankt voor de tips.

Proefrijden op de AH fiets kan wel, maar dan moet ik hem weer terugsturen. Beetje gedoe.
Ik ben in principe niet moeilijk wat betreft fiets. Heb nu een Cortina, deze stond weken achter de zaak van mijn ouders zonder zadel en slot. Uiteindelijk meegenomen en dat is ook prima ;)
Daar fiets ik momenteel mee haha.

belindaap88 schreef:
Ik ga morgen bij de Decathlon deze fiets testen (zelfde wensen als jij ongeveer 30km per dag). Decathlon maakt al iets van 25 jaar fietsen van eigen merk en hebben goede service wat ik heb vernomen.

https://www.decathlon.nl/p/elektrische- ... 48&c=ZWART

Review van bright

https://youtu.be/ulyAHfXbZgY

Stella heeft ook een Outlet center, alleen geen idee van de prijzen

https://www.stella.nl/e-bike-outlet

De fiets van Decathlon heb ik ook gezien, maar die vind ik echt niet mooi en ben bang dat ik daar best voorover op zit.

https://www.decathlon.nl/p/elektrische- ... 97&c=BLAUW

Deze vind ik wat mooier.

We zijn zaterdag wezen kijken, maar testen van de ebikes kon alleen met een speciale afspraak.. en dan kan je alleen binnen testen. Heb de fiets wel zonder accu mogen proberen, fietste binnen opzich wel prettig, maar kan er verder weinig zinnigs over zeggen. De fiets zag er overigens wel degelijk uit.

Waarschijnlijk wordt het deze voor mij, de Himo van Xiaomi (groot merk uit China, met hele goede kwaliteit producten). Helaas kan ik deze alleen niet testen, maar de voorganger in Portugal gezien, en zag er super uit. Veel reviews op YouTube te vinden ook. Voor deze prijs krijg je veel fiets voor je geld en toch wel makkelijk dat hij ook mee kan ik de achterbak. Hij rijdt ook zonder dat je trapt ca 24km per uur haha (voor de luie mensen onder ons, zoals ik zelf :') )

https://www.himo-tech.eu/collections/fe ... 5404652707

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 13:37

Ik ben er ook zojuist geweest. De fietsen bij Decathlon vielen voor mij allemaal af omdat je er enorm voorover op zit en ik wil graag rechtop zitten.

Daarna naar Stella geweest wat dus op niets uitliep omdat we daar niet geholpen werden.

Zojuist heb ik de Spirit E Cargo N8 besteld. Ik denk dat ik der woensdag in huis heb. Ben bijzonder benieuwd.

https://www.city-bikes.nl/Spirit-E-Carg ... gJOSPD_BwE

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:51

Mooie fiets hoor!! Ben benieuwd :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 23:01

Wat mooi! Ik ben benieuwd.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 07:35

Mooie fiets!!

Ik zie ook vaak mooie Stella fietsen, en op de route naar mijn werk kom ik ook langs een vestiging, maar op de een of andere manier staat het bedrijf me wat tegen.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 07:40

ellepel schreef:
waarom zet je de accu dan uit als je over steekt?

Hij heeft een keer iemand gehad waarbij iemand zijn fiets harder ging dan de persoon zelf toen hij aan stond. Denk dat die persoon iets te enthousiast was geweest dan.xD

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 07:44

Het kan hoor, de huurfietsen op Schier gingen zelfs als je geen kracht zette op de pedalen gewoon vol met de ondersteuning.
Daar werd dus ook geadviseerd om hem in z'n laagste ondersteuning te zetten bij opstappen en wegfietsen, want anders vertrok je fiets zowat onder je vandaan.
Heb nu dus een fiets die de ondersteuning aanpast aan de druk op de pedalen. Als je daar heel zachtjes de pedalen ronddraait, krijg je maar minimale ondersteuning, ongeacht of je in stand 1 of 4 zit.
Fietst een stuk comfortabeler kan ik je zeggen :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 08:18

Haha ja mijn fietsje ging bij het oversteken ook wel eens zelfstandig de weg op . Best eng kan ik je zeggen. Daarom stap ik nu altijd echt af bij een stoplicht.

Het maximale ondersteunen vind ik juist wel chill, ik gebruik het ding ongeveer als brommer, als je dan ook nog eens druk op de pedalen moet gaan zetten word je er weer moe van.... :(:)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 08:48

Sandra_H schreef:
Mooie fiets!!

Ik zie ook vaak mooie Stella fietsen, en op de route naar mijn werk kom ik ook langs een vestiging, maar op de een of andere manier staat het bedrijf me wat tegen.

Na gisteren was ik snel klaar met het bedrijf.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:14

Ik hoor van meer die een onbekender merk hebben gekocht vanwege de lagere aanschafprijs dat het met onderdelen al na 2 jaar een drama is om aan te komen als het al lukt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:31

Op zich valt dat erg mee hoor, als ik gewoon lekker aan t fietsen ben met maximale ondersteuning aan, hoef je niet hard te trappen, gewoon normaal fietsen is prima.
Maar het voorkomt dus wel dat wanneer je stapvoets wíl rijden, je fiets een andere beslissing neemt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 10:09

meggiemeg schreef:
Ik hoor van meer die een onbekender merk hebben gekocht vanwege de lagere aanschafprijs dat het met onderdelen al na 2 jaar een drama is om aan te komen als het al lukt.

Maar wat is een onbekender merk? Het zal er helemaal aan liggen wie de producent en de leverancier is.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:20

Was gister op het nieuws dat onderdelen lastig te bestellen zijn omdat men meer is gaan fietsen.

Ik denk dat alle merken daar wel last van hebben.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 13:17

Mijn fiets doet helemaal niks als ik de trappers niet gebruik.