Muizen... hoe kom je er vanaf?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:11

Sodera schreef:
Ayasha schreef:
Moet je wel zelf niet gevoelig zijn voor dat geluid of geen honden of katten hebben.

Ik ben redelijk gevoelig voor geluid maar hoor dit absoluut niet...

En huisdieren mocht TS niet hebben, dus hier iig geen probleem :-)!

Hier kunnen we die dingen niet hangen. Ik heb ooit een marter apparaatje in mijn auto gehad. Ding heeft er niet lang in gezeten. :o Ik werd er gestoorder van dan de marters kennelijk want die zaten er nog evenzeer in. _O-

Soepblik

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 14:54

Boven lijkt het erop dat we gewonnen hebben, maar beneden weer een nieuw gat gevonden waardoor ze in alle keukenlades kunnen komen...

Afbeelding
Afbeelding

De moed zakt me echt in de schoenen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:55

Ik hoor die apparaatjes ook, en de muizen liepen er gewoon langs. Die lagen hier ook snel in de prullenbak.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:04

Soepblik schreef:
Boven lijkt het erop dat we gewonnen hebben, maar beneden weer een nieuw gat gevonden waardoor ze in alle keukenlades kunnen komen...

[ [url=m/crl210.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UHqC5d.jpg]Afbeelding[/url] ]

De moed zakt me echt in de schoenen.

Zet maar gewoon eens 20 goede klemmen met pindakaas. Is je probleem snel opgelost want dan heb je ze in een razendsnel tempo te pakken. Zo snel kunnen ze zich niet vermenigvuldigen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:09

Wat vreselijk zeg :(

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:14

Ik heb recent een paar van die apparaten gekocht en ik hoor ze alleen heel zachtjes tikken. Had er eerder eentje waar ik me erg aan irriteerde qua geluid dus dit is wel een verademing. Ben benieuwd of ze goed werken.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 01:02

Vallen zijn besteld! Komen morgen binnen.

En.... We kwamen net binnen vanuit de tuin, waarna we op de bank neerplofte. Minuut later kwam er opeens een muis uit de vensterbank gesprongen die hard naar het blok van de koelkast rende en daar onder de plint verdween. Ik had daar al eerder gekeken maar dacht toen dat ze daar niet onder vandaan kwamen. Maar die heb ik nu dus ook helemaal gesealed, dus hopen dat we beneden nu eindelijk ook onder controle hebben!

Ik vroeg me namelijk al af hoe het kan dat ze er weer waren terwijl ik echt het hele andere keukenblok dicht had gemaakt. Maar waarschijnlijk was dit het dus. Fingers crossed.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 07:08

Wat voor vallen zijn er besteld?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 07:47

Soepblik schreef:
Vallen zijn besteld! Komen morgen binnen.

En.... We kwamen net binnen vanuit de tuin, waarna we op de bank neerplofte. Minuut later kwam er opeens een muis uit de vensterbank gesprongen die hard naar het blok van de koelkast rende en daar onder de plint verdween. Ik had daar al eerder gekeken maar dacht toen dat ze daar niet onder vandaan kwamen. Maar die heb ik nu dus ook helemaal gesealed, dus hopen dat we beneden nu eindelijk ook onder controle hebben!

Ik vroeg me namelijk al af hoe het kan dat ze er weer waren terwijl ik echt het hele andere keukenblok dicht had gemaakt. Maar waarschijnlijk was dit het dus. Fingers crossed.

Zet daar voor de zekerheid ook een paar vallen neer, want het gaat vaak lange tijd goed en dan komen ze over een tijdje weer uit dezelfde hoek vandaan..

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 07:53

wat vreselijk. bij ons op stal ook heel veel muizen. en ratten brrr maar goed onze paarden staan in natuurgebied in een bunker dus die beestjes zitten gewoon overal en vallen niet uit te roeien. het enige wat je kan doen is proberen zo min mogelijk eten te hebben...
in ons vorige huis hadden we ook altijd muisjes.. gelukkig vaak maar een of twee maar wisten dat er meer waren.. wij wisten waar ze binnen kwamen.. via de keuken bij radiatorpijp.. daar hebben we van alles neergelegd.. vallen gif etcetc niks werkte.. toen twee katten aangeschaft en sindsdien geen muis meer in huis gehad.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:36

Sting schreef:

Zo eentje die muizen vangt? :')

Wat een vervelend probleem TS.. Ik kan me voorstellen dat je ten einde raad bent, ik snap ook niet echt hoe zoiets kan gebeuren. Maar als je er snachts wakker van ligt omdat er een 15-tal muizen feest aan het houden zijn, dan zou ik daar niet echt vrolijk van worden :n

Jammer dat jullie geen katten mogen, wij hebben er hier twee en die vangen met enige regelmaat een muis buiten.

Succes met de oplossing.. Ik hoop dat ie snel komt en werkt!

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 13:52

We lijken het probleem een beetje onder controle te krijgen.

Eergisteren had ik dus echt alles dichtgestopt me aluminiumfolie in het andere keukenblok, aangezien ik er daar twee onder zag verdwijnen en niet wist dat daar een gat zat. Maar toen we gisteren de koelkast (zit in een deur samen met een andere kast) opendeden, kwam er 1 onderuit uitgesprongen. Die waren we toen weer kwijt. Alleen sprong er die avond nog 1 uit toen vriendlief de koelkastdeur opendeed. Midden op voet van vriendlief.

Die schrok zich natuurlijk helemaal dood, verdraaide zijn knie, terwijl ik als een bezetene achter muislief aanging.

Uiteindelijk liep hij langs vriendlief die een bord op z'n hoofd heeft laten vallen (heb ik nog van zijn moeder gehad :') ), en meteen zijn voet erop heeft gezet. Hij heeft niet geleden, was meteen gedaan.

Wij tevreden, alleen dook toen muis twee die we eerder die dag waren verloren ook op. Héle huis overhoop gehaald, met dingen gesmeten en er echt een enorme chaos van gemaakt terwijl vriendlief met zeef en pollepel klaar stond bij het gat waar ze verdwenen, maar ook die hebben we gevangen. :') Twee uur bezig geweest, echt een bénde in huis (lagen stoelen om en de hele bank opengemaakt) maar wel voldaan.

Over een uurtje komt de bestrijding, dan vertellen we ook alles en laten we werkelijk alles waar we last hebben zien. We hebben ook net de vallen binnen en we gaan zoveel mogelijk vragen over hoe en wat.

Fingers crossed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:04

Ik gun jou echt een paar dagen mijn kat. Dat is er namelijk nou juist weer één die echt alles grijpt en opvreet. Ze zou het weergaloos vinden bij jou.

Maar ik leen d'r niet uit hoor. Durf ik niet bij mensen die ik niet ken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:12

Kan je niet ergens een kat lenen voor een paar dagen?

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 14:14

safina schreef:
Ik gun jou echt een paar dagen mijn kat. Dat is er namelijk nou juist weer één die echt alles grijpt en opvreet. Ze zou het weergaloos vinden bij jou.

Haha, ik ben zelf ook trots kattenmoeder van een kat die zichzelf 's zomers voedt met muizen. Alleen woont ze bij m'n ouders en is ze echt te oud om te verplaatsen. Maar ik zou 'm ook niet zomaar uitlenen hoor. Nu zeker niet; er wordt momenteel gif geplaatst. Moet er niet aan denken dat ze een vergiftigde muis pakken.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:24

_Nancy schreef:
Sting schreef:

Zo eentje die muizen vangt? :')

Als het zo makkelijk was, waren de muizen allang gevangen. Er zit nogal verschil tussen soorten vallen en de effectiviteit ervan.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:32

Ik woon ook in een studio met vide, en 4 katten. Nou, de muis ontsnapt hen gewoon hoor :+ Stelletje sukkels.

Naar mijn weten had ik er ook maar één, hoorde hem in ieder geval altijd maar op één plek tegelijk met maar één set pootjes. Heb toen een tijdje eucalyptus olie gebruikt en toen was ie zo weg. Kennelijk kunnen ze niet zo goed tegen de geur van eucalyptus- en pepermuntolie. Maar dat was er ook maar één...ish. Met meerdere zou ik inderdaad ook met de handen in 't haar zitten. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:43

Soepblik schreef:
safina schreef:

Haha, ik ben zelf ook trots kattenmoeder van een kat die zichzelf 's zomers voedt met muizen. Alleen woont ze bij m'n ouders en is ze echt te oud om te verplaatsen. Maar ik zou 'm ook niet zomaar uitlenen hoor. Nu zeker niet; er wordt momenteel gif geplaatst. Moet er niet aan denken dat ze een vergiftigde muis pakken.

Je snapt me. Ik zou geen oog dicht doen, echt niet.

Maar ze hebben gif geplaatst? Hopelijk eten je muizenvrienden er goed van!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:27

Wat zei de bestrijding allemaal?

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 17:28

Al twee nachten geen last, heel zachtjes durven we te gaan hopen dat we ze de baas zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 17:38

Soepblik schreef:
Al twee nachten geen last, heel zachtjes durven we te gaan hopen dat we ze de baas zijn...

Ik hoop met je mee!

Nog geen gekke geurtjes van achter de keukenkastjes? :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:25

Tja ik weet dat het niet diervriendelijk is maar we hebben regelmatig muizen gehad in huis onder de vloer en tussen de muren. Ligt midden in een weiland en de enige warme plek in de omtrek dus een walhalla voor muizen. Het gaat dan echt stinken naar muizenzeik en je ruikt de muizen ook echt. Ook hoor je ze lopen. Dan zetten we bakken met gif neer, van die paarse korrels. Die eten ze helemaal leeg en we blijven neerzetten tot er niet meer van gegeten wordt. Dan is het een week afzien want dan gaat het echt flink stinken omdat er waarschijnlijk tig dode muizen onder de vloer liggen en dan is het klaar. Dit moet ongeveer 1 X per jaar, verder ben je er vanaf. We hebben alles al geprobeerd, van die piepers met ultrasoon geluid in elke kamer etc. Niets hielp. En dit wel. Het is sneu maar 365 dagen per jaar in de stank zitten tussen de muizen is voor ons ook sneu.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 09:07

Vannacht zelfs 1 snelwegplek niet afgeplakt en geen last gehad! :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:09

Dat klinkt hoopvol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:14

Ik gun jou echt mijn kat.. Wij hadden ook een tijdje muizen, vond keutels in de vensterbank en in 1 kast vond ik een soort holletje. Op een gegeven moment zat mijn kat heel aandachtig naar de keuken te kijken, toen dook ie richting 1 kastje (waar de prullenbakken staan) Kastje opengetrokken, prullenbak eruit, kat dook erin en pakte de muis.. Nooit meer last gehad, dus blijkbaar was dat de enige.