Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
santie schreef:De 1e kopers met de optie, (tijd die jij zelf nodig hebt, ivm berekening verbouwing) willen het huis pas kopen als het gerenoveerd is? De 2e willen het zo kopen en een ton boven de vraagprijs bieden? Of begrijp ik dat verkeerd?
DubbelFun schreef:Dus beide geïnteresseerden willen het verbouwd hebben?? Daar zou ik mooi nooit aan beginnen. Laten ze dat maar mooi zelf doen
Dat stond er in je openingspost niet bij
NoeskaMoos schreef:Voor bedrijven gelden andere regels dan voor particulieren bij (ver)koop. Zo vertelde een makelaar mij laatst dat een mondelinge overeenkomst voor bedrijven wél bindend kan zijn (in tegenstelling tot particulieren, daar is een getekende koopovereenkomst nodig).
Echt een kwestie voor de makelaar dus.
Tiggs schreef:Laat je makelaar dit maar oplossen hoor. Die kan toch contact met een jurist opnemen om het te bespreken?
Een woonhuis is (op wat uitzonderingen na) pas verkocht na het tekenen van een schriftelijke koopovereenkomst. Hier gaat het over een optie: dat is dus een andere overeenkomst, waar ook weer voorwaarden aan verbonden zijn. De vraag is onder welke voorwaarden jullie die optie overeengekomen zijn? Kortom, niet een vraag die Bokt kan beantwoorden.
tengeltje11 schreef:ik heb nu ook nog nooit gehoord dat mensen een te renoveren pand kopen die dan verbouwd wordt door de verkoper?
lijkt mij vooral een formule voor gedoe en veeeeel onenigheid.
waarom kunnen ze het pand niet zo kopen en jullie dan inschakelen om het te verbouwen, eens het van hen is? lijkt voor iedereen een stuk handiger?
tengeltje11 schreef:ik heb nu ook nog nooit gehoord dat mensen een te renoveren pand kopen die dan verbouwd wordt door de verkoper?
waarom kunnen ze het pand niet zo kopen en jullie dan inschakelen om het te verbouwen, eens het van hen is? lijkt voor iedereen een stuk handiger?
Prairy schreef:Als ze naast jullie komen wonen dan zou ik kiezen met wie ik het beste op kon schieten
Jillz1 schreef:Prairy schreef:Als ze naast jullie komen wonen dan zou ik kiezen met wie ik het beste op kon schieten
Nou ons huis is ook verkocht. Dus het is bouwen en wegwezen.
Ons huis is verkocht aan de broer van de tweede partij. Dat is ook de reden waarom de zus perse het te renoveren pand wil kopen. En dat is ook de reden dat ze zo veel extra geld ervoor over heeft.
Ze belt ons iedere dag op, ze is er erg overstuur van dat de optie erop zit.
Ook de broer( die ons huis gekocht heeft) heeft gevraagd of we misschien een positieve wending eraan kunnen geven.
Daarom is het best lastige situatie
Schemerdier schreef:Wat ik niet snap is als je dan zo vaak panden opkoopt en doorverkoopt, en je dus professioneel bent, dat je dan nog steeds zo'n belabberde optieovereenkomst schrijft dat het nu niet duidelijk is wat de voorwaarden zijn van de optie
Prairy schreef:Als ze naast jullie komen wonen dan zou ik kiezen met wie ik het beste op kon schieten
[/quote]