Een nieuwe keuken! En dan? Aan de slag!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:45

Wat ook heel leuk is (vond ik dan): alvast ontwerpen op schaal! Bedenk wat je aan spullen hebt/wilt en hoe je dat graag kwijt zou willen. Zo kom je er goed achter wat je wil en wat niet qua indeling en hoeveel ruimte je ‘nodig’ hebt.
Voorbeeldje van mij:

Afbeelding

Century

Re: Een nieuwe keuken! En dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:01

IKEA heeft hier ook een programmaatje voor waar je dat mee kan doen, kan je gelijk hun kastjes erin slepen, heel tof.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 18:02

Oh ja, dat is zonder meer een goeie!

Ik zie ook heel veel combinaties van koelkast+magnetron of koelkast+andere kast, zonder vriezer. Maar.. waar laten ze de vriezer dan? Ik heb wel echt een grote vriezer nodig, die zit nu onder de koelkast.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:03

Aparte vriezer? Wij hebben ook geen vriezer in de keuken.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:11

Berdien schreef:

Ik zie ook heel veel combinaties van koelkast+magnetron of koelkast+andere kast, zonder vriezer. Maar.. waar laten ze de vriezer dan? Ik heb wel echt een grote vriezer nodig, die zit nu onder de koelkast.

Ik had niet echt veel ruimte en zeker niet voor hoge kasten. Ik heb een koelkast genomen met een vriesvakje er in voor de dingen die je regelmatig gebruikt, en dan daar boven inderdaad een combi magnetron oven. Voor de voorraad heb ik dan een aparte vriezer in bij mijn geval het CV hok/voorraad kast staan. Moet je wel maar net ruimte voor hebben natuurlijk, maar dat was hier wel een goede oplossing.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 18:15

Ik woon in een appartement, ik heb daarin geen ruimte voor een losse vriezer. Dan zou ik die al in de kelder moeten zetten, en dan voor alles 6 trappen op en af denderen. Mwah... Liever dus een koelkast+vriezer in één.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:19

Zowel ik als mijn ouders hebben een bruynzeel keuken en zijn beide zeer te spreken over hun service. Ik zou zo weer een keuken bij hun aanschaffen! Dus hier zeer goede ervaringen met bruynzeel keukens.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:46

Ook ik moet een nieuwe keuken gaan aanschaffen, leuk deze topic! Ik volg....

Maar wat is er eigenlijk met de Mandenmakers?

Ik was bij de keukenkampioen: te veel gepush en gladde verkoperspraatjes.... ik hield ze voor de gek door te doen alsof ik ervoor ga en daarna te zeggen.... ik denk er nog ff over na. Natuurlijk niks getekend!
Ze wilden al te graag dat ik ergens iets voor teken... mooi niet hoor!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:01

Elanor schreef:
Bij alle zaken waar wij zijn geweest werd gewoon gevraagd hoe hoog je het blad wil hebben. Daar hoef je dus niet speciaal voor naar kvik of ikea volgens mij. :)

Bij IKEA en Kvik is het standaard. Bij een andere keukenzaak betaal je er extra voor.
Overigens is na mijn laatste ervaring met Kvik, mijn mening wel dat je vooral niet daarheen moet gaan. Nadat alles geleverd was konden we 1 kastje in elkaar zetten. We hebben maanden moeten leuren om alles bij elkaar te krijgen. Scheelt wellicht als je het laat doen, maar ja, die keus hebben wij toen niet gemaakt.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:06

EedihcrO schreef:
Elanor schreef:
Bij alle zaken waar wij zijn geweest werd gewoon gevraagd hoe hoog je het blad wil hebben. Daar hoef je dus niet speciaal voor naar kvik of ikea volgens mij. :)

Bij IKEA en Kvik is het standaard. Bij een andere keukenzaak betaal je er extra voor.

Wij hebben daar niks extra voor betaald hoor, en konden op de cm aangeven hoe (bovengemiddeld) hoog we het blad wilden. :) Heb ik overigens bij geen van de zaken waar wij zijn geweest extra kosten voor zien staan. Maar er zijn allicht ook zaken waarin ze dat wel rekenen. Er zijn er ook zoveel!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:06

michelle___ schreef:
Wij hebben gekozen voor een Ikea keuken. Omdat het huis toen snel af moest ivm zieke schoonvader en die zou daar tijdelijk gaan wonen. (Inmiddels is hij overleden)

Wij hebben voor mat zwart gekozen, en hebben het blad elders laten maken.

Wij zouden eerst voor een hele andere (mat donker rode) keuken gaan, maar zijn uiteindelijk toch heel tevreden met deze. :)

[ [url=m/b60Ml7.jpg]Afbeelding[/url] ]
De Ikea was toen gewoon open, dus met leveringen hebben wij geen problemen ervaren.

Huhhh? Is dat nou mat zwart greeploos van Ikea?!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:07

Berdien schreef:

De vriezer hebben wij los op zolder staan. Wil je hem in de koelkast heb je vaak echt een klein vakje. En anders neemt het een hele kast in beslag.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:19

___1 schreef:
michelle___ schreef:
Wij hebben gekozen voor een Ikea keuken. Omdat het huis toen snel af moest ivm zieke schoonvader en die zou daar tijdelijk gaan wonen. (Inmiddels is hij overleden)

Wij hebben voor mat zwart gekozen, en hebben het blad elders laten maken.

Wij zouden eerst voor een hele andere (mat donker rode) keuken gaan, maar zijn uiteindelijk toch heel tevreden met deze. :)

[ [url=m/b60Ml7.jpg]Afbeelding[/url] ]
De Ikea was toen gewoon open, dus met leveringen hebben wij geen problemen ervaren.

Huhhh? Is dat nou mat zwart greeploos van Ikea?!

Ja heeft onze aannemer zo gedaan. Maar ik vond het toch niet prettig dus er gaan wel grepen op.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:30

___1 schreef:
Berdien schreef:

De vriezer hebben wij los op zolder staan. Wil je hem in de koelkast heb je vaak echt een klein vakje. En anders neemt het een hele kast in beslag.

Ik zou zeggen een tafelmodel koelkast en tafelmodel vriezer. Die heb je ook zo dat ze boven elkaar kunnen. Ik heb ze naast elkaar. Ik zat met een raam waardoor een hoge / gestapeld niet mooi zou zijn, en wilde het raam niet halveren/ opofferen ivm lichtinval.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 20:52

Ik heb nu koelkast en vriezer ook in één hoge kast. Gewoon normaal formaat koelkast en vriezer met 3 lades. Beide inbouw. Leek mij heel normaal? :=

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:20

Genoeg inbouw koelvriescombinaties te vinden. Ik zou ook niet anders willen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:27

Ik heb een keuken van superkeukens, ben meerdere winkels afgeweest maar daar voelde het het best en was het goed betaalbaar en luisterde ze naar wat ik wou. Zo heb ik alle apparatuur ergens anders gekocht omdat dat veel goedkoper is, dat scheelde ontzettend veel geld.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:54

Ik heb mijn keuken door een meubelmaker laten maken was niet duurder dan de de keuken die er toen is uitgegaan.
Had n.l. slechte ervaring met de planken die van mdf waren (kunnen niet tegen water en worden dik) en een plastic laag op de deurtjes die los liet na erloop van tijd. Nu een masief houten keuken met watervaste planken.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:16

Berdien schreef:
Ik heb nu koelkast en vriezer ook in één hoge kast. Gewoon normaal formaat koelkast en vriezer met 3 lades. Beide inbouw. Leek mij heel normaal? :=

Ja inderdaad, is ook normaal. Vaak heb je bij standaard modellen van die kleine vriesvakken die dan ongeveer een kwart zijn, en driekwart is dan koelgedeelte, en dat is ellende als je regelmatig iets invriest. Ik heb zelf ivm handiger in mijn keuken 2x tafelmodel, maar dat heb je ook bovenop elkaar, dan krijg je wat jij hebt dus.
Ik heb zoveel huizen gezien waarbij de inbouw dus zo'n klein vriesdeel had :n

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:29

Hier een keuken van de keukenkampioen sinds 2 jaar.
Bevalt echt super en ook met levering en plaatsing geen problemen gehad hoor.
We hebben alleen last van een lekkende kraan, maar die hadden we dan als enige bij de Ikea gehaald.

Dit is onze keuken.
Toen wel pas net geplaatst, dus nog niet alles afgewerkt.
Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:37

Heb je haast?

Ik ga ervan uit dat tegen de zomer de keukenzaken weer open zijn. En ik kan je echt alleen maar aanraden om zaken af te lopen.
Ik was al door 6 zaken heen gelopen zonder te vinden wat ik zocht ( mat zwart met koper blad, bijna vt-wonen maar toch niet helemaal)

Uiteindelijk bij IKOOK en keukensale een tekening laten maken van de keuken die ons allebei aansprak. Was dezelfde leverancier, gekeken naar welke zaak beter mee dacht en prijsverschil.
Mijn vriend is lang dus we wilde een extra hoge uitvoering.
Uiteindelijk heeft keukensale hem voor een leuke prijs geleverd.
Iets boven jou budget, maar wel een u vorm keuken, met aparte koelkast en vriezer, oven ( wij wilde geen combi, die trouwens duurder zou zijn), heetwaterkraan en kookplaat met afzuiging erin.
Heetwaterkraan die we besteld hadden ( mat zwart) was niet leverbaar, dus gratis een vergelijkbare qoocker gekregen.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 08:28

EedihcrO schreef:
Elanor schreef:

Overigens is na mijn laatste ervaring met Kvik, mijn mening wel dat je vooral niet daarheen moet gaan. Nadat alles geleverd was konden we 1 kastje in elkaar zetten. We hebben maanden moeten leuren om alles bij elkaar te krijgen. Scheelt wellicht als je het laat doen, maar ja, die keus hebben wij toen niet gemaakt.

Bij Ikea kun je standaard kiezen uit twee hoogtes. Wij wilden nog iets hoger en hebben daarom de pootjes op 2 panlatten gezet, hierdoor kom je hoger uit. Je moet dan wel zelf een onderplint maken. Maar dat hebben wij gewoon uit een plaat MDF gehaald.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:26

Wij hebben onze Ikea keuken op de hoogste stand en vind dat best hoog. Ben er nu aan gewend maar moest wel even wennen haha! Hoe hoog is jouw blad nu Mjoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:37

Berdien schreef:

Is ook gewoon normaal :j je kan ook nog. een amerikaanse koelkast overwegen. Groter vriezer én koelkast in 1. Kan je ook in laten bouwen.

Ik hoor overal dat Ekelhoff (Nordhorn, Duitsland) erg goed is. Daarom gaan wij daar ook heen. Volgens mij zit dat ook niet gek ver bij jou vandaan!

Keukenzaken zitten wel enorm vol, wij zijn van de weekenden afhankelijk en dan is afspraken krijgen al erg moeilijk, ze rekenen ook een paar uur per afspraak!

Als je tijd hebt om te wachten zou ik wachten tot je lekker rond kan lopen. Wij hebben de verbouwing in September en met een levertijd van 12 tot 20 weken moeten we wel op korte termijn een keuken bestellen.. we hebben gelukkig online al veel inspiratie opgedaan.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:42

Mijn keuken valt ook uit elkaar na 25 jaar een tweemaal forse waterschade. Door alle vertraging ivm de aardbevingsoperaties zal het nog wel 1-2 jaar duren voor ik een nieuwe keuken kan plaatsen. Maar ben in mijn hoofd al wel bezig met het bedenken.

Ik hoor wel goed over de Keukenloods. Heeft iemand daar ervaring mee?