[VOLG] Verbouwing Jaren 20 huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [VOLG] Verbouwing Jaren 20 huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:36

Wat een avontuur zeg! Zo’n flinke verbouwing, naar een eiland verhuizen.. Dapper! Vooral ook omdat ik jullie huidige huis zooooo leuk vond!

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat straks :j

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 23:58

Berdien schreef:
Wat een avontuur zeg! Zo’n flinke verbouwing, naar een eiland verhuizen.. Dapper! Vooral ook omdat ik jullie huidige huis zooooo leuk vond!

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat straks :j

Ja wij ook! Dat doet ook echt wel pijn hoor.. Zijn ook echt goed bevriend geraakt met een paar mensen hier uit de straat en echt onwijs fijn gehad hier. Ook niet voor niets het huis hier verbouwd natuurlijk. En dat uitzicht.. Doet echt wel pijn om hier afscheid van te nemen, maar wat we ervoor terug krijgen is ook een hoop waard! Grote tuin, familie vlak bij, dicht bij de natuur. <3

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 02:49

Woon je nu in Almere?

Wij zijn beiden opgegroeid in Almere en onze zoon is er geboren. Ik vond het vroeger niks, maar merkte met verhuizen uit Almere dat ik er toch wel erg gewend was geraakt.

Maar juist dat oude miste ik in Almere. Nu moet ik wel zeggen dat toen wij er ooit kwamen wonen in 1981 dat het ook echt wel heel kaal was.

Konden ze de vloer niet aanpassen omhoog?

Een eiland is wel mooi, maar afhankelijk van welk eiland ben je natuurlijk wel beperkt qua winkels en je spullen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 10:16

superpony schreef:
Woon je nu in Almere?

Wij zijn beiden opgegroeid in Almere en onze zoon is er geboren. Ik vond het vroeger niks, maar merkte met verhuizen uit Almere dat ik er toch wel erg gewend was geraakt.

Maar juist dat oude miste ik in Almere. Nu moet ik wel zeggen dat toen wij er ooit kwamen wonen in 1981 dat het ook echt wel heel kaal was.

Konden ze de vloer niet aanpassen omhoog?

Een eiland is wel mooi, maar afhankelijk van welk eiland ben je natuurlijk wel beperkt qua winkels en je spullen.

Nee ik woon nu in n klein dorpje in n historisch centrum tussen Utrecht en Rotterdam in. Daarvoor woonde ik wel in Almere maar daar weg verhuizen kostte me geen centje pijn. :))
Winkels en spullen valt wel mee, de boot is maar 20 minuten ook. Weet ook niet wat ik had gedaan als het om een ander eiland ging, maar hier ben ik heel erg blij mee. Hebben ze flink wat generaties terug in de familie van mijn man goed gekozen. :D
En het grappige is dat we nu verder weg wonen van n hoop. Grote supermarkten en bouwmarkten zijn nu 20 minuten rijden, maar daar nog geen 5 minuten. Net als restaurants en thuisbezorgd. Kan hier niets bestellen maar daar is de keuze reuze. Dus veel mensen zeggen inderdaad; wow jij durft zo afgelegen! En dan denk ik; ehh ik woon nu toch ff iets meer afgelegen dus wat dat betreft ga ik er alleen maar op vooruit. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:19

Waar op het Eiland ga je eigenlijk heen? Mag ook per PB natuurlijk!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 19:10

Hanafubuki schreef:
Waar op het Eiland ga je eigenlijk heen? Mag ook per PB natuurlijk!

Ik stuur je wel ff een PB’tje!

Afbeelding

Kreeg vandaag deze door van de tegelzetter. Ze zijn begonnen met tegelen, mega grote verandering opeens. Heel benieuwd hoe ver ze morgen zijn.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:04

Mooi die grote tegels! En ik kan me voorstellen dat het achterlaten van jullie huidige huis ook wel een beetje zeer doet.. maar net wat je zegt, je krijgt er ook wel veel voor terug!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 23:37

Afbeelding
Afbeelding

Badkamer is een heel eind, alleen de nisjes en de vloer nog.

Afbeelding

Vloer in de keuken gelegd, is echt een wereld van verschil met hoe het was dat was namelijk zo:

Afbeelding

Verder boven weer bezig geweest met afsmeren van de gipsplaten. De voorkant van de gang en een van de kamers zijn nu klaar voor voorstrijk en het tapijt is van de trap af. Daaronder is echt dramatisch dus we moeten ons maar eens gaan verdiepen in overzettreden..

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:07

Oh wow die keuken is zo'n verschil!! Supermooi!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:45

Wat gaan jullie hard! Erg leuk om te zien

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 00:07

Afbeelding
Badkamer volledig getegeld en gevoegd! :D
Helaas kan de kitter pas over 1,5e week, maar is precies op tijd af dan als t goed is.

Als t goed is zijn morgen de voor kamers af en kunnen we die dit weekend volledig afwerken en wellicht ook al wel schilderen. Vanaf vandaag is m’n man ook vrij en kan hij 2 weken lang knallen om t zo ver mogelijk af te krijgen.
De illusie dat het op tijd compleet af komt ben ik wel kwijt namelijk. :')

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:12

Wat een verschil in toch wel korte tijd zeg! +:)+

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 20:23

De tegels in de keuken ook geverfd nu:
Afbeelding

En de verf voor de slaapkamer en t kantoor uitgezocht:
Afbeelding

Morgen beginnen met voorstrijk :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:55

Haha ik keek naar de tegels op de vloer en ik dacht hóe dan -:) maar je bedoelt de tegels op de muur _O- Keuken lijkt heel anders!

Badkamer ziet er ook strak uit! Ik houd zelf niet zo van dat donkere, maar ziet er wel netjes uit zo :j

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 23:07

Berdien schreef:
Haha ik keek naar de tegels op de vloer en ik dacht hóe dan -:) maar je bedoelt de tegels op de muur _O- Keuken lijkt heel anders!

Badkamer ziet er ook strak uit! Ik houd zelf niet zo van dat donkere, maar ziet er wel netjes uit zo :j

Hahaha!
Badkamer lijkt op die foto wel n stuk donkerder dan hij is hoor, moeilijk zo zonder licht nog erin enzo..

Hier zie je de kleur iets beter vanuit t beetje daglicht dat we hebben daar, vooral op de grond voor t bad:

Afbeelding
Incl mooie gezichtsblur :')

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:39

Berdien schreef:

Ik ben echt zo blij dat ik niet de enige ben die dat dacht _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:14

Murthul schreef:
Berdien schreef:

Hahaha!
Badkamer lijkt op die foto wel n stuk donkerder dan hij is hoor, moeilijk zo zonder licht nog erin enzo..

Hier zie je de kleur iets beter vanuit t beetje daglicht dat we hebben daar, vooral op de grond voor t bad:

[ [url=m/stVFla.jpg]Afbeelding[/url] ]
Incl mooie gezichtsblur :')

Ik schrok toen ik iemand in het bad zag zitten. :')

Wat ziet het er al mooi uit zeg! Wat een likje verf al niet voor een verschil kan maken, zo blijkt maar weer met de keukentegels. Ook ik moest even 2x kijken maar het ziet er echt mooi strak uit. +:)+

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 00:43

Jolien87 schreef:
Ik schrok toen ik iemand in het bad zag zitten. :')

Wat ziet het er al mooi uit zeg! Wat een likje verf al niet voor een verschil kan maken, zo blijkt maar weer met de keukentegels. Ook ik moest even 2x kijken maar het ziet er echt mooi strak uit. +:)+

Is ie echt zo eng? Misschien had ik dat huwelijk toch moeten heroverwegen dan.. _O-

Ja het is echt bizar! Ook een van de deuren naar buiten, heb ik helaas geen foto’s van gemaakt maar echt wát een verschil met n likje verf.. Die deur zag er echt niet uit.. Gewoon echt smoezelig. Schoonmaken maakte echt al n hoop verschil, maar na n likje verf herkende je t helemaal niet meer terug.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 19:04

Afbeelding
Afbeelding

De voorstrijk en de eerste laag verf zit erop in de gang en 1 vd voorkamers. Groot verschil ook weer! Plafond in de badkamer staat ook in de voorstrijk, in het kantoor moet nog wat geschuurd worden en het plafond van de logeerkamer ook. Maandagmiddag weer door!
Wel echt leuk om te zien, beetje verf maakt zoveel verschil, t zijn opeens echt muren!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 23:46

Afbeelding

We zijn begonnen aan de eindsprint! Morgen weer de hele dag verven. Hopen dat we alles af kunnen maken zodat we nog even een nacht naar huis kunnen voor de katten.
Dan is namelijk alles aan de voorkant af en hoeft alleen de vloer nog en onze slaapkamer, daar kunnen we hopelijk vanaf donderdag mee verder, want daar zit nog steeds niet al het gips in.. Volgens de planning nu komen we éxact uit.. Wordt spannend nog :7

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 00:02

Vandaag bijna geen foto’s gemaakt, maar ons doel is behaald! Alles aan de voorkant van het huis is klaar met verven! Dat zijn dus: kantoor, logeerkamer, overloop, badkamer.
En alle platen die konden zijn afgemeerd en gefinisht. Morgen nog schuren en vast in de voorstrijk. En morgenochtend nog de zijbalken voor in de lak zetten.

Voor het kantoor hebben we best een spannende keuze gemaakt, vond ik zelf. Alles donkergroen. Toen we het erop smeerden dacht ik echt help hoe gaat dit uitpakken. Maar vind het resultaat echt verrassend vet!

Afbeelding

Nu ook iets meer rust in m’n kop over de slaapkamer die donkerblauw gaat. Die kamer is groter en lichter dus dat moet ook echt goedkomen.

Morgenochtend nog even werken en dan nog 1 nachtje naar de poezepoeze. Dan moeten ze daarna nog 5 dagen zonder ons terwijl we hopelijk alles exact op tijd af gaan krijgen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:13

Ik heb mijn slaapkamer ook donkergroen, en 1 muur met groen blad behang. Is veel rustiger om te slapen als wit.

Mooi geworden!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:27

Jullie gaan echt hard! Het word wel super mooi en leuk dat jullie de balken behouden. Succes met de laatste loodjes!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:35

Oohh mooi dat groen!

Ik heb op de werkkamer een hele lelijke grijze muur, die is toen geverfd door mijn huisgenoot. Grijs! -O- Ik zit eraan te denken om daar ook een mooie kleur behang op te doen, of echt een hele toffe kleur verf. Even kijken wat de mogelijkheden zijn :D

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 21:31

floorsil schreef:
Jullie gaan echt hard! Het word wel super mooi en leuk dat jullie de balken behouden. Succes met de laatste loodjes!

Thanks! Ben idd super blij met de balken. Dat was niet zo maar het lijkt er zoveel hoger door en het voegt ook echt wel wat extra charme toe als je het mij vraagt. En met die donkere kleuren nu breekt het ook mooi wat.

Berdien schreef:
Oohh mooi dat groen!

Ik heb op de werkkamer een hele lelijke grijze muur, die is toen geverfd door mijn huisgenoot. Grijs! -O- Ik zit eraan te denken om daar ook een mooie kleur behang op te doen, of echt een hele toffe kleur verf. Even kijken wat de mogelijkheden zijn :D

Doen!! Wordt vast tof en in t ergste geval schilder je t nog eens over! Ik heb wat advies gevraagd bij n schilder winkel om de hoek, die hebben op basis van foto’s en mijn ideeen wat kleuren geadviseerd en daarvan stalen gebracht. Maar vanaf nu kun je natuurlijk ook echt staaltjes kijken bij de bouwmarkt!