Samsung S21

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:52

Ik ben wel blij met plastic achterkant, voel niet bepaald verschil tov S10, en plastic is sterker dan glas qua kapot vallen.
Verder toch hoesje omheen dus zie en voel het sowieso niet.

Ik vind fijn dat geen edge meer is, en de grootte is goed.

Vind alleen 1 nadeel en dat is de view cover van Samsung is wel erg lomp.
Had ook de originele view cover voor s10 maar die was heel slank. Dit hoesje maakt m echt wel net lomp waardoor ie ook niet meer goed in autohouder past.

Verder met samsung switch alles super simpel overgezet.
Enkel even de (bank) apps natuurlijk opnieuw inloggen maar kostte me niet gek veel tijd.
Tot zo ver tevreden.
Benieuwd hoe de batterij houd.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:55

Ik weet de inlog niet meer van ING :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:16

chanicha schreef:
Ik weet de inlog niet meer van ING :=

Kan je dit niet gewoon opnieuw aanvragen? Tenminste dat is bij mij bij de rabobank wel mogelijk, heb je voor de eerste keer alleen wel weer de Readom Reader er voor nodig.

Wilkje

Re: Samsung S21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:41

Ik heb de S21 nu 3 dagen in gebruik. Kom van de Huawei P20 pro. Moet wel ff wennen. Heb er een draadloze oplader bij gekocht. Alles bij CoolBlue. Vind dat het opladen toch best wel ff duurt. Ook vind ik dat de batterij redelijk snel leeg loopt. Als ik de telefoon van de oplader haal, is er na een aantal minuten toch wel al 5 % batterij af zonder dat ik ook maar iets doe. Ga het de komende dagen eens even uitvogelen. Formaat is prima! Samsung Switch draadloos gebruikt. Ging ook erg makkelijk, duurde wel heel erg lang voordat ie klaar was, maar zag dat het ook om heel erg veel foto's en video's ging. Heeft verder alles meegenomen, dus top!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 18:46

Wilkje schreef:
Ik heb de S21 nu 3 dagen in gebruik. Kom van de Huawei P20 pro. Moet wel ff wennen. Heb er een draadloze oplader bij gekocht. Alles bij CoolBlue. Vind dat het opladen toch best wel ff duurt. Ook vind ik dat de batterij redelijk snel leeg loopt. Als ik de telefoon van de oplader haal, is er na een aantal minuten toch wel al 5 % batterij af zonder dat ik ook maar iets doe. Ga het de komende dagen eens even uitvogelen. Formaat is prima! Samsung Switch draadloos gebruikt. Ging ook erg makkelijk, duurde wel heel erg lang voordat ie klaar was, maar zag dat het ook om heel erg veel foto's en video's ging. Heeft verder alles meegenomen, dus top!

Heb jij die oplader erbij gekocht die je met korting kon krijgen? Zoja hebben ze bij jou op het laatste moment ook de duolader verwisseld voor een triolader met een veel te blij mailtje erbij over hoe fijn dat voor je was omdat de trio lader duurder was maar je niet hoefde bij te betalen? Ik heb dat namelijk niet geaccepteerd. De samsung duolader die erbij zou zitten was 12w, de vervangende lader die ze ineens mee wilden sturen was misschien duurder maar wel slecht 9w en dus doet die er langer over (30-45 minuten langer op een volledige lading) om de telefoon op te laden. Ik ben met ze in discussie gegaan omdat ik dat geen redelijke vervanging vond. Uiteindelijk heb ik voor hetzelde geld een Belkin duolader erbij gekregen ipv die vervangende trio lader. Weliswaar geen Samsung maar wel 15w ipv 12 of zelfs 9 en dus het snelste qua opladen wat er draadloos mogelijk is voor de S21.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:49

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 20:36

Ja zo'n lader heb ik ook maar dan op Amazon gekocht, dat scheelde me teveel geld. 45W kan de S21 niet, die kan maximum 30w vewerken meen ik.

Wilkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:31

Alwiene schreef:
Wilkje schreef:

Heb jij die oplader erbij gekocht die je met korting kon krijgen? Zoja hebben ze bij jou op het laatste moment ook de duolader verwisseld voor een triolader met een veel te blij mailtje erbij over hoe fijn dat voor je was omdat de trio lader duurder was maar je niet hoefde bij te betalen? Ik heb dat namelijk niet geaccepteerd. De samsung duolader die erbij zou zitten was 12w, de vervangende lader die ze ineens mee wilden sturen was misschien duurder maar wel slecht 9w en dus doet die er langer over (30-45 minuten langer op een volledige lading) om de telefoon op te laden. Ik ben met ze in discussie gegaan omdat ik dat geen redelijke vervanging vond. Uiteindelijk heb ik voor hetzelde geld een Belkin duolader erbij gekregen ipv die vervangende trio lader. Weliswaar geen Samsung maar wel 15w ipv 12 of zelfs 9 en dus het snelste qua opladen wat er draadloos mogelijk is voor de S21.

Ik heb inderdaad die combi besteld en heb de oplader waar 2 toestellen tegelijk op kunnen. Dus degene die ik besteld heb.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 21:26

Ah oke dan hadden ze voor een deel van de mensen blijkbaar wel voorraad gekregen. Ik had dus een mailtje dat ze niet leverbaar waren en ik een alterantief kreeg. :=

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:10

Wat bedoelen jullie met dat opladen? En oplader bij kopen? Zit er geen standaard oplader bij?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 22:19

ApplePapple schreef:
Wat bedoelen jullie met dat opladen? En oplader bij kopen? Zit er geen standaard oplader bij?

Klopt, er zit alleen een usb-c naar usb-c kabel bij. De oplader zit er niet bij. Dus voor een muurlader kan je het best op zoek naar een 25W lader voor optimale resulaten (hij kan geloof ik ook 30w aan maar houd me even ten goede). Waar wij het over hebben was een actie van Coolblue, waarbij je met hoge korting een draadloze lader erbij kon bestellen als je bij hen in de voorverkoop je S21 kocht :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:13

Heel gedoe om via Samsung de draadloze oortjes en die tag erbij te bestellen!
Samsung hoef je niet te bellen, wat een drama maar het is gelukt.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:45

Ik ben van een Samsung S9 plus naar de S21 gegaan. Wat een fijne telefoon! Ik vind het formaat heerlijk.
Had hem in de pre-order besteld (21 januari) en gister kwam hij pas binnen.
Verder binnen no time alles overgezet met Samsung switch.
Heb de S20 ook nog overwogen, maar kreeg met de rentepunten van de ING nog eens 10% korting op een pre-order. Op dit moment geven ze met de rentepunten bij ING ook 10% korting op Samsung. Dus toen was het verschil in prijs heel klein.
Plastic achterkant vind ik prettig. Het is net of je meer grip hebt dan een glazen achterkant.

Welke kleur hebben jullie?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 00:18

chanicha schreef:

Ooooh shoot, held, omdat ik even getwijfeld heb in het begin of ik de telefoon zou houden had ik die niet meteen aangevraagd, en zou het nu dus helemaal vergeten!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:06

https://bit.ly/3bFpLSL

Als het goed is moet het via deze link Alwiene!
Je moet het imeinummer doorgeven, staat heuuulll klein op de doos, en een foto van het aankoopbewijs.
Ik heb me een bult gezocht en gebeld, uiteindelijk T-Mobile gebeld en zij hebben mij geholpen.
Het schijnt een aantal weken te duren eer je ze krijgt.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:29

chanicha schreef:

Ik ben ook aan het kijken naar de S21, maar ik begrijp hieruit dat je dus alleen nog draadloze oortjes kan gebruiken met die telefoon, zoals bij iPhone? -O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:55

Zover ik zie kunnen er alleen draadloze oortjes mee gebruikt worden Marley!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:53

Hmm, balen. Dan ga ik de voor- en nadelen nog even tegen elkaar afwegen.
Dank voor het antwoord! :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:56

Ik weet niet of die actie nog is dat je ze erbij krijgt Marley!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:58

chanicha schreef:
Zover ik zie kunnen er alleen draadloze oortjes mee gebruikt worden Marley!

Bij mijn Note 10+ zaten er wel oordopjes bij, met de USB C aansluiting, die ik dan erin moest doen waar je oplader in gaat zeg maar. Misschien dat dat bij de S21 ook het geval is/ kan?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 13:58

Klopt inderdaad, hij heeft geen 3,5mm aansluiting meer. Vond ik ook stom. Oortjes en ik werken niet samen. Heb de gelegenheid dan maar gebruikt om een aftershockz koptelefoon aan te schaffen en ben daar wel heel blij mee :D Maar die stond al langer op mijn verlanglijstje :j

Tnx Chanicha ik was het dus gewoon alweer vergeten he, ga er meteen naar kijken hihi.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:05

Graag gedaan! Is toch zonde als je het niet doet.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 14:11

chanicha schreef:
Graag gedaan! Is toch zonde als je het niet doet.

Nou zeker, ik ga er vanuit dat ze op marktplaats toch nog wel een paar tientjes opleveren en die smarttag vind ik zelf misschien wel handig :j Heb inmiddels alles ingevuld en opgestuurd, dus nu maar afwachten.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:53

chanicha schreef:
Ik weet niet of die actie nog is dat je ze erbij krijgt Marley!

Nou ja het is niet zozeer dat ik er niet in wil investeren, maar ik houd niet van het draadloze aspect. Ik ben echt bang dat ik me scheel betaal aan goeie oordopjes die vervolgens uitvallen en dat ik ze niet meer kan vinden of dat ze op het fietspad belanden ofzo... Draadloze koptelefoon heb ik ook, maar het prettige aan oortjes vind ik dat ik er één uit kan doen mocht het nodig zijn.

Ik wist niet dat ze er ook met Usb-C waren, dat is dan wel weer cool! :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:36

Gewoon usb c adapter kopen:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_s ... 33325.html
Dan kan je je oortjes met stekkertje gebruiken :D

Ik heb de airpods pro erbij van Apple.
Vind die echt geweldig, ben alles behalve Apple fan maar 2 dingen die ze geweldig maken: de airpods en de macbooks. :))
Had vroeger wel de Samsung buds gehad maar kreeg met langer gebruik (zeg langer dan 3 uur in) pijn/drukpunten in mn oren. Stevig zaten ze zeker wel, die vielen er echt niet uit, geluid was ook prima.