Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lisetjj schreef:Bij welke bank zitten jullie waar je potjes kunt maken?
Ik zit bij de ABN maar daar kan dat volgens mij niet, en dat mis ik toch wel
Danseresje schreef:Lisetjj schreef:Bij welke bank zitten jullie waar je potjes kunt maken?
Bij ABN kan je nu tien Spaardirect rekeningen aan je rekening koppelen. Je kan ze ook namen geven, dus daar nu eindelijk ook de mogelijkheid voor potjes!
Danseresje schreef:Lisetjj schreef:Bij welke bank zitten jullie waar je potjes kunt maken?
Bij ABN kan je nu tien Spaardirect rekeningen aan je rekening koppelen. Je kan ze ook namen geven, dus daar nu eindelijk ook de mogelijkheid voor potjes!
VanHuisUit schreef:@Prairy zo dat is echt extreem sparen XXXLmoet er ook wel flink wat binnen komen
![]()
@OleJon ik probeer zo prettig mogelijk te werken en toch zo fijn mogelijk te levenna een heel heftige burnout en daaroverheen uiteindelijk ook nog een scheiding officieel nu 2 jaar terug probeer ik vwb werk echt te leven zoals ik graag wil. Valt soms niet mee, want de verleiding voor een flink project of wat vervelender werk accepteren waaraan flinke verdiensten zitten zijn soms lastig (vooral nu als ik voor iets groots aan het sparen ben... ) maar ik weet dat ik er niet gelukkig van word dus dat doe ik niet meer.
Maar goed, moet ik wel slim met geld om kunnen gaan anders red je dat natuurlijk niet![]()
Maar wat je zegt 'onder je stand leven' of in mijn geval, niet zoveel werken als je kunt maar juist zo weinig mogelijk wat nog verantwoord is om prettig te leven, dat is een mindset die ik wel eens uit moet leggen![]()
Heb ook vrijwel geen hypotheek bijvoorbeeld. Scheelt enorm in de maandelijkse kosten.
En ik ben zo blij dat ik dit nu gewoon kan doen, zo prettig mogelijk werken om zo prettig mogelijk te leven. Tijd voor mezelf, mijn omgeving, gewoon ff niets als het kan etc. Met mijn ex-partner was dat onmogelijk want die ging altijd voor groter, meer, duur en nog duurder. Ben daar ook wel poos soort van in meegegaan. Maar werd er simpelweg niet gelukkig van.
Ik heb ook de Rabobank en vind het ook erg fijn dat ik die grote pot niet steeds zie. Heb dus die ene algemene spaarpot wat een soort 2 stappen vooruit, 1.5 stap terug en weer ietsje vooruit is. En nu een grote voor de keuken. En ik had er nog een voor de badkamer maar die is inmiddels geplunderd want morgen beginnen ze daar dus mee
8nnemiek schreef:Qua boodschappen zitten we rond de 120 euro per maand met twee personen.
8nnemiek schreef:Dat is voor twee personen![]()
In de zomer daalt dat bedrag wat, dan eten we meer uit eigen tuin, en in de winter stijgt het soms.
Ik let heel veel op aanbiedingen (Vivera actie voor 1 euro bv, dan koop ik groot in!), en ik koop tegenwoordig veel via Too good to go zoals de groente/fruit boxen van de Lidl voor 2,99. AH opruimbakken zijn handig (laatst AH basic zakken met droge pasta 35% korting bv) En als je een Makro pasje hebt; die opruimbakken zijn goud waard! Ik heb een stuk of 5 zakken met 2,5 kilo tomatensaus in de voorraadkamer staan voor 55 cent per stuk
Pasta in een schotel, saus erover, panneermeel erop, en ik heb een ovenschotel voor nog geen 50 cent
Citaat:Maar als je hypotheek zo laag is, dan zijn de overige vaste lasten best hoog?