Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:1000 kuub is normaal toch ? Zou wel opletten met 16 graden tot 18 ( brrrr koud )opwarmen. In de winter is er vaak droge lucht, dat duurt langer om op te warmen en kost veel energie. Probeer eens een poosje uit met nachtstand iets hoger hoeveel gas je dan gebruikt .
love_odin schreef:bigone schreef:1000 kuub is normaal toch ? Zou wel opletten met 16 graden tot 18 ( brrrr koud )opwarmen. In de winter is er vaak droge lucht, dat duurt langer om op te warmen en kost veel energie. Probeer eens een poosje uit met nachtstand iets hoger hoeveel gas je dan gebruikt .
Maar als zei alleen in december al op 409 kuub zit, dan klopt die verwachte 1000 op jaarbasis toch niet? Of lees ik dat nou zo raar
truselientje schreef:in juli 2018 zijn slimme meters geplaatst zeg je. Kun je nog achterhalen wat het verbruik van januari 2018 tm vervangen van de meter is geweest, en wat er verbruikt is vanaf vervangen van de meter to eind 2018.
Stel dat de nieuwe meters niet deugen, dan zou je en vreemd verschil moeten zien tussen beide periodes.
En kun je ergens nog het verbruik van 2017 achterhalen?
vergelijk ook even de standen die je doorgegeven hebt, met de standen die ze gebruik hebben voor de afrekening om zeker te weten dat ze de juiste standen gebruikt hebben.
DuoPenotti schreef:Volgens eccent is bij een vrijstaande woning een gemiddeld gebruik van 183,3 m3 per maand.
Daar zou ik inderdaad eens achteraan gaan.
Diablo schreef:Ik weet even niet meer het verbruik, maar dik een jaar geleden moesten wij ook 1000 euro bij betalen. Dat vonden wij erg veel, dus hebben we iemand laten komen. Toen bleek dat de gasleiding lek was, achter de meter. Dus het gas werd meteen afgesloten (midden in de winter) en pas weer aangesloten, toen we aan konden tonen dat het lek weg was. Aangezien de leiding daar onder de vloer lag, hebben we een nieuwe leiding aan laten leggen, kostte ook 1000 euro. Gelukkig heeft de verzekering het allemaal betaald, maar misschien dat er een leiding lek is?
wyoming schreef:DuoPenotti schreef:Volgens eccent is bij een vrijstaande woning een gemiddeld gebruik van 183,3 m3 per maand.
Daar zou ik inderdaad eens achteraan gaan.
Bij mij geeft Essent aan dat het voor een vrijstaande woning 375m3 is
Maar 550 m3 per maand is wel heel veel.
Ik gebruik in mijn appartement met 3 personen 66m3 aan gas.

Boheme schreef:Ik ben bang dat jullie door de slimme meter geschat zijn. Wij hebben dat ook gehad. Er was iets mis met de doorgeven meterstanden. Wij moesten 1100 euro bij betalen voor een tussenwoning van 60m2 ..
Ik zou vragen hoe de meterstanden zijn doorgeven.
Lees net dat jullie ze doorgaven, dat dachten wij ook, maar daar ging het dus mis. Heel veel succes
*aanvulling*
Pantykous schreef:Niet echt ontopic, maar bij Wyoming gaat het specifiek om die maand en Duopenotti gemiddeld over een jaar.
Pantykous schreef:Diablo schreef:Ik weet even niet meer het verbruik, maar dik een jaar geleden moesten wij ook 1000 euro bij betalen. Dat vonden wij erg veel, dus hebben we iemand laten komen. Toen bleek dat de gasleiding lek was, achter de meter. Dus het gas werd meteen afgesloten (midden in de winter) en pas weer aangesloten, toen we aan konden tonen dat het lek weg was. Aangezien de leiding daar onder de vloer lag, hebben we een nieuwe leiding aan laten leggen, kostte ook 1000 euro. Gelukkig heeft de verzekering het allemaal betaald, maar misschien dat er een leiding lek is?
Dat hebben we vandaag laten checken, achter de meter geen lek. Stedin komt over 1,5 week meten voor de meter.