Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:56

Airfryer wordt hier ook bijna dagelijks gebruikt om broodjes af te bakken, heerlijk en snel. En de soupmaker is ook ideaal, iedere 2 dagen wordt die gebruikt. Zeker nu met thuiswerken, lekker een vers soepje bij de lunch en je hoeft er niet naar om te kijken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:57

Broodjes kunnen toch gewoon in de oven? (Combimagnetron)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:00

Suzanne F. schreef:
Broodjes kunnen toch gewoon in de oven? (Combimagnetron)

Ja die gebruik ik daar ook voor ipv mijn airfryer. Maar sommige ovens warmen heel langzaam op. Dan duurt het eerder 20 minuten dan 7.

Ik gebruik mijn airfryer overal voor: aardappeltjes, nepvlees, groente, snacks. <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:07

In mijn airfryer zijn broodjes in 4-5 minuten afgebakken, in de oven duurt het sowieso al 10-12 minuten, en dan moet je ook nog voorverwarmen, wat ook zeker 10 minuten kost. Dus tel uit je winst. :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:13

Ik kan niet meer zonder een Quooker, kokend water kraan.

Dat scheelt enorm veel tijd met koken of thee zetten, ideaal!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:00

Stof- en dweilrobot, ideaal. Eerst de stofbak zijn werk laten doen en direct erachteraan de dweilaccessoire.
Vaatwasser spreekt voor zich.
De Tubble, ook één van mijn beste aankopen verleden jaar.
De Sunshower, zo lekker warm dat ik er wel eens voor ga staan zonder te douchen :+

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:58

Ik heb me lang verzet tegen de komst van een airfryer, vond het een onzinding waar we allang andere apparaten voor hadden. Nou, zwiep die andere apparaten de deur maar uit, ik ben om! Alles gaat erin: frietje en snacks, maar ook lasagne, beenham, afbakbroodjes, cake, appelflappen,oliebollen-van-gisteren, en, mijn laatste uitvinding, ik kook er eieren in. Dus eierkoker, oven, magnetron en friteuse, weg ermee :D

En iemand noemde een waterontharder luxe, is waar, maar het maakt je leven een stuk makkelijker! Gelijk laten plaatsen toen we een nieuwe badkamer kregen en nu na ruim een jaar nog geen spoortje van kalk dus veel minder schrobben.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:06

Ik vond de dimbare keukenverlichting (onder de bovenkastjes) in de nieuwe keuken van mijn ouders een openbaring :+ Maar dat hebben de meesten waarschijnlijk al :D

Een draadloze stofzuiger vind ik ook erg handig, maar misschien eerder voor kleine huizen/appartementen (batterij).

Voor de rest zijn we niet erg high-tech helaas...

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:06

Een inductiekookplaat met timer, ideaal als de pasta/aardappelen wat dan ook kookt een timer aanzetten en dan gaat de plaat vanzelf uit en piept die dat het klaar is. :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:10

Schemerdier schreef:
Ik vond de dimbare keukenverlichting (onder de bovenkastjes) in de nieuwe keuken van mijn ouders een openbaring :+ Maar dat hebben de meesten waarschijnlijk al :D

Een draadloze stofzuiger vind ik ook erg handig, maar misschien eerder voor kleine huizen/appartementen (batterij).

Voor de rest zijn we niet erg high-tech helaas...

Oh ja, ik ben inderdaad ook erg blij met mijn steelstofzuiger :D.

Verder leef ik helemaal niet zo high-tech nu, dingen als dimbare verlichting heb ik allemaal niet. Alles is heel simpel. En een heel klein huisje dus ook geen ruimte voor veel apparatuur.
Ik heb nu wel een eigen wasmachine, dat vind ik ook al super fijn :P

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:30

Sheran schreef:
Ik woon ook alleen, en heb dit wel een tijdje gedaan, maar dat werkt denk ik beter als je echt 3 eetmomenten op een dag hebt. Ik eet een beetje de hele dag door dus er zijn echt constant dingen vies. Niet een bordje, dat hergebruik ik gewoon, maar als ik soep maak ofzo. (ik ben een beete te dun dus k moet me suf eten). Aaah ik heb gewoon een HEKEL aan afwassen :')

Dan werken wij gewoon anders haha. Ik moet ook bizar veel eten om op gewicht te blijven en dan moeten er eigenlijk nog behoorlijk wat kilo's bij voor ik een gezond gewicht heb :o maar ik heb er gewoon een extreme hekel aan als dingen vies zijn. Na het koken was ik eerst heel snel mn pannen af en dan ga ik pas eten. Ik heb een hekel aan koken dus ik kook nooit uitgebreid. Bovendien woon ik heel klein dus is er geen plek voor rommel. Als ik meer plek heb dump ik het in een hoek en vergeet ik het, maar in mijn kamer kan ik er gewoon echt niet omheen haha. En als ik wat meer heb dan doe ik het neit en wordt het alleen maar meer en meer. Het is een beetje alles of niet bij mij, een afwasbak met een laag stof of een hele berg afwas :+ en dan heb ik liever dat eerste

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:36

CastaMickey schreef:
Sheran schreef:
Ik woon ook alleen, en heb dit wel een tijdje gedaan, maar dat werkt denk ik beter als je echt 3 eetmomenten op een dag hebt. Ik eet een beetje de hele dag door dus er zijn echt constant dingen vies. Niet een bordje, dat hergebruik ik gewoon, maar als ik soep maak ofzo. (ik ben een beete te dun dus k moet me suf eten). Aaah ik heb gewoon een HEKEL aan afwassen :')

Dan werken wij gewoon anders haha. Ik moet ook bizar veel eten om op gewicht te blijven en dan moeten er eigenlijk nog behoorlijk wat kilo's bij voor ik een gezond gewicht heb :o maar ik heb er gewoon een extreme hekel aan als dingen vies zijn. Na het koken was ik eerst heel snel mn pannen af en dan ga ik pas eten. Ik heb een hekel aan koken dus ik kook nooit uitgebreid. Bovendien woon ik heel klein dus is er geen plek voor rommel. Als ik meer plek heb dump ik het in een hoek en vergeet ik het, maar in mijn kamer kan ik er gewoon echt niet omheen haha. En als ik wat meer heb dan doe ik het neit en wordt het alleen maar meer en meer. Het is een beetje alles of niet bij mij, een afwasbak met een laag stof of een hele berg afwas :+ en dan heb ik liever dat eerste

Volgens mij werken wij precies hetzelfde, ik zou dit geschreven kunnen hebben _O-. Ik zal er nog wel even bij zetten dat ik nu dus echt iedere avond een wekker heb staan met dat ik die afwas moet doen. :'). Ik ben inderdaad ook zo erg dat ik met koken zo min mogelijk vies wil maken en idd de pannen meteen afwas. Dus de afwas van 1 dag valt meestal ook wel mee (2 bordjes, paar messen, 2 glazen) maar daar zie ik dus al als een berg tegenop _O-

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:44

xSCWx schreef:
Oh, weet je wat ik echt nog het aller fijnst vindt aan onze slimme lampen... We hebben in het toilet en badkamer (2 aparte delen) bewegingssensoren. Over luxe gesproken, dat is écht een luxe gevoel. Ik loop nu regelmatig een andere kamer in en denk "waarom gaan de lampen niet aan?" :+ En na 3 minuten gaan de lampen automatisch weer uit (je kan zelf de tijdsduur instellen). Echt zo luxe.

Dit heb ik ook altijd :D

Voor de rest qua handigheidjes zijn het hier ook voornamelijk de robotstofzuiger en airfryer. Afwasmachine noem ik zelfs niet, want vind dat te vanzelfsprekend.

Ik blijf wel met plezier meelezen om ideetjes op te doen.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:50

Ik vind het zelf bloed irritant dat de meeste slimme dingen worden aangezet met een telefoon. Ik probeer juist minder mijn telefoon te gebruiken haha

Iets wat ik heel fijn vind is onze Dyson draadloze stofzuiger +:)+
En de vochtvreet machine voor als ik was aan het droogrek heb hangen.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:26

siskeh schreef:
ik heb ipv een droger een luchtontvochtiger(niet bewust zo bedacht) droger vond ik niet nodig, maar ik had een elektrische luchtontvochtiger "nodig" omdat de slaapkamer in de winter/nat seizoen mij nét te vochtig was, dus luchtontvochtiger, maar mét een "wasdroogstand" met een rekje ervoor en tadaa... tuurlijk niet zo snel als een echte droger, maar wel 2 vliegen in 1 klap

Hoi sishek wat heb jij er voor een? Ik heb wel een luchtontvochtiger maar zonder rekje. Nog nooit van gehoord dus ben wel benieuwd.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:35

Een quooker! Dat is echt dé aanschaf van 2020, ik gebruik m enorm vaak!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:55

Mijn inductiekookplaat!
Wat ideaal, heb hem nu denk ik 7 jaar maar nog steeds blij mee.
Zo aan de kook en ook zo weer schoon!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:29

Benoite schreef:
siskeh schreef:
ik heb ipv een droger een luchtontvochtiger(niet bewust zo bedacht) droger vond ik niet nodig, maar ik had een elektrische luchtontvochtiger "nodig" omdat de slaapkamer in de winter/nat seizoen mij nét te vochtig was, dus luchtontvochtiger, maar mét een "wasdroogstand" met een rekje ervoor en tadaa... tuurlijk niet zo snel als een echte droger, maar wel 2 vliegen in 1 klap

Hoi sishek wat heb jij er voor een? Ik heb wel een luchtontvochtiger maar zonder rekje. Nog nooit van gehoord dus ben wel benieuwd.

Nee nee, het is een "gewone" elektrische, maar parkeer mn wasrek er gewoon voor.
https://www.bol.com/nl/p/luchtontvochti ... 7877/?s2a= dit is hem, bewust een aardig grote dat ik niet al te vaak hoef te legen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:48

Hier dan een vraag die het voor mij makkelijker zou maken;

Matrashoezen..
Hoe weet je of je direct de goede kant hebt als je hem om je matras doet?
Dus niet, ' oh, *** dat is de korte kant'
Is er een tip/truc dat je gelijk weet welke kant de korte (of de lange) kant is?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:52

@Nieljoram: ik check dat bij 't opvouwen na het wassen.
Ik vouw 'm dubbel op de lange zijde en stop de hoeken binnenstebuiten in de buitenste hoeken.
Als ik 'm dan uit de kast pak, is 't een kwestie van uitvouwen, en dan heb ik 'm meteen goed.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 20:03

Bij mij zit er in de rechter onderhoek (of de linker bovenhoek dus) een label. Die kun je er ook gemakkelijk zelf in naaien.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:05

Nielojram schreef:
Hier dan een vraag die het voor mij makkelijker zou maken;

Matrashoezen..
Hoe weet je of je direct de goede kant hebt als je hem om je matras doet?
Dus niet, ' oh, *** dat is de korte kant'
Is er een tip/truc dat je gelijk weet welke kant de korte (of de lange) kant is?

Een bed kopen van 2 bij 2 meter :Y)

Nee, bij mijn hoezen kijk ik waar het labeltje zit. Dat zit hier aan de lange kant.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:06

Airfryer , niet voor snacks, maak alle vlees er in klaar. Koffiemachine en verder de hulpjes om pakken, potten en flessen open te krijgen. Zonder dat gehandicapt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:11

Airfryer, 2 luchtontvochters in de garage (anders staat overal binnen een dag schimmel op), luchtreiniger en luchtbevochtiger in huis want daar is het juist veel te droog. Licht met sensoren langs de trap, zodat je als je je handen vol hebt geen lichtknopjes hoeft in te drukken.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:35

De robot stofzuiger!
Ideaal! Als kerst cadeautje gekregen van m'n broer! Fantastisch!

Zet hem aan, ga in huis bezig, hij is klaar, zet hem boven, ga beneden dweilen. Boven klaar? Daar ook dweilen en huis weer schoon!!!!

En vooral als we met de hond wandelen, we zetten hem aan en als we terug zijn? Is de kamer schoon!

Heerlijk!

En de droger! Lang tegen gewapend! Er komt geen droger tot het twee weken lang alleen maar regende en het koud was.
Donder maar op! Nu komt er een droger! :')