We kunnen geen huis vinden naar onze wens.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:51

Laatst bijgewerkt door milatje op 08-01-21 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:51

Toch denk ik dat je zo'n braakliggend stukje grond snel kwijt bent. Desnoods verhuur je het. Hier in de buurt worden zo'n stukjes vaak opgekocht door mensen die er bv kerstbomen op kweken, of pompoenen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:02

Nog een optie (dit doen wij) is om van de grond die je over hebt een weitje te maken. Een lokale schapenboer dan vragen of hij er wat schapen op zet en daar afspraken mee maken.

Wij hebben dit ook gedaan (5000 m2 over) en dit bevalt uitstekend. De schapen en de zorg ervoor zijn voor de boer. Hij zet de schapen in het systeem op uitweiden en zet ze in onze weide. Elke dag rijdt hij er even langs om ze te controleren (al doe ik dit zelf ook elke dag even). Schapen verplaatsen oid doet hij. Zieke schapen signaleren en behandelen ook, evenals mocht er eens een dood schaap zijn.
Zijn winst is gratis gras, onze winst geen weideonderhoud en een leuk uitzicht! Na het weideseizoen maait hij zelf alles even netjes op één lengte en in het voorjaar zet hij er weer nieuwe schapen op.

Het enige werk wat wij eraan hebben is dagelijks te controleren of de speciekuipen water nog vol zijn en deze zo nodig bijvullen. Ik vind het ook nog eens hele leuke beesten om naar te kijken. Dit jaar heeft hij wat ooien met lammetjes aan de voet gebracht en dat was helemaal leuk.

Earth

Re: We kunnen geen huis vinden naar onze wens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:10

Jullie eisenpakket is best groot. Dat mag, maar dan zou ik toch overwegen om nieuw te gaan bouwen. Dat gaat ook wel even duren, maar dan kun je wel het maken zoals je wilt. Vooral met jullie budget. Dan is het een feestje om zelf iets te ontwikkelen :)
Je kunt eens informatie inwinnen bij www.selekthuis.nl bijvoorbeeld.

Enige wat jullie dan moeten doen is een huurhuis vinden of tijdens iets kopen wat groot genoeg is voor nu.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:11

Met zoveel specifieke eisen snap ik wel dat het op zo'n korte termijn niet wil lukken.

Dat eerste huis met het dak op 3m voldoet aan je oppervlakte-eis (255m2) en laat ruimte in je budget over voor aanpassing/verbouwing. Er zit nu al een dakkapel, dus dat geeft al geen kleine kamer en je kunt dan toch onderzoeken of je extra (grote) dakkapellen kunt laten zetten?

En extra grond, jee dat kun je evt. verkopen aan buren (nee niet als bouwgrond maar dat is natuurlijk geen belemmering) of je laat het tot natuur verworden of gewoon gras (evt. schapen erop laten). Voor de juiste prijs wil vast een buur het wel hebben.

Het lijkt allemaal perfect te moeten zonder dat je iets hoeft aan te passen na koop. Dat mag, maar daar maak je het jezelf lastig mee gezien je eigen huis al verkocht is en je niet tussendoor ergens anders wil zitten. Dus dat wordt afwachten of je geluk hebt of toch wat flexibeler gaan worden. Is je man net zo kieskeurig?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:18

Earth schreef:
Jullie eisenpakket is best groot. Dat mag, maar dan zou ik toch overwegen om nieuw te gaan bouwen. Dat gaat ook wel even duren, maar dan kun je wel het maken zoals je wilt. Vooral met jullie budget. Dan is het een feestje om zelf iets te ontwikkelen :)
Je kunt eens informatie inwinnen bij https://www.selekthuis.nl bijvoorbeeld.

Enige wat jullie dan moeten doen is een huurhuis vinden of tijdens iets kopen wat groot genoeg is voor nu.

Dat ligt er dan wel aan waar je gaat bouwen, want de grond is duur in de omgeving waar TS zoekt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:30

Ja daar dacht ik pas aan na het plaatsen haha.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:03

Wat voor type huis zoek je? echt een huisvorm, of toch meer boerderij achtig, of bv type herenhuis,moet het vrij staan en liggen , of mag het bv ook in een winkelstraat liggen?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 16:32

kimmie261 schreef:
Wat voor type huis zoek je? echt een huisvorm, of toch meer boerderij achtig, of bv type herenhuis,moet het vrij staan en liggen , of mag het bv ook in een winkelstraat liggen?

Een vrijstaand huis minimaal 250 met liefst geen schuine daken op eerste verdieping. Dus herenhuis, kubistische kan ook .

Mensen die over M2 praten. Wij komen uit ruim huis 340 M2 en ik wil niet een half huis aan ruimte inleveren.

Dus ja of er moeten uitbreidingsmogelijkheden zijn of minimaal 250 M2 zijn.

Geen overbodige grond gewoon veel huis en weinig tuin.
Geen weilanden enz.

Wat inrichting huis geen eisen. Maar moet prijs wel zo zijn dat we max. 1 milj. kwijt zijn.

Echt harde eis is een levendig dorp!!!!

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 16:34

ardo_iggy schreef:
Maar is het ook geen optie om in een gehucht te wonen als je zo in een druk dorp zit?

Ik woon tussen Schijndel en Boxtel in.
Binnen 5 minuten ben ik in Boxtel en 20 minuten vanaf Schijndel Sint-Michielsgestel is ook rond de 8 minuten.

https://www.funda.nl/koop/gemonde/0-100 ... lopp/+5km/

Ik ben blij dat ik daar weg kan

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 16:36

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:56

Heb je ook al eens gekeken naar huizen boven de 1 miljoen? Als zo'n huis al wat langer te koop staat kun je er ook in deze tijd misschien best wat vanaf krijgen. Je kan altijd een bod doen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:02

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:07

Wat versta je onder een levendig dorp met veel faciliteiten? Is een middelbare school een must, een station, of wil je juist veel winkels en horeca?
Ik zie bv. Vught op je zeker niet lijstje staan en dat heeft alle denkbare faciliteiten voor een dorp en zit ook nog eens heel dicht tegen Den Bosch aan. Haaren/Moergestel hebben best wat faciliteiten maar voor het station en middelbare school moet je naar Oisterwijk. Voor mij zou dat niet onder heel levendig en heel veel faciliteiten vallen.
Ik denk iets als de Lind met alle winkels en horeca daar is Oisterwijk wel redelijk uniek in. Wij vonden Oisterwijk ook altijd leuk, alleen wij vonden de ligging met de N65 voor woon-werk verkeer richting Den Bosch/ Utrecht dan weer erg ellendig.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:11

Al eens bij ruimte voor ruimte gekeken? Is wel zelf bouw maar er staan wel wat kavels op. Misschien in de tussentijd op je kavel een woonunit plaatsen? Deze kun je huren en vaak ook meerdere aan elkaar schakelen.
https://www.ruimtevoorruimte.com

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:11

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:28

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:30

FleurVP schreef:
Wat versta je onder een levendig dorp met veel faciliteiten? Is een middelbare school een must, een station, of wil je juist veel winkels en horeca?
Ik zie bv. Vught op je zeker niet lijstje staan en dat heeft alle denkbare faciliteiten voor een dorp en zit ook nog eens heel dicht tegen Den Bosch aan. Haaren/Moergestel hebben best wat faciliteiten maar voor het station en middelbare school moet je naar Oisterwijk. Voor mij zou dat niet onder heel levendig en heel veel faciliteiten vallen.
Ik denk iets als de Lind met alle winkels en horeca daar is Oisterwijk wel redelijk uniek in. Wij vonden Oisterwijk ook altijd leuk, alleen wij vonden de ligging met de N65 voor woon-werk verkeer richting Den Bosch/ Utrecht dan weer erg ellendig.

In Oisterwijk ga je niet vinden wat TS zoekt voor dat budget :n
Haaren ligt vlak naast Oisterwijk (sinds 1 januari ook in dezelfde gemeente :P ) en binnen 10 minuten fietsen sta je op het station :j

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:06

Weet ik, wij hebben destijds ook vrij serieus een huis in Haaren overwogen, alleen stel je wil perse niet door de polder hoeven fietsen (in het donker oid), of veel winkels en horeca op loopafstand, dan lijkt me Haaren niet geschikt. Maar Haaren is dat blijkbaar wel voor TS.
Ik woon en heb gewoond op 2 plekken die in het 'zeker niet lijstje' staan van TS, eerst op 10 minuten lopen van een station en nu een ruime 15 minuten fietsen van 2 stations. Op beide plekken horeca, supermarkt en basischool op loopafstand (op de eerste plek heel veel keus en waar ik nu zit snap ik wel dat niet levendig genoeg en te klein is). Dus ik vroeg me af wat dan het bepalende verschil was, is het een middelbare school, ruime keus in horeca en winkels etc.
Ik kan me wel voorstellen dat je iets niet leuk vind aan een specifiek dorp, maar daar ga je dan wellicht bij een dorp wat je minder goed kent ook achter komen als je er eenmaal woont.

En qua budget in Oisterwijk, misschien als je een opknapper kan vinden wel. Dat kan echt veel schelen, die staan soms ook +6 maanden te koop en dan is er wellicht wat aan de prijs te doen. Er staat alleen gewoon heel weinig te koop momenteel, in iedere prijsklasse is het lastig. Daarom is 2 maanden funda ook niet zo lang. Veel mensen wachten als dat kan ook op de beste tijd om te verkopen en dat is niet in de winter. Er komt in september/ oktober veel meer online dan in december/ januari. In het voorjaar wellicht meer aanbod.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 19:00

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 19:01

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 19:06

Annet73 schreef:
https://www.jaap.nl/te-koop/noord+braba ... ceelopp/p2

https://www.funda.nl/koop/waalwijk/huis ... aleche-52/

Hilvarenbeek, al eerder genoemd. Ontzettend leuk dorp (Diessen overigens ook, maar weet niet hoe groot het voor jullie moet zijn). Wel iets boven budget:

https://www.funda.nl/koop/hilvarenbeek/ ... lakker-28/

Beiden leuke huizen. Maar geen Boxtel of Waalwijk voor ons, ik heb er meer niet genoemd sommige plaatsen willen we echt niet. Ook geen Vught, Esch, den Dungen , Heeswijk, Berlicum, Sint Oedenrode. Allemaal veels te ver van mbo en vmbo scholen of gewoon niet onze plaats.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 19:09

FleurVP schreef:
Weet ik, wij hebben destijds ook vrij serieus een huis in Haaren overwogen, alleen stel je wil perse niet door de polder hoeven fietsen (in het donker oid), of veel winkels en horeca op loopafstand, dan lijkt me Haaren niet geschikt. Maar Haaren is dat blijkbaar wel voor TS.
Ik woon en heb gewoond op 2 plekken die in het 'zeker niet lijstje' staan van TS, eerst op 10 minuten lopen van een station en nu een ruime 15 minuten fietsen van 2 stations. Op beide plekken horeca, supermarkt en basischool op loopafstand (op de eerste plek heel veel keus en waar ik nu zit snap ik wel dat niet levendig genoeg en te klein is). Dus ik vroeg me af wat dan het bepalende verschil was, is het een middelbare school, ruime keus in horeca en winkels etc.
Ik kan me wel voorstellen dat je iets niet leuk vind aan een specifiek dorp, maar daar ga je dan wellicht bij een dorp wat je minder goed kent ook achter komen als je er eenmaal woont.

En qua budget in Oisterwijk, misschien als je een opknapper kan vinden wel. Dat kan echt veel schelen, die staan soms ook +6 maanden te koop en dan is er wellicht wat aan de prijs te doen. Er staat alleen gewoon heel weinig te koop momenteel, in iedere prijsklasse is het lastig. Daarom is 2 maanden funda ook niet zo lang. Veel mensen wachten als dat kan ook op de beste tijd om te verkopen en dat is niet in de winter. Er komt in september/ oktober veel meer online dan in december/ januari. In het voorjaar wellicht meer aanbod.

Haaren ligt erg dichtbij Oisterwijk en dat vinden wij een toffe plek maar Haaren zelf heeft genoeg aanbod in winkels en horeca dus kan onze dagelijks goed in onze behoeften voorzien.
Station binnen 5 km vindt ik erg belangrijk ivm scholen vd oudste kinderen.

Oisterwijk is gewoon reteduur en dit jaar zijn de prijzen daar helemaal door het dak gegaan.( En niet alleen daar)
We wachten tot maart, volgens makelaar betere tijd, anders kopen of evt.huren we een tussentijds huis
Laatst bijgewerkt door Jillz1 op 08-01-21 19:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:10

Ik snap wel dat jullie niks kunnen vinden :(:)
Je hebt kritisch en kritisch. Je zult zo te horen echt zelf moeten gaan bouwen of gewoon langs huizen gaan die je aanstaan (en niet te koop zijn) en daar een briefje in de deur doen met een bod.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:11

Tatyana schreef:
Ik snap wel dat jullie niks kunnen vinden :(:)
Je hebt kritisch en kritisch. Je zult zo te horen echt zelf moeten gaan bouwen of gewoon langs huizen gaan die je aanstaan (en niet te koop zijn) en daar een briefje in de deur doen met een bod.

Dat denk ik ook. Als je hieraan zo vast blijft houden dan zal je niks vinden.