Kwalitatieve dekbedovertrekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Kwalitatieve dekbedovertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 07:27

Ikea en beddinghouse bevallen hier goed. Heb ook twee sets van Janneke Brinkman, zijn ook echt super. Die gaan hier al jaren op 60 graden in de machine én daarna in de droger en zijn nog super qua kleur en materiaal. Ik heb er ook een paar van la redoute, bevallen ook prima.

Nu een nieuwe set van dekbed-discounter, maar daar glijdt het dekbed in de hoes als je er aan trekt en erin draait 's nachts, dus dat is wat minder - nou lig ik vrij rustig, maar als je een beweeglijke slaper bent, is dat natuurlijk ellende.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 07:49

Alwiene schreef:
Ik had altijd goedkope rommel tot ik een Sofiben dekbedhoes won.
https://www.sofiben.com/
Met subtiele rits rondom waardoor bed opmaken ineens een eitje is. Ze zijn niet goedkoop, maar de hoes blijft ontzettend mooi vind ik! En echt zo zo handig echt ideaal dat had ik tien jaar eerder willen hebben. :D

Dat ziet er handig uit!

Ikea valt voor mij af omdat ze geen instopstrook hebben. Ik wil dat het dekbed vastligt aan het voeteneinde.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 07:57

Verschillende merken geprobeerd maar de fijnste komen van de markt. Hema hoezen heb ik 2 maar vind ik echt verschrikkelijk.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:07

Wij hebben een aantal sets van Walra die erg goed bevallen. Fijn materiaal en blijft netjes. Zorg sowieso dat je kiest voor een overtrek van een een stof als katoen, satijn, linnen etc, geen synthetisch spul. En bestel nooit bij Dekbeddiscounter :+ wat een prutkwaliteit is dat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:09

Ik wil juist absoluut geen instopstrook, ik rol mezelf altijd helemaal in een dekbed. Maar ik wil niet dat de hele onderkant open is, ook niet met drukknoopjes, die gaan altijd los.

Hema hoef ik ook niet meer, bedenk ik nu. Maar dat is wel al jaren geleden dat ik daar geen goede ervaring mee had.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:17

Ik heb maar twee dekbedden, een van Hema en een van Ikea. Beiden bevallen prima, die van de Hema wel iets meer. Ik heb dan ook niet persé de goedkoopste gepakt, maar eentje met "soft cotton". Geen idee of het echt wat uitmaakt, maar het is in ieder geval wel de fijnste :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:31

Lynnepinny schreef:
Ik heb maar twee dekbedden, een van Hema en een van Ikea. Beiden bevallen prima, die van de Hema wel iets meer. Ik heb dan ook niet persé de goedkoopste gepakt, maar eentje met "soft cotton". Geen idee of het echt wat uitmaakt, maar het is in ieder geval wel de fijnste :D

Ja, de soort katoen maakt zeker verschil. Sommige mensen houden van ruw katoen, sommige van soft, sommige van satijn-geweven katoen. Ik heb één set van egyptisch katoen, heel zacht vind ik zelf. Heb ook een set van geruwd katoen, dat is wat 'harder', maar voor mij voelt dat warmer wel.

Kussenslopen heb ik het liefst van satijn-geweven katoen of eventueel van lyocell. Beide wat gladder en dus minder warrig haar bij wakker worden ;)
Lyocell vind ik ook gewoon echt fijn materiaal voor beddengoed zelf. Maar satijnkatoen hoef ik dan weer niet mijn hele dekbedovertrek van, alleen de kussenslopen (gelukkig heeft Ikea die ook los).

Heb er dus nu twee van dekbed discounter van poly-cotton, maar dat glijdt dus meer. Dat zullen niet mijn favorieten worden denk ik.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:41

hoefnageltje schreef:
Op dit moment ben ik zoekende naar dekbedhoezen (en nieuw dekbed) in de maat 1-persoons 140x220.
Waar vind ik die (allebei)?
Heb tot nu toe alleen de site van Walra ontdekt, iemand die zelf Walra ervaring heeft?
(Heeft Walra echt goede kwaliteit of betaal je alleen maar voor de goede naam?)

Jysk heeft 140/220, daar heb ik ze vandaan (ook een 220 bed, een ramp met vinden van goede hoeslakens)
Dekbedovertrek heb ik 1 van Walra, al jaren! Ik mik ze in de machine, droger en hup terug op bed. Kussenslopen verslijten bij elk merk snel, die koop ik los in bijpassende kleuren (dekbed is grijs/ roze, heb nu grijze slopen)
Leenbakker heeft ook 140/220 maar die heb ik nog niet getest, liggen op voorraad als deze echt overleden is. Hadden laatst een actie van 2 voor de prijs van 1.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:43

Ik heb 6 sets van de Ikea. Nu zo een beetje 6-10 jaar oud. Ik begin nu wel te merken dat de kleuren wat beginnen te vervagen maar verder zijn ze nog steeds heel degelijk.

Bij de BeterBed ooit eens een set gekocht maar de matrashoes flubbert aan alle kanten en van de dekenhoes wordt ik semi agressief omdat die een eigen leven leidt.

Ik blijf fan van Ikea :+:

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:46

Essenza :j Ik heb daar twee dekbedovertrekken van die meer dan 10 jaar oud zijn, en er nog uit zien als nieuw. Ze zijn wel wat duurder, maar in de sale alsnog wel goed te betalen. Ik was ze op 60 graden, ze houden echt ontzettend goed.

Ikea heeft ook wel fijne kwaliteit, maar die heb ik nog niet zo lang als de Essenza.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:36

Hebben jullie ervaring met de dekbedden van Y-not?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:43

Ik heb dekbedhoezen van dekbeddiscounter en ben er erg tevreden over. Van Micropercal. Gaan al jaren vrij regelmatig in de was (60 graden), kat springt er op en zien er nog mooi uit. Eentje is alleen glad: daar glijdt het dekbed uit. Maar die gebruiken we gewoon in de zomer zonder dekbed er in. :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:50

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:03

Alwiene schreef:
Met subtiele rits rondom waardoor bed opmaken ineens een eitje is. Ze zijn niet goedkoop, maar de hoes blijft ontzettend mooi vind ik! En echt zo zo handig echt ideaal dat had ik tien jaar eerder willen hebben. :D

Dit lijken mij echt ideale dekbedhoezen met die rits! Die ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Mag ik vragen welke stof jij hebt en of die ook netjes blijft na de droger zodat je inderdaad niet hoeft te strijken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:09

Alwiene schreef:

Waarom heb je die gedeeld. Why? :') Ik ben gek op dekbedovertrekken en nu wil ik er een bestellen. *\o/*

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:35

Ik wil best graag een keer een dekbedhoes van Pip, heeft iemand daar ervaring mee?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:53

Alwiene, ik zou provisie vragen van de omzet via jouw link gegenereerd :D
Wat een geweldige dekbedovertrekken, ik wist niet dat deze bestonden. Ga er gelijk eentje bestellen!

Edit, ik zou ook graag willen weten welke stof je hebt besteld.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:56

Wat ontzettend leuk al die positieve reacties op de dekbedhoezen van Sofiben, dat verdienen ze ook echt. De hoezen, maar ook de mensen van dat bedrijf!

Mijn dekbedhoes is van katoensatijn, gaat in de droger, maar uhm strijken doe ik niks in mijn leven dus daar kan ik weinig zinnigs op zeggen hihi.

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:30

Hier ook fan van walra! Heb ook ikea, maar vind dat wisselend. Wil dan ook echt in de winkel even kijken en de stof voelen. Ik strijk ook geen dekbedovertrekken, heel soms de kussenhoezen. Maar ik probeer ze nog iets klam uit de droger te halen en ze dan strak op de vouwen. Of ik leg het er meteen terug op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:20

Berdien schreef:
Essenza :j Ik heb daar twee dekbedovertrekken van die meer dan 10 jaar oud zijn, en er nog uit zien als nieuw. Ze zijn wel wat duurder, maar in de sale alsnog wel goed te betalen. Ik was ze op 60 graden, ze houden echt ontzettend goed.

Ikea heeft ook wel fijne kwaliteit, maar die heb ik nog niet zo lang als de Essenza.

Ik heb een essenza van 8 jaar oud, en onlangs een nieuwe gekocht, de kwaliteit van 8 jaar geleden halen ze niet meer.
Ik heb ook Mexx, nu 18 jaar oud, op een stomme vlek ( bleekwater-vaatdoekje in de wasmand op de hoes) is het echt nog helemaal top. Pilt ook nergens.
Ik heb dekbedhoezen van de kwantum en zeeman, wel 100% katoen, dikke prima.
Ik heb er een van de Ikea, dat zgn zijde-katoen, de kleur is goed, de maat is goed, maar het is geen (8- of 18 jaar oude) Mexx of essenza.
En dan mijn HEMA liefde :D ook niet stuk te krijgen.. of krimpen, kleurverlies.

Ik was mijn hoezen op 40graden, poeder van omo en droog ze in de lucht.

Zal mijn leeftijd wel zijn, maar puur katoen vind ik toch wel het fijnste.

Enfin, als dekbedhoes-verslaafde-koper, kan ik jullie alleen maar adviseren, duur is echt niet altijd beter.
Honderd procent katoen is het sleutelwoord icm je wash-skills O:)
Hoezen horen niet in de droger!!!! :o

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:55

kelliiee1993 schreef:

Met black friday heb ik er hier 3 besteld, bevallen erg goed tot nu toe!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:04

Boedha_1981 schreef:
kelliiee1993 schreef:

Maar hebben ook geen instopstrook toch?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:06

Ik zal morgen eens kijken waarvan de onze zijn. Zijn gemaakt van heerlijk materiaal en een rits aan het uiteinde. vind ik zelf nog handiger dan knoopjes :j

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:14

Ik ben helemaal fan van de 100% linnen dekbedovertrekken van H&M Home. sowieso heb ik vrijwel alles van H&M Home in het linnen (tafelkleden, sierkussenhoezen, servetten etc..)

Ikea heeft enkel linnenmix wat heel hard is, die van de H&M is boterzacht en slijt nauwelijks. ik was ze iedere week op 60 of 75 graden en knal ze direct daarna in de droger, en dan gaan ze nog warm van de droger weer op het bed. Er zitten van die onzichtbare drukknopen onderaan waardoor het opmaken erg makkelijk is en er in de trommel geen andere was in komt te zitten.

Aanvankelijk gekocht voor de zomer, maar kan niet meer genieten van katoen of flanel.. de grootste maat kost normaal €99 maar dikwijls te koop voor €80 als je member bent. Helaas geen leuke printjes maar zitten best wat leuke kleuren tussen.

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:18

Suzanne F. schreef:
Boedha_1981 schreef:

Maar hebben ook geen instopstrook toch?

Degene die ik heb zijn met druk knoopjes gelukkig, ik heb zelf een hekel aan zn instop strook :+
Geen idee of alle overtrekken met knoopjes zijn.