[VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [VOLG] Kaapstad in de duinen, daar ga ik heen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:23

Oh ik kom echt kijken hoor als je erin zit!! <3

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:51

Oh wat een gave meubels zeg!!! Je doet t wel gelijk goed :D

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 10:02

Bedankt iedereen :D Nu vooral spannend hoe het daadwerkelijk gaat staan

Cyn; ja ik wilde oorspronkelijk tweedehands gaan speuren, maar tja je kent mij. Nu ik zoveel maanden de gelegenheid had om te sparen mocht er ook wel iets nieuws komen <3

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 17:52

Kleuren
Wat ik voor het kiezen van mijn meubels al wist was het kleuren palet. Wanneer je mij zoekt kan je mij herkennen aan blauw, zwart en paars. Ik geloof dat wanneer je mijn kledingkast open doet zwart ongeveer de enige kleur is die je ziet. Oke als je goed kijkt zie je soms wat andere kleuren.. Maar de kleur van mijn kleding is natuurlijk niet boeiend voor de inrichting van mijn huis _O-

Het verbaasde mij dan ook niet dat iedereen dacht dat ik een heel donker huis zou krijgen, nou zoals de meubels aantoont is dat dus niet het geval. De reden daarvan is eigenlijk ook omdat ik juist fijn functioneer in het licht, dus een licht huis wil! {:}
Met het uitdenken van een kleuren plan ben ik eigenlijk uit gegaan van accessoires. Als mens heb je altijd wel een idee wat je leuk vind en heb je dingen bij elkaar gespaard in de loop van je jeugd (ik wel tenminste). Als enorme Ananas fan en de ananas hype heb ik hier en daar wel wat ananassen verzameld :P Daarnaast een grote Snoopy fanaat heb ik aardig was figuurtjes en prul van Snoopy, een mooie overeenkomst tussen die twee is dat ze te herkennen zijn aan het geel! (voor de niet kenner, Snoopy heeft een maatje Woodstock - een geel vogeltje). Zodoende is geel dus een van mijn accentkleuren. Verder heb ik veel paarse dingetjes, vazen, kleedjes, kussens etc verzameld en laat ik geel en paars nou echt een fantastische combi vinden! Burgerlijk als ik (toch wel) ben wil ik alleen niet alle wanden een gekke kleur geven dus er moest een basis kleur bij. Wit? Nah.. Dat is zo steriel. Creme dan? Nee bah, da's niet mijn ding. Het werd licht grijs, je weet wel zo'n grijs die ontstaat wanneer je een pot witte verf hebt en er 3 druppels zwart in gooit.

Dus tadaa mijn kleuren schema!
Afbeelding

Hier had ik nog het idee om met behang te gaan werken, maar dat wordt toch niet het plan
Afbeelding

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 10:52

Vertraging
Het hoort erbij he, wanneer je een nieuwbouwwoning 'krijgt' is het logisch dat er enige vorm van vertraging optreedt. Helaas dus ook bij mij. In eerste instantie zou het project in Q4 van 2020 opgeleverd worden, toen eind januari 2021 en nu bericht dat het in ieder geval geen januari wordt. Wel Q1, maar februari wordt twijfelachtig.....
Spoiler:
En inmiddels weet ik dan wel dat het eind februari gaat worden, datum volgt nog

Gelukkig werd ik wel blij van het zoveelste bezoek. Ik besloot nu namelijk niet de auto op de vaste plek te zetten om te kijken, maar vanaf de andere kant te komen. Voor de mensen bekend in Almere, ik heb geparkeerd op het einde van het Almeerder strand (ook wel bekend van de Libelle zomerweken enzo) en ben langs het strand richting Kaapstad gelopen.

Dit is het gebouw vanaf het strand gezien <3
Afbeelding

Dit is richting het strand
Afbeelding

Hier zie je dat de begane grond een pui krijgt
Afbeelding

Bij de mededeling dat er vertraging is, zat nog wel deze foto. Een Render van hoe de binnenkant van de begane grond er uit komt te zien <3
Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:19

Dat ziet er wel gaaf uit zeg!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:09

Staan al die zandzakken daar om eventueel water tegen te houden of omdat ze bij de bouw gebruikt worden? :+

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 18:21

Die worden bij de bouw gebruikt :) Op de 1e foto van de openingspost zie je dat er onder het plein voor mijn deur de weg door loopt. De kuil is nu al bijna op wegdiepte, vandaar de zandzakken. Daar komt een mooie wand om het tegen te houden zodat het plein er weer overheen kan lopen. Als je snapt wat ik bedoel _O-
Daar gaan ze in de zomer mee beginnen geloof ik

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:24

Ik snap het geloof ik. :D

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 11:36

Aankopen
De eerste aankopen zijn al lang geweest, zo heb ik al een jaar mijn complete servies in huis.
Spoiler:
Afbeelding

Verzameld iedereen altijd Snoopy en Smurfen dingetjes voor mij en ook de nodige vazen en Ananassen zijn aanwezig. Hoogst waarschijnlijk blijft de helft van al die prulletjes en verdwijnt de andere helft in de container :+ Sorry... Maar ik ben echt van de strakke interieurs en niet van de poespasjes, ik vind het al snel te druk of te vol en wordt heel onrustig van al die prullaria _O-

De recentste aankoop voor mijn huis was toch wel een goede accuboormachine, essentieel voor als je op jezelf gaat wonen!
Afbeelding

Daarnaast heb ik van mijn oma een glasservies naar keuze gekregen <3 Dus we zijn ergens in oktober samen naar de winkel geweest om glazen uit te zoeken en een mooie set samen te stellen. Voor sommige wellicht een rare set maar ik heb gekozen voor grote witte wijn glazen, grote frisdrank glazen (die ook voor bierglazen door kunnen), frisdrank glazen, likeurglazen op steel, shot glaasjes en 2 soorten wiskeyglazen en waterglazen! Inmiddels ook al de eerste karaffen verzameld :D
Vergeten eigen foto’s te maken en ik kon niet al het glaswerk vinden
Afbeelding
Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:32

Die whisky karaf en glazen zijn gaaf zeg!
Wat een lieve oma moet jij hebben <3

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 12:34

Dankje! Ik heb ook een strak karaf meer passend bij m’n glasservies. Love it!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:01

Oh zeker mooi!! <3

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:32

Prachtig Tessa!

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 14:57

Thanks ladies! Kleine funfact is dat het dezelfde karaf en glazen zijn als in de Netflix serie Lucifer }> 8-) Kwam ik pas na aankoop achter :')

De staat van oplevering
Feest, zo'n nieuwbouw woning! Sociale huur, tof! "Dan kan je er zo in", tenminste dat dacht ik. Maar niets is minder waar, het wordt kaler dan kaal opgeleverd. Eigenlijk precies zoals elke nieuwbouw woning afgeleverd wordt. Dus er mag na de oplevering nog een boel gebeuren voor ik er echt in kan wonen. De muren worden 'behangklaar' opgeleverd, dat houdt in dat ik het het nog behangen moet worden of er stuc op moet. Er zit een hele basic standaard keuken in, een toilet met gootsteentje en in de badkamer een douchekop en een gootsteentje (niet eens een spiegel of douche wandje). Logischerwijs is de vloer er ook nog niet, maar dat was in elke sociale huur woning zo geweest :)

Na lang twijfelen heb ik besloten de wanden uit te besteedden. Zelf kamp ik met reuma, artrose en een slechte rug (eigenlijk een heel slecht lijf :+ ), daardoor zou zelf doen echt een aanslag op mijn lijf zijn. Hulptroepen zouden alleen in de avonduren kunnen en tja dan schiet het ook niet echt op. Na het opvragen van diverse offertes van behangers, schilders en stucers heb ik ervoor gekozen om het te laten behangen en direct schilderen. Er komt renovlies op wat in nieuwbouw het beste is, al kun je nooit helemaal voorkomen dat het behang scheurt omdat echt gebouw nog moet 'zetten'. Het direct laten schilderen is een luxe overweging, 150m2 aan wandjes zelf doen en dan alsnog 4 dagen plat op bed liggen vond ik geen optie namelijk (en de meerprijs viel me eigenlijk nog wel mee).

Na oplevering is dat ook het eerste wat er gaat gebeuren, de ruimtes droogstoken en dan de behanger/schilder zijn gang laten gaan. Daarna is de vloer aan de beurt....

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 12:10

Tot nu toe veel geschreven over wat al gebeurd is, maar ik kan deze kleine spoiler niet laten
Spoiler:
*\%/* Sleuteldatum is bekend! 2 maart! Helemaal blij en nu druk in planning en regelmodus!

Vloer
Na de muren komen dus de vloeren. Of eigenlijk de vloer, want ik wil door het hele appartement dezelfde vloer gaan leggen. Vanwege de vloerverwarming en omdat ik het zelf wil gaan leggen is de keuze gevallen op laminaat. In november heb ik al diverse vloeren gezien en hier en daar advies ingewonnen. Er was een super gave vloer, zogenaamde tegellaminaat (laminaat wat er uitziet als tegels, voor degene die het niet kennen). Donker gekleurd, want ik wil bij mijn lichte meubelen en grote hoeveelheid zonlicht graag een donkere vloer. Maar hij kwam bij een outlet vandaan en nu al kopen durfde ik niet aan (plus zoveel opslag ruimte heb ik ook niet). Dus de vloer laten varen en geduldig afwachten.

Inmiddels is het januari en ben ik toch weer aan het rond kijken en jawel hoor. De vloer is er nog! Nu toch maar een proef stukje besteld, samen met een iets lichtere vloer...
Afbeelding

Jullie snappen het, inmiddels is de twijfel toegeslagen. Wat nou als het donkere toch te donker is, vooral in de gang en beide slaapkamers is minder zonlicht. Zou het niet te donker zijn in combinatie met de donkere bank.

Afbeelding
Afbeelding

De lichte is ook een tegellaminaat en is mat afgewerkt - iets wat ik ook erg mooi vind...

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 01:43

Ben benieuwd welk laminaat je kiest!
Zelf zou ik voor de lichtere variant gaan omdat hier de ervaring met mijn zwarte keukenblad is dat je alles maar dan ook alles erop ziet.
Overigens vind ik je kleur palet mooier staan bij de donkere variant!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:37

Ik vind dat donkere wel heel donker maar goed, tis een kwestie van smaak. Ik heb zelf ook donker laminaat (wel bruin) maar dat zou ik nu niet neerleggen. Ik zou nu een lichtere kleur kiezen.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 14:47

Het is echt moeilijk.. Ik heb nog twee staaltjes aangevraagd, kijken of die in het echt mooier zijn dan op foto. Ze zouden lichter zijn dan de donkere die ik nu heb, maar wel donkerder dan de lichte. Snappen jullie :+ :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:40

Ik heb ook renovlies in nieuwbouw en ben er erg tevreden over!

Tegel(look) vind ik zonde, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:47

Ik zou zelf ook voor de lichte gaan, maar slim dat je nog andere staaltjes hebt aangevraagd. Misschien zit daar precies tussen wat je zoekt :j

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 17:29

@Tiggs; Zeker een kwestie van smaak, maar ik ben wel benieuwd waarom je het zonde vind :) Fijn om te horen dat jij tevreden bent over renovaties, ik kende het niet dus ben erg benieuwd!

@Cynn; Precies, ik wil eigenlijk gewoon het wauw moment hebben bij de vloer en niet twijfelen...

Spoiler:
Ondertussen al veel kunnen regelen, super fijn dat alles tot nu toe mee zit

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:36

Zeg dat maar niet te hard. :=

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:17

Tezzy schreef:
@Tiggs; Zeker een kwestie van smaak, maar ik ben wel benieuwd waarom je het zonde vind :) Fijn om te horen dat jij tevreden bent over renovaties, ik kende het niet dus ben erg benieuwd!

@Cynn; Precies, ik wil eigenlijk gewoon het wauw moment hebben bij de vloer en niet twijfelen...

Spoiler:
Ondertussen al veel kunnen regelen, super fijn dat alles tot nu toe mee zit

Ik snap Tiggs wel. Ik heb ooit een bezichtiging gehad in een woning met wat leek in tegelvloer. Bleek ook laminaat. Gewoon het hele concept van het geluid dat een tegel geeft t.o.v. het geluid dat laminaat geeft klopte het niet. Het was het gewoon net niet, zowel als tegel idee of laminaat niet.

Beetje alsof je een skittle in je mond stopt en een m&m verwacht... Snap je? Dan denk je, wat de F

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 16:24

Ik snap je wel, maar dat is voor mij dus precies de reden waarom ik hiervoor kies. Ik vind de uitstraling van tegels heel mooi, maar zo naar aan de voeten (voor mij). :+
Dus tegellaminaat is de perfecte match voor mij, maar ik snap zeker wat je bedoeld (ik denk meteen aan n brokje zout eten ipv een brokje suiker, bah!)

Badkamer en keuken
Een van de dingen waar ik enorm blij van werd (naast die mooie gang) is een apart toilet. Alleen lijkt het net alsof ze de badkamer wel berekend hadden op een toilet. Voor mijn gevoel heb ik een enorme badkamer namelijk.

Oorspronkelijk had ik het idee om geen kast(en) in de badkamer te willen, maar je moet iets met de ruimte doen. Dus toch een badkamer-kast, niks fancy's maar wel genoeg ruimte voor de voorraad toiletpapier, de handdoeken en wat nog meer.

Super blij werd ik ook van de beschrijving dat ik antraciet kleurige vloertegels kreeg, zoveel beter dan wit! En mooi passend met wat ik mooi vind! :D Dit zowel in de badkamer als in het toilet.

Een aanpassing die ik zelf nog wel wil maken is het (laten) plaatsen van een douche wand. De diepte van de badkamer is bijna 2 meter en de ruimte leent zich er echt voor om een inloop douche te maken. Op de gok denk ik dat er dan een douche hoek ontstaat van 1.20 breed bij 1.80 (met een 1.30 wand). Ik hoop alleen dat het kan en niet de hele vloer op afschot ligt, dan wordt het meer passen en meten of het lukt.

Badkamer indeling
Afbeelding

En och, een foto van het toilet. Niet boeiend maar toch _O-
Afbeelding

Met de keuken heb ik enorm geluk! De standaard keuken bestaat uit 3 bovenkastjes en 3 onderkasten, waarvan er 1 vergeven is voor de vaatwasser en deels gebruikt wordt voor de spoelbak. Opzich niet veel ruimte dus, maar het wil zo zijn dat mijn moeder een nieuwe keuken gekocht heeft en ik een aantal dingen mocht claimen toen de keuken er begin januari uitgehaald werd. Zo heb ik een 1.80m hoge apothekerskast, mag ik de vaatwasser mee nemen en heb ik ook haar kleine magnetronnetje mogen overnemen. De rest van de apparatuur zal zijn een inductie fornuis met oven en een losse koelkast.
De keuken is wit met een antraciet keukenblad, alleen die apotheker is dus voorzien van een opvallend blauwe deur. Voor wat balans heb ik nog een blauw deurtje bemachtigd voor de vaatwasser en zo hoop ik dat het er toch als een geheel uit kan gaan zien. Anders wordt het toch met plakplastic in de weer....

De oude keuken waarvan ik de blauwe apotheker mee neem
Afbeelding

En een foto die ik kreeg van de woningbouw
Afbeelding