[VOLG] Van atelier naar B & B

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:38

B&B het Atelier vind ik een leuke naam en geeft ook meteen aanleiding tot een gesprek :)

Prairy

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:09

Ik vind In het bed van Jet (dus van ipv met) eigenlijk best grappig :')

Blijft waarschijnlijk wel beter hangen als het atelier, maar dat is wel veiliger haha

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:58

Zit je tegenover Bergsma dan? Het atelier zou mij wel trekken. Misschien in je inrichting kan je nog iets van een ezel neerzetten met een mooi olieverf schilderij erop.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 18:17

Prairy dat is wel een goede wijziging die je bedacht hebt.
“Jet en Breakfast” is ook nog voorbij gekomen :D

Napie wij kijken in de verte inderdaad uit op Bergsma, ken je ze goed? Ik heb nog wel wat zelfgeschilderde doeken dus dat komt ook goed.

De bucketsink heeft ook mede zijn goedkeuring gekregen omdat we dat wel bij een atelier vinden passen.

De tegels zijn er en ik heb meteen drie monsters mee laten nemen omdat ik een spatwand achter de keuken wil tegelen. Lijkt me leuk om dat zelf te proberen, het gaat maar om 1m2 dus als dat mislukt kan ik het altijd nog laten doen.
Deze kleuren heb ik gekozen en dan wil ik de kleine maat in elleboog verband. Van de week zal ik de kleuren bij daglicht eens bij de keuken houden.

Afbeelding

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:23

Heej dan zit ik vaak tegenover je op de camping ik herkende het al. Goede plek voor B&B.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:56

Ja of
Ontbijt en bed bij/van Jet

?

Leuke tegeltjes :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:53

Ik heb bij Bergsma op stal gestaan. Daarna een aantal jaartjes op de Alberthoeve gewoond.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:42

B&B eigenaar hier.

Super leuk project! Ik wil wel als tip meegeven om spullen en meubels te gebruiken die hufterproof zijn en makkelijk schoon te maken zijn, dat ga je namelijk heel vaak doen. Wij hebben inmiddels een schoonmaakster omdat ik er helemaal gek van werd. En niet iedereen gaat even netjes met jouw spullen om helaas.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 23:07

Wat leuk dat je je meldt Wolken, waar zit jouw b&b?
Bedankt voor de tips, nog niet alle meubels zijn uitgezocht dus ik ga letten op de dingen die je noemt. Onze eigen schoonmaakster gaat ook de b&b schoonmaken straks dus dat scheelt al en een deel van de meubels komt van familie en vrienden. Hopelijk blijft echte ellende met gasten die er een feesthonk van maken me bespaard.

Heb je verder nog aanraders voor items die nuttig zijn? Als ik naar de serie b&b kijk dan komt bijna altijd voorbij dat er meer haakjes moeten zijn om spullen op te hangen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:21

MizzMontana schreef:
Heb je verder nog aanraders voor items die nuttig zijn? Als ik naar de serie b&b kijk dan komt bijna altijd voorbij dat er meer haakjes moeten zijn om spullen op te hangen.

Dat ging ik zeggen, meer haakjes in de badkamer :'). Meer dan je er denkt nodig te hebben iig, ik vind het altijd zo armoeiig als ik mijn kleren op de toiletpot of op de vloer neer moet leggen. En een kapstok & schoenenrek bij de deur is ook heel fijn.

Een plekje om mijn toilettas neer te zetten vind ik ook fijn, net als een paar glaasjes bij de wasbak (voor een slokje water, om mijn tandenborstel in te zetten, om evt een kunstgebit in te stoppen...). Wil je luxe doen dan zou je kunnen kijken om badjassen op te hangen (maar zorgt wel weer voor meer was).

Maar dat is als gast en niet als eigenaar :)

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:17

MizzMontana schreef:
Wat leuk dat je je meldt Wolken, waar zit jouw b&b?
Bedankt voor de tips, nog niet alle meubels zijn uitgezocht dus ik ga letten op de dingen die je noemt. Onze eigen schoonmaakster gaat ook de b&b schoonmaken straks dus dat scheelt al en een deel van de meubels komt van familie en vrienden. Hopelijk blijft echte ellende met gasten die er een feesthonk van maken me bespaard.

Wij zitten vlakbij het Keukenhof.

Veel dingen kom je gaandeweg tegen . Let op met stoffen meubels iig, hier hadden alle stoffen stoelen ed binnen een jaar allemaal vlekken erop, dus zorg voor meubels die makkelijk schoon te maken zijn.

Veel tips kan je vinden op www.bedandbreakfast.nl onder de eigenarentab. Deze site gebruiken wij ook voor boekingen, via Booking.com betaal je je scheel aan provisie. Bij bedandbreakfast werk je met tulpen, hoe luxer, hoe meer tulpen en heb je een overzicht met voorzieningen.

Kwam er nou ook een keukentje in? Iig een koffiemachine en een waterkoker. Idd haakjes in de badkamer ( wij hebben 3 haakjes, een kastje waar ook de handdoeken op liggen, een krukje, een rand boven de wc en nog heb ik wel eens gehoord dat mensen hun spullen niet kwijt konden :') .

En je gaat veel mailtjes krijgen van mensen die toch graag hun hond mee willen nemen want hun hond is altijd lief :D .

Verder is het vooral doen en

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:31

Wij hebben ook twee appartementen welke geen B en B zijn maar we wel verhuren ( oa bij Airbnb) Vraag vooral recensies. Mensen komen soms echt met suggesties waar ik zelf nooit aan gedacht heb. Soms ook wel eens iets wat echt onzin is ( iemand miste een staafmixer inde keuken want die kon geen soep maken) Zeker in deze tijd is materiaal wat je goed schoon kan houden erg fijn. Wij hebben de huisjes Corona proof ingericht: extra handzeep en handgel, hygiënische doekjes bij het toilet, papieren zakdoekjes.
Een plankje voor je toilettafel is altijd erg fijn. Net als een föhn in de badkamer.
Wij hebben sowieso in de keuken de mogelijkheden dat mensen bij aankomst koffie of thee kunnen nemen. Wanneer er een zelfstandige keuken is zorg dan ook altijd voor de basis producten zoals olie en kruiden.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:34

De buren van mijn ouders hebben een gastenboekje liggen. Hierin kunnen de gasten punten opschrijven. Staan ook vaak tips in geschreven.

En een formulier met noodnummers is handig.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:35

Sowieso is een informatieboekje handig waarin je tips verwerkt van de omgeving en waar mensen voorzieningen kunnen vinden. Hoewel internet dat al behoorlijk op lost tegenwoordig.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:33

Ik heb een tafel met folders en menu's van restaurants in de buurt. En een map met wandel en fietsroutes waarbij de gasten een kopie van mee kunnen nemen.

Ik een gastenboek heb ik liever ( positieve ) ervaringen, verbeterpunten heb ik liever dat ze tegen mij zeggen. En dan nog, mensen vinden het blijkbaar eng om het face to face te zeggen maar dan wel in een review zetten, bijvoorbeeld dat ze de tv niet aankregen. Zeg dat dan meteen, dan kunnen we het ook meteen oplossen....

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:49

Wat een super leuk topic.
Ik volg :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 16:34

De afgelopen dagen zijn we druk geweest met het plaatsen van de badkamer gipsplaten. Die zitten er nu bijna allemaal in. Alleen waar het toilet komt hebben we vrij gelaten zodat de installateur daar makkelijker kan boren. Deze foto is genomen door de muur waar het toilet komt te hangen.

Afbeelding

Het is inmiddels een ontzettende rommel in het atelier. Vandaag is de installateur er voor de eerste keer en die heeft veel werk verzet. Alle gaten in de wanden van de badkamer zijn geboord en zowat alle verpakkingen van het sanitair zijn open gemaakt. Het hele hok ligt vol stof en overal liggen spullen.

Ik dacht dat ik aardig had bepaald waar alles moest komen maar dat viel tegen. Ja, ongeveer daar zij ik dan. Daar was de installateur niet tevreden mee. Gelukkig is hij echt een Pietje precies en houdt hij echt overal rekening mee. Kranen op de voeg, extra contact punt achter de spiegel voor het geval ik ooit voor een spiegel met lampje kies, etc. Hee erg fijn dat hij zo mee denkt!

Mijn hoogtepunt van vandaag:

Afbeelding

Het inbouwreservoir staat er! Het is een geberit UP720, die is maar 8cm diep en past dus tussen het regelwerk. Ik heb zo gepuzzeld met de beperkte ruimte en toen vond ik dit reservoir. Onze aannemer kende het niet en had bij mijn eerste ontwerp de opmerking dat ik te weinig beenruimte voor het toilet zou hebben en dat daarom toilet en wastafel omgeruild moeste worden. Alleen vond ik dat geen fijne indeling en kwam ik in mijn zoektocht om alles passend te maken dit tegen. Het scheelt de helft met een standaard reservoir.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 16:44

Wolken bedankt voor de links en informatie die je hebt gedeeld. Hebben jullie het altijd verhuurd via de site van bedandbreakfast? Wij willen het eerst zo eens proberen, via het werk van mijn man is een site waar vakantiehuisjes aangeboden worden en wellicht dat ik via bokt ook wat kan verhuren.

Wij willen eigenlijk niet meteen te vol geboekt zitten omdat we nu eerder gaan openen dan dat we gepland hadden. Ik wil echt de tijd nemen om wat aanpassingen te kunnen doen. In het kader daarvan is het inderdaad wel fijn als gasten melden wat er verbeterd kan worden. De eerste logees zullen sowieso vrienden en familie worden die het een en ander eens mogen uittesten.

Er zit onder een keukentje in met twee pitten en een koelkast. Koffiezetapparaat (nespresso) en waterkoker had ik aan gedacht. Wel moet er nog een afzuigkap komen, die zit er nu nog niet. Is het bij jou altijd met ontbijt of is het optioneel? Ik overweeg om naar keuze met of zonder ontbijt te verhuren.

Folders is ook zeker een goede tip. Hebben jullie een apart WiFi netwerk voor de gasten?

En verder haakjes, plankjes, leggers en hangers :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:11

Zit je, als je ontbijt aan gaat bieden, niet aan haccp regels gebonden? Moet natuurlijk geen gezeur opleveren.

Een andere optie zou natuurlijk een boodschappenpakket kunnen zijn dat je aanbiedt. Misschien een kleine magnetron?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:14

Vanuit klant perspectief: ik ben altijd heel erg blij als er uitgebreide ontbijtjes worden aangeboden :)) als ik een lang weekend ergens ben wil ik niet op zoek naar de supermarkt voor m’n ontbijt en vind ik het heerlijk om s ochtends een mand met ontbijt bij de voordeur te krijgen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:16

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:22

M_i_R schreef:
Vanuit klant perspectief: ik ben altijd heel erg blij als er uitgebreide ontbijtjes worden aangeboden :)) als ik een lang weekend ergens ben wil ik niet op zoek naar de supermarkt voor m’n ontbijt en vind ik het heerlijk om s ochtends een mand met ontbijt bij de voordeur te krijgen.

Ik vind persoonlijk dat je het zonder ontbijt ook niet mag neerzetten als Bed&Breakfast :+

MM: wat zijn jullie hard aan het werk! Tof dat je dit doet zeg, ben erg benieuwd hoe het wordt! Jullie zitten in een prachtige omgeving.

Als gast heb ik niet gek veel wensen :) schoon uiteraard :j een fijn bed met stopcontacten aan beide zijden. Wifi en het wachtwoord goed terug te vinden in bijvoorbeeld de informatiemap.
Lokale juweeltjes :j lekkere restaurantjes (thuisbezorgd is in die omgeving nogal beperkt hebben we in de herfstvakantie gemerkt) met eventueel menu's/telefoonnummers/adressen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 17:49

Vjesta, dank, ik heb het gelijk doorgelezen en dat moet wel haalbaar zijn zonder al te veel extra investeringen.

MiR op een kort tripje vind ik het ook heerlijk als alles geregeld is. Langere vakanties, van een week bijvoorbeeld, vind ik het ook wel prima om het zelf te regelen. Onze achterbuurman verhuurt ook een huisje en bij hem is het optioneel en bijna niemand kiest daar voor ontbijt. Zijn wel vaak mensen die een week blijven.

Keet, nu je het zegt, we zijn inderdaad hard aan het werk. Ik zat net even de foto’s uit mijn eigen berichten door te scrollen en er is echt veel gedaan en een paar weken tijd!
Wij zijn er eigenlijk nog niet helemaal uit hoe we het zelf het fijnste vinden om aan te bieden. Dat hangt er oom van af waar straks het meeste vraag naar is. Eigenlijk wou ik pas over 3 jaar openen maar gezien de onzekere toekomst van de baan van mijn man maken we nu een sprong in het diepe en beginnen we gewoon. Daardoor zullen we sommige dingen al doende wel leren of aanpassen. Zo zal het ook pas nadat het enige tijd in gebruik is definitief een b&b worden of een vakantiehuisje of een combinatie hiervan.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:49

Prima toch, als je de investering kunt doen, zou ik ook eerder beginnen. Tegen de tijd dat het dan nodig is, loopt het al en krijg je er hopelijk goede inkomsten uit. En tot die tijd duidelijk maken dat je met nieuw open bent en graag hoort waar er eventueel behoefte aan is.

Is het goed? Laat een review achter. Kan het beter? Vertel het me!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:35

Reviews zijn echt een dingetje. Er zijn echt goede tips bij en soms ook echt dingen die lastig zijn ( zoals werkzaamheden in het appartement er naast) Het maakt je plek aantrekkelijk maar soms snap ik een review niet. Zo kregen we pas tussen allemaal leuke reviews 1 met “nooit doen”. Geen tekst en uitleg erbij en ook niet gekregen dus dat is jammer want je gaat zo twijfelen over jezelf.