Hoelang doe jij met je smartphone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:02

Cayenne schreef:
Ik vind het een nadeel dat de telefoons alleen maar groter worden.
Toen ik deze telefoon 6 jaar geleden kreeg vond ik hem al gigantisch, maar vergeleken bij de nieuwe telefoons van nu is het alweer een kleintje.
En idd ze passen bijna niet meer in je broekzak of jaszak!

Dat vind ik ook een nadeel. Heb het liefst een kleine, maar die zijn er eigenlijk al niet meer -O-

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:04

Het ligt er een beetje aan. Meestal een jaar of 3/4 maar wanneer ik het nieuwe model echt mooier vind koop ik die, ook al is mijn huidige telefoon nog redelijk goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:07

Ineke2 schreef:
Cayenne schreef:
Toen ik deze telefoon 6 jaar geleden kreeg vond ik hem al gigantisch, maar vergeleken bij de nieuwe telefoons van nu is het alweer een kleintje.

Dat vind ik ook een nadeel. Heb het liefst een kleine, maar die zijn er eigenlijk al niet meer -O-

Nee, dan moet je echt goed zoeken idd!
Je zou denken dat met de techniek van tegenwoordig ze juist kleiner worden!
Mijn huidige telefoon past precies in mijn jaszak (met best diepe zakken). Maar een grotere telefoon gaat niet werken.
Dan moet ik ook weer een nieuwe jas kopen :+

Mizora

Re: Hoelang doe jij met je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:23

Hier ook. Als je je smartphone alleen hebt om te whatsappen, internet, maps, camera, bellen en sms'en, kan ik de Nokia 8110 4g aanraden, hij is er in geel en zwart. Het is een semi-smartphone.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nokia_8110_4G

Voor mij helaas geen optie ivm ontbrekende apps, maar verder voldoet hij aan mijn eisen.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:48

Toen ik nog buiten werkte gemiddeld 5 maanden :| mijn S8+ heb ik nu ruim 2,5 jaar, en afgezien van kapot scherm werkt ie nog perfect. Ik twijfel nog steeds het scherm te laten vervangen..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:51

Ik heb mijn smartphone nu bijna 4 jaar en ben, zolang die gewoon goed genoeg blijft werken voorlopig nog niet van plan een nieuwe te kopen. Hiervoor heb ik een paar maanden een gehad van m'n tante maar die was eigenlijk al te oud om fatsoenlijk te kunnen gebruiken en daarvoor had ik zo'n mobieltje waar je mee kon bellen en sms'en. Heb zo lang mogelijk uitgesteld om een smartphone te kopen :o Totdat alles wel erg omslachtig werd en spotify gaf de doorslag.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:04

Bij mij varieerd het nogal. Vorige model heb ik 3 jaar meegedaan. Ware het niet dat ik er wel 4 van heb versleten in één jaar :o kortste duur was een week. Wat was ik blij dat ik een verzekerinf had genomen := meestal doe ik 2 jaar met een telefoon en dan is het afhankelijk van hoe goed de batterij nog is of ik overga op een nieuwe.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:11

Mijn huidige OnePlus5T gaat nu zijn derde jaar in. Privé heb ik nu een andere telefoon maar de OnePlus5T heb ik volledig terug gezet naar fabrieksinstellingen en hij werkt nu als werktelefoon. Moet zeggen dat het resetten hem goed gedaan heeft. Hij werkt weer redelijk naar behoren. Goed genoeg voor mijn werk.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:52

Ik sluit na contract altijd een sim online af met maandelijks opzegbaar optie.
Wanneer de telefoon me tegen gaat staan word het tijd om weer voor een nieuwe te gaan.
Iedere 2 jaar een nieuwe vind ik zeer zonde.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:55

2 jaar. Elke twee jaar nieuw abonnement of verlenging en dan ook een nieuwe iPhone.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:00

Cayenne schreef:

Ja dat vind ik ook een nadeel.

Ik was vroeger heel happy met mijn klap telefoontje, paste in elke zak en viel er ook niet zomaar uit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:38

Ik hoop ook echt dat er tegen de tijd dat ik een nieuwe nodig heb, wel weer een paar handzame zijn. Zo groot is helemaal niet handig in je zakken.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:39

Gemiddeld 2 jaar. Ik verleng m'n abonnement en neem dan een nieuwe telefoon. heb sinds september de s20. Ik probeer het altijd zo te regelen dat ik hetzelfde of minder per maand betaal en niet teveel hoef bij te betalen. M'n oude toestel verkoop ik vervolgens. Op deze manier heb ik op een goedkope manier een nieuwe telefoon. Heb zelfs op deze manier een keer winst gemaakt :p

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:45

Met mijn eerste telefoons deed ik 6 jaar :') en dan wil je eigenlijk geen andere tel maar begeeft hij het toch.

De volgende ging 2 jaar mee (goedkope maar hele fijne Samsung). Batterij was helemaal bol gaan staan en las op internet dat ie op ieder moment kon ontploffen. Nu weer een Samsung die binnen een half jaar bijna dood was, maar het toch weer is gaan doen. 1,5 jaar in gebruik nu.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:49

2 jaar, daarna ben ik wel weer toe aan een nieuwe. :') Terwijl er meestal met de telefoon zelf niets mis mee is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:02

Zertab schreef:
2 jaar, daarna ben ik wel weer toe aan een nieuwe. :') Terwijl er meestal met de telefoon zelf niets mis mee is.

dit dus..... maar nu ik met pensioen ben, moet ik met veel minder geld rondkomen, dus ik vrees dat mijn huidige telefoon nog een paar jaar mee moet

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:05

Ik heb telkens een 2 jarig abbo, dus elke 2 jaar een nieuwe - waar ik zelf dan ook wel aan toe ben hihi. Ik heb mijn 'oude' telefoon voor een klein prijsje aan de zoon van een goede vriendin verkocht bv. Had die voor een vriendenprijsje een nog goed werkende iphone 8Plus ivp dat hij een ouder model had moeten kopen ivm budget, en ik heb ondertussen veel plezier van een nieuwer model - ik vind vooral vaak bepaalde ontwikkelingen qua camera enz dan wel fijn bij een nieuw model, en aangezien ik die intensief gebruik vind ik het wel waard om dan weer te investeren in een nieuwe telefoon. Mijn man doet dit normaal ook altijd, maar de laatste x had hij zoiets: ik verleng het abbo zonder telefoon erbij zodat we goedkoper uit zijn, en blijf de huidige telefoon gebruiken en een paar maanden erna doet de telefoon niks meer :') Typisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:51

Jessix schreef:
2 jaar. Elke twee jaar nieuw abonnement of verlenging en dan ook een nieuwe iPhone.

Ik ben/was ook zo'n showpony..
Ben nu bijna 2 jaar verder met mijn iPhone XS, en hij is nog heel, doet het top, ik ga 2021 gewoon eens en keer geen nieuwe foon bestellen :P
De 12 mini kriebelt, hoor...ikdoehetniet, ik doehetniet :+ :D ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:55

Ongeveer 3-4 jaar. En dan wil ik zelf een nieuwe. Maar dan is hij nog in nieuwstaat hoor. Als ik ze inruil zien ze er nog top uit. Ik denk dat je moet zoeken naar een krasje.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:56

Door dit topic ben ik eens gaan checken, ik heb de mijne alweer 3,5 jaar inmiddels :D
De batterij wordt nu wel duidelijk minder en de updates komen ook niet meer, maar wie weet haal ik de 4 jaar. Niet gek voor een telefoon van 250 euro :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:57

Max 2 jaar. Meestal gooi ik het scherm de eerste week al stuk. Als ik hem niet per ongeluk door de kamer laat vliegen, dan valt hij me wel te paard of bij stal uit de handen op het beton/asfalt.

Van de zomer kreeg ik de 2 jaar oude telefoon van mijn vriend, die alles zonder beschermende hoesjes en zonder extra glas op het scherm nog in perfecte staat heeft weten te houden. Ik had hem op dag 2 al stuk. -O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:01

Ik neem mijzelf altijd voor om er langer dan 2 jaar mee te doen en een simonly te nemen, maar om een of andere reden lukt dat nooit :')

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:03

ik had mijn allereerste voor niet super lang met maar 2gb opslag geheugen...
mijn 2e had ik voor 2 jaar totdat ie viel en de microfoon kapot was en hij op een dag niet meer aanging en we de achterkant hebben moeten openbreken; nu doet ie het weer. dat is nu mijn reserve.
die ik nu heb heb ik alweer een jaar. maar deze is top en werkt goed voor mij in geheugen en formaat.

ik laat ze soms vallen dus ik hoop met deze wel langer te doen dan 2 jaar.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:04

Ik heb nu een 2e hands Iphone (overgenomen van een oud collega) en die heb ik al weer een hele tijd. Ik vind ze nieuw veel te duur, dus ik blij als iemand van zn oude telefoon af wil *D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:34

Ik heb een sim-only abonnement, dus ik koop altijd een los toestel.
Meestal is dit elke 2 jaar ongeveer wel het geval.