Roulette_ schreef:Wij hebben sinds 2 jaar een nieuwe keuken waar ik nog iedere dag heel blij mee ben. Familielid van ons ontwerpt en installeert keukens en heeft ons geholpen. Door zijn tips en ervaring hebben we van de oude kleine en onpraktische keuken op dezelfde plek een mooie ruime en lichte keuken kunnen maken.
Het enige raam in de keuken is er gelijk een van vloer tot plafond, dus aan die kant hebben we een barretje wat voor het raam eindigd, geeft heel veel extra aanrecht ruimte op een plek waar ik anders geen kasten neer had kunnen zetten.
Verder is mijn quooker onmisbaar (zelfs ondanks dat ik mijn thee nog steeds zet met de temperatuur instelbare waterkoker) en ben ik heel blij met de extra brede vijfpits inductieplaat.
Stopcontacten kan je nooit genoeg hebben in de keuken, ik heb er zes en kom er eigenlijk nog steeds 1 tekort.
Oven en combimagnetron is ook ideaal, zo vaak dat ik beide ovens tegelijkertijd aan heb of naast de oven nog de magnetron wil gebruiken.
Als je bovenkastjes hebt zou ik ze tot plafond laten komen, je hebt altijd wel dingen die je minder vaak gebruikt die je bovenin kwijt kunt. Zo’n kast als waar Liselot fan van is vond ik verschrikkelijk (had er precies zo een in de oude keuken), bovenop werd heel snel vies en er past echt heel weinig in.
Mijn echte favoriete item in de nieuwe keuken is de afzuiging, een plafond unit. We hebben een extra platte (20cm), die we exact weg konden werken dankzij een combinatie van een verlaagd plafond en een doorlopende plafond plint in dezelfde kleur als de bovenkastjes en hoge kasten waar de kookplaat tussen zit. Afzuigkappen vind ik maar onhandig (beide lange mensen) en lelijk, de open ruimte die het nu is geeft een licht en ruimtelijk gevoel aan de hele ruimte.
Die van ons past echt enorm veel in hoor! Ze zijn 90 breed per stuk en 60 hoog. Heb er al mijn glaswerk (frisglazen, theeglazen, koffiekoppen, bierglazen, glazen kommetjes en ga zo maar door) in staan en 2 volledige serviezen (ontbijtborden, kommen en dinerborden) en dan is het nog niet vol.
Wij wilden de kasten heel bewust niet tot het plafond omdat het dan weer krap en propperig oogt, door deze kasten blijft het veel ruimtelijker