Kleine budget smartphone met relatief goede camera?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 07:46

JustMe8484 schreef:
Balen. De a41 was op diversen plekken 199 door Black friday. Maar nu online niet meer te bestellen en niet af te halen bij winkels in de buurt. Ik ka dus nog even verder twijfelen...

Ik heb de Samsung A51 echt een (nouha eigenlijk 4) top camera's! En net binnen budget denk ik?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 08:46

Femke_Tweety schreef:
Ik draag probleemloos broeken met grote zakken.

En tóch wil ik een kleine telefoon. Het is niet alleen de broekzakmaat hè, die meespeelt in de keus voor grote of kleine telefoon.

Ik ben wel benieuwd waar jij de broeken met grote zakken haalt, lijkt me heerlijk namelijk.

En idd formaat broekzak is niet de enige bepaler voor formaat telefoon...
Eerlijk gezegd vind ik zo'n echte koelkast aan je oor geen gezicht (sorry voor iedereen met grote telefoon)

Op dit moment staat de a51 op 1 en ga ik straks even naar de Mediamarkt om eens wat in handen te hebben. En te zien wat ik echt van 't formaat vind...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:17

JustMe8484 schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ik draag probleemloos broeken met grote zakken.

En tóch wil ik een kleine telefoon. Het is niet alleen de broekzakmaat hè, die meespeelt in de keus voor grote of kleine telefoon.

Ik ben wel benieuwd waar jij de broeken met grote zakken haalt, lijkt me heerlijk namelijk.

En idd formaat broekzak is niet de enige bepaler voor formaat telefoon...
Eerlijk gezegd vind ik zo'n echte koelkast aan je oor geen gezicht (sorry voor iedereen met grote telefoon)

Op dit moment staat de a51 op 1 en ga ik straks even naar de Mediamarkt om eens wat in handen te hebben. En te zien wat ik echt van 't formaat vind...

Ik heb draadloze oortjes....

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:36

janderegelaa schreef:
JustMe8484 schreef:
De pixel 4a zie ik niet binnen mijn budget, helaas

Maar brokjes, waar laat je 'm dan? Ik vind deze al nauwelijks in mijn broekzak passen. Werk op een kinderboerderij dus veel beweging ed. Dan lijkt groter mij echt in de weg zitten.
Wat maakt een grote telefoon dan zoveel fijner?

Dan koop je toch gewoon een mannenbroek in jouw maat? Wij hebben namelijk enorme zakken ivm het ontbreken van een handtasje. Mijn Iphone 11 Pro Max verdwijnt gewoon in mijn (voor) broekzak.

Ik draag altijd mannen spijkerbroeken heerlijk die grote zakken waar de s20 gewoon inpast.

Bij cranenbroek veel verschillende lengte en breedte maten voor een leuke prijs.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 11:00

janderegelaa schreef:

Maar door oortjes praat je toch niet?! Sorry, ik ga niet zo met m'n tijd mee. Vind die draadloze dingen sowieso zo gek...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:23

JustMe8484 schreef:
janderegelaa schreef:

Maar door oortjes praat je toch niet?! Sorry, ik ga niet zo met m'n tijd mee. Vind die draadloze dingen sowieso zo gek...

Tegenwoordig bevatten oortjes vaak ook een microfoon, dus dan praat je er wel mee.

Ik ben overigens sowieso nauwelijks in het openbaar, dus meestal gebruik ik de speaker. Oortjes blijven bij mij meestal niet zitten, enkel met beugel achter het oor (en dan moeten het alsnog inears zijn).

superpony

Re: Kleine budget smartphone met relatief goede camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:45

Ik zoek ook weer en wil absoluut niet groter.

Vroeger werden ze eerst steeds kleiner en daarna werden ze weer groter. Elke keer een klein beetje toegegeven, omdat ik echt die belachelijke prijzen niet over heb voor een telefoon.

Mijn Samsung S4 mini is bijna 5jr mee gegaan. Had al 2jr een kapot scherm, maar bleef het doen.

Nu 2jr een Nokia1. Die is echt minder dan die Samsung, maar de maat is nog redelijk te doen. Camera is niet best en mist wat functies, maar voor buiten redelijk.
Hij is traag en er kunnen weinig app's op. Ik gebruik er ook weinig, dus leek me niet erg, maar tegenwoordig kom je er niet meer onderuit.

Ik draag hem ook altijd in mn achterzak en rij met een straight jeans, maar ook de gewone maat kontzakken zijn net iets te klein.

Mijn man heeft de Nokia2. Die was iets beter, maar ook een stukje groter. Hij draagt werkbroeken en daar past ie goed in een zak, maar in een gewone broek/jeans bij hem ook niet echt.

Overigens is zo het beeldscherm gebroken van mijn vorige telefoon. Door te gaan zitten op een plastic tribune stoeltje met telefoon in mn achterzak.

Ik heb wel een achterkantje tegen het dagelijks vallen en een screen protector.

Verder doe ik niks op de telefoon. Ik zit altijd op mn lapotop als ik op internet wil, iets moet typen, mailen etc etc En tv kijken doen we op de tv.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:24

Zoek je weer iets beperkts, of wil je nu iets uitgebreider?

Bij weer iets beperkts zou ik voor de Nokia 8110 gaan, hij is er ook n het zwart.

De apps zijn beperkt maar geven toch wel mogelijkheden.
Citaat:
Firmware version 11 added Google services like Google Search, YouTube, Google Maps and Google Assistant. This was arranged through the company's partnership with Google.

Since Firmware version 13, a Twitter app is also installed by default.[4]

In Firmware version 15, the Facebook and WhatsApp apps were made available via Store.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:47

JustMe8484 schreef:
janderegelaa schreef:

Jawel, kun je gewoon mee praten.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:48

Nokia 7.2
Gekocht voor net iets meer dan 250 geloof ik, maar echt een goede camera(48mp) en veel leuke camera functies! Ook het algemene gebruik van de telefoon is top.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:55

Mizora schreef:
Zoek je weer iets beperkts, of wil je nu iets uitgebreider?

Bij weer iets beperkts zou ik voor de Nokia 8110 gaan, hij is er ook n het zwart.

De apps zijn beperkt maar geven toch wel mogelijkheden.
Citaat:
Firmware version 11 added Google services like Google Search, YouTube, Google Maps and Google Assistant. This was arranged through the company's partnership with Google.

Since Firmware version 13, a Twitter app is also installed by default.[4]

In Firmware version 15, the Facebook and WhatsApp apps were made available via Store.

Ik?

Dat is weer te weinig. Tegenwoordig moet je steeds meer apps hebben en gebruiken, dus een aantal moeten er wel op kunnen staan, zoals de bank, verzekering, whatsapp, ziekenhuis etc

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:00

Of het wel of niet past in een broek is bijzaak.

Er zijn mensen die liever een kleine telefoon hebben. Punt. Redenen zouden er niet eens toe moeten doen, kom op zeg. Een mens mag voorkeuren hebben lijkt me.

Kortom, ook ik wil in de toekomst weer een kleine maar wél goede telefoon.

Alle tips zijn welkom.
Graag mét maat en evt gewicht erbij.

Mijn huidige is 14,5 cm x 7 cm x 0,7 cm. Gewicht weet ik niet.

Voor míj is dat écht te! groot.
Kortom, de volgende moet kleiner.

En daarom heb ik dit topic dus aangestipt.

Hele discussies over grote broekzakken en oortjes, maar weinig info over goede fijne kleine telefoons.

Ik hoop dat die informatie alsnog komt!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:41

Ik krijg steeds reclame van wish die voor mij onbekende merken telefoontjes heeft, maar wel mooi klein. Veel te goedkoop naar mijn idee. Hoewel ik er wel vanuit ga dat de meeste hoge prijzen, kunstmatig hoog gehouden worden.

Ik had een kennis met een werktelefoon van Cat, maar die viel wel erg tegen qua gebruik en snelheid. Was wel oerdegelijk.

De Motorola en Alcatel hebben wat kleinere telfoontjes, maar kunnen ook minder en lees wisselende reviews.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 19:08

Ik ben vanmiddag bij de mediamarkt geweest. Heb een aantal telefoons in handen gehad. De a51 vind ik net acceptabel qua grootte. Dat vond ik nog prima in de hand liggen. Maar groter vond ik echt niet prettig. Ik ga dus wel voor de 51.

Ik vond er verder weinig kleins. Op iPhone en een aantal opvouwbare telefoons na, maar die waren gruwelijk duur,telefoons waar naar mijn idee dan weer te weinig mee kon, of gewoon ver boven budget...

Omdat de A51 aan mijn eisen voldoet, ik daar de grootte net goed vind en de prijs kwaliteit verhouding mij prima lijkt ga ik daar voor.

Maar voor een klein budget is er weinig kleins te vinden, wil je er nog wel even mee uit te voeten kunnen.

En ik snap dat je voor een laag budget geen grote dingen mag verwachten, maar ik vind de keuze in het kleine formaat echt minimaal...

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:49

Mijn eis was ook niet te groot, goede camera en heel veel batterij.

Mijn vorige telefoon deed t nog prima, maar was het gewoon beu dat ie iedere paar uur aan de lader moest.

Eis aan kleine telefoon ook bij moeten stellen. Maar eerlijk is eerlijk, je bent er zo aan gewend.

En nogmaals, Samsung m31, helemaal top. Ik doe ruim 1,5 dag met mn telefoon zonder opladen <3
De camera is top en is nu onder de 250€

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:52

Ik vind 14,5 x 7 dus oprecht te groot al.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:00

Ik heb sinds een paar weken een Alcatel 3x smartphone. En die bevalt me heel goed!! Fijn lange batterijduur, goede camera (4x). Nadeel is wel dat ie iets groter is dan de Huawei die ik hiervoor had.
Ik heb er een bookcover hoesje om, dat vind ik het meest veilig.

Belsimpel, 150,-

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:01

Hoe groot is die?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:04

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:06

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 20:13

Femke tweety volgens mij is er in dat formaat ook echt bijster weinig aan smartphones te vinden en al helemaal niet voor een laag budget... Ik weet niet wat jouw budget is?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:13

JustMe8484 schreef:
Ik ben vanmiddag bij de mediamarkt geweest. Heb een aantal telefoons in handen gehad. De a51 vind ik net acceptabel qua grootte. Dat vond ik nog prima in de hand liggen. Maar groter vond ik echt niet prettig. Ik ga dus wel voor de 51.

Ik vond er verder weinig kleins. Op iPhone en een aantal opvouwbare telefoons na, maar die waren gruwelijk duur,telefoons waar naar mijn idee dan weer te weinig mee kon, of gewoon ver boven budget...

Omdat de A51 aan mijn eisen voldoet, ik daar de grootte net goed vind en de prijs kwaliteit verhouding mij prima lijkt ga ik daar voor.

Maar voor een klein budget is er weinig kleins te vinden, wil je er nog wel even mee uit te voeten kunnen.

En ik snap dat je voor een laag budget geen grote dingen mag verwachten, maar ik vind de keuze in het kleine formaat echt minimaal...

Goede keuze!
Ik heb de A51, had hem ook niet zo groot ingeschat. Ach heb hem toch altijd in mijn tas zitten. Ik vind hem voor internetten wel echt top!

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:16

Liefst laag. Heeft ook geen bloedspoed, mijn huidige doet het nog.

Mijn vorige telefoon was 6,1 x 12,4 cm.
Dat vond ik qua maat royaal, maar wel prettig werken nog.
(Die daarvoor was nog kleiner)

Alles dat groter is dan dat vind ik onprettig.

Ik heb de verschillende genoemde modellen in dit topic gegoogeld.
Allemaal groter dan mijn huidige, die ik dus al storend groot vind.

Ik zoek blijkbaar iets dat er nauwelijks is... :\

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:28

Ik zocht ook echt een kleine telefoon en ben voor de Samsung a41 gegaan. Ben er erg blij mee! Enige waar ik tegen aan loopt is dat ik met typen vrij vaak net een letter ernaast zit. Dat had ik bij mijn oude A5 helemaal niet en die had echt geen groter scherm. Nu moet ik echt alles goed nalezen en verbeteren. Ligt misschien aan de gevoeligheid van het touchscreen oid.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:29

Je zou met deze site kunnen spelen. Helaas zie ik geen uitkomstdatum staan. Vandaar minimaal 30gb interne opslag, maar daar valt dus ook mee te spelen.

[url]https://versus.com/en/phone?filter[]=thickness%3D5,11&filter[]=height%3D67,135&filter[]=width%3D42,72&filter[]=ram%3D2,16&filter[]=bluetooth%3D3,6&filter[]=internal_storage%3D30,313[/url]