Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:06

bromfiets schreef:
Kom ik aan met 50 à 60 euro per maand :D Doordeweeks 1 persoon, in het weekend 2, 2 kleine honden en een kat.

Dat begrijp ik dan echt niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Dat is 15 euro per week, hoe kun je nu je zelf en je dieren en de weekendvisite van dat bedrag per week voeden.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:11

Heel simpel eten

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:12

Mindim schreef:
bromfiets schreef:
Kom ik aan met 50 à 60 euro per maand :D Doordeweeks 1 persoon, in het weekend 2, 2 kleine honden en een kat.

Dat begrijp ik dan echt niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Dat is 15 euro per week, hoe kun je nu je zelf en je dieren en de weekendvisite van dat bedrag per week voeden.


Hier ben ik ook benieuwd naar. Eten voor 2€ per dag :? Incl 3 dieren.

Wat eet je dan??

Edit:
bromfiets schreef:
Heel simpel eten


Maar alleen piepers en doppers ofzo? Meer kan ik niet bedenken want dan ga je over het budget van 1€ eten per dag voor jezelf.

Flowery

Berichten: 2448
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:16

Ik woon in mijn eentje (in het weekend is mijn vriend hier of ik bij hem) en ik ben rond de €150/€200 kwijt per maand, inclusief eventueel bestellen. Maar dat doen we hooguit 2 a 3 keer per maand :)

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:19

Tussen de 30 en 45 euro per week voor twee personen. Eens in de twee maanden een uitschieter van rond de 50 dan schrik ik altijd :')

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:24

Tussen de € 250 en € 300 per maand voor twee personen en hondje.

Zat altijd rond de € 200 - € 250, maar sinds de corona koop ik wat anders in :')

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 21:24

@bromfiets en @moonsparkle hoe dan?
Dat vraag ik me echt af 8)7

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:25

PSvanLot schreef:
LiselotZorro schreef:
Zo'n €100 per persoon per week. Haal bijna alles bij speciaalzaken, weinig uit de supermarkt. Uit de diepvries vind ik niet te eten.

Dat vind ik oprecht knap. Ik houd van luxe eten, maar weet niet hoe ik 100pp kan uitgeven in een week.

Ik hou het nog netjes.. Zou geen problemen hebben met meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:25

Rond de 350 voor twee personen zonder huisdieren. Is dat veel, tsja, ik vind van niet. Eten is wel je eerste levensbehoeften en bepaalt voor een groot deel je gezondheid.

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:25

LiselotZorro schreef:
PSvanLot schreef:

Dat vind ik oprecht knap. Ik houd van luxe eten, maar weet niet hoe ik 100pp kan uitgeven in een week.

Ik hou het nog netjes.. Zou geen problemen hebben met meer.


O ik heb ook geen problemen met het bedrag, maar ik zou gewoon niet weten wat ik daarvoor moet kopen.

sanowa

Berichten: 906
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:26

Wij met ons tweeën ongeveer 110 euro per week ongeveer.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:26

AnoukWelsh schreef:
@bromfiets en @moonsparkle hoe dan?
Dat vraag ik me echt af 8)7


Ik breek hier nu echt mijn hoofd over.

Sowieso denk ik dat ze alleen eten meerekenen, en geen wasmiddel, toiletpapier, tandpasta, shampoo etc. Of ze verbouwen al het eten zelf :Y)

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:27

PSvanLot schreef:
LiselotZorro schreef:
Ik hou het nog netjes.. Zou geen problemen hebben met meer.

O ik heb ook geen problemen met het bedrag, maar ik zou gewoon niet weten wat ik daarvoor moet kopen.

Ja, dat begreep ik.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:31

Ik maak een pan soep of stoofschotel voor de hele week, daar gaat het enige vlees in wat ik koop. Daar eet ik dan wat rijst of een knoflookbroodje bij. Verder bestaat mijn dieet vaak uit lunch met een blikje maïs, bonen, vis, havermout met wat jam, yoghurt met muesli of 2 gekookte eitjes. En mijn diner uit vissticks en aardappeltjes uit de oven met wat zout en mayo. Ik koop geen frisdrank, geen zuivel, vrijwel geen vlees en ik doe bv maanden met een fles olie. Verder neem ik overal en nergens goedkope restanten mee, zeker als het ingeblikt zit heb ik er geen enkel probleem mee als het (ruim) over de datum is. Schoonmaakmiddelen en shampoo/zeep/deo koop ik alleen in de reclame en doe daar maanden mee. Ik ben me er van bewust dat de meeste mensen hier niet op kunnen of willen functioneren, maar ik voel me hier goed bij :)

De dieren krijgen 's ochtends brokjes en 's avonds natvoer. Soms wat soep, rijst, yoghurt of een eitje.

simongek

Berichten: 5352
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:32

moonsparkle schreef:
Tussen de 30 en 45 euro per week voor twee personen. Eens in de twee maanden een uitschieter van rond de 50 dan schrik ik altijd :')
dan

Dan is dat puur alleen eten neem ik aan.

Ik ben bij de etos en kruitvat per winkel al zo 30 euro per week kwijt.

Dagcreme 18 per potje. Haal ik wel vaak in aanbieding. shampoo. Vitamines zijn al 12 euro per pot.etc.

Boodschappen zelf ben ik voor 2 volwassenen en 2 kinderen zo'n 125 a 150 pw kwijt.

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:33

verootjoo schreef:
AnoukWelsh schreef:
@bromfiets en @moonsparkle hoe dan?
Dat vraag ik me echt af 8)7


Ik breek hier nu echt mijn hoofd over.

Sowieso denk ik dat ze alleen eten meerekenen, en geen wasmiddel, toiletpapier, tandpasta, shampoo etc. Of ze verbouwen al het eten zelf :Y)

Hier nog een gekraakt brein :7

Ik vraag me dan ook af of het met zo’n budget lukt om alleen al aan de aanbevolen 2 stuks fruit en 2 ons groente per dag te komen?

just_kiki

Berichten: 6817
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:34

Ik denk zo €250 per maand voor gezin van 3 (kindje van 3 jaar)

En dan ben ik echt niet zuinig aan het doen(of aan het besparen). Is gewoon een stukje veel invriezen als er over is. Restjes dag, of lekker een eenpansgerecht maken van wat we hebben liggen. Daarbij to good to go, en evt foodstunter af en toe
To good to go vooral voor brood, daar gaan er hier wel 3 minstens doorheen per week :j
En ik haal veel bij de boer.

Wij hebben hier een Buitenlandse supermarkt met eigen slager eraan. Nou zo’n goedkoop en goed vlees. Haal ik een kilo stoof voor 7,99 of een kilo kipfilet voor 5,99. Echt onwijs lekker goed vlees. Hele goedkope groentes en lekker fruit.
Appels peren aardappels uien peen etc haal ik bij de boer
Shampoos en douchegel etc koop ik gewoon paar keer per jaar slim in met 1+1 acties. Mijn kelder staat iedergeval altijd te vol :')

Toen wij nog alleen waren was het zo’n 200 in de maand

Pepperrr

Berichten: 8389
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:34

Hier ongeveer 150 euro in de maand in mijn eentje. Helaas zit ik met een glutenallergie, een broodje van 11 sneetjes is al 4 euro. Dus ik eet echt enorm simpel, probeer verder tussen de 15-20 euro per week te zitten (excl brood dus). Brood probeer ik al zo min mogelijk te eten, maar yoghurt oid wordt hem ook niet ivm lactose intolerantie. En lactosevrij is ook weer heel duur..

Savonds eet ik meestal heel simpel aardappels groente vlees of soep ofzo.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:36

Rond de 500 euro per maand voor 2 personen, take away inbegrepen. Wasmiddel en schoonmaakgerief ook, shampoos en verzorgingsproducten niet.

Ik koop alles bij de Albert Heijn, is de goedkoopste en leukste winkel van de buurt.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:37

Schemerdier schreef:
Rond de 500 euro per maand voor 2 personen, take away inbegrepen. Wasmiddel en schoonmaakgerief ook, shampoos en verzorgingsproducten niet.

Ik koop alles bij de Albert Heijn, is de goedkoopste en leukste winkel van de buurt.


Ah nog een Belg! Ligt toch gelijk wat hoger zie ik dan. Hoop dat er nog wat Belgen volgen, want ben benieuwd!

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:37

Huh maar 2 eieren is toch geen lunch? :+
Zo heb ik voor morgen een gevulde puntpaprika met gehakt en ui gepland staan als lunch. Wij besteden veel, maar houden ook gewoon van lekker eten! <3

Indi_Vito

Berichten: 2746
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:39

Ongeveer €130 per week.
€60 hondenvoer p/m
€35 kattenvoer p/m

2 volwassenen en 2,5 kind
2 grote honden 1 kleintje
2 katten

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 21:40

@bromfiets ik vind het heel knap dat je voor zo weinig genoeg kunt eten! Zelf zou me dit niet lukken ben ik bang. Alleen mijn vriend eet al een half brood per dag met royaal beleg haha.

@just_kiki zodra ik meer plek in mijn vriezer heb wil ik ook eens bij de foodstunter bestellen! Slager is idd ook een goede tip, thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:41

bromfiets schreef:
Ik maak een pan soep of stoofschotel voor de hele week, daar gaat het enige vlees in wat ik koop. Daar eet ik dan wat rijst of een knoflookbroodje bij. Verder bestaat mijn dieet vaak uit lunch met een blikje maïs, bonen, vis, havermout met wat jam, yoghurt met muesli of 2 gekookte eitjes. En mijn diner uit vissticks en aardappeltjes uit de oven met wat zout en mayo. Ik koop geen frisdrank, geen zuivel, vrijwel geen vlees en ik doe bv maanden met een fles olie. Verder neem ik overal en nergens goedkope restanten mee, zeker als het ingeblikt zit heb ik er geen enkel probleem mee als het (ruim) over de datum is. Schoonmaakmiddelen en shampoo/zeep/deo koop ik alleen in de reclame en doe daar maanden mee. Ik ben me er van bewust dat de meeste mensen hier niet op kunnen of willen functioneren, maar ik voel me hier goed bij :)

De dieren krijgen 's ochtends brokjes en 's avonds natvoer. Soms wat soep, rijst, yoghurt of een eitje.

Ook al eet je enkel dat en met diervoeding erbij, ben je wel meer dat 15 per week kwijt toch? Vlees, soep, jam, eieren, blikjes vis en mais, natvoer honden, droogvoer honden, muesli, vissticks en aardappelen, rijst, knoflookbroodjesen eh yoghurt is ook zuivel hoor :D

Tieneke

Berichten: 21721
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:45

SinneJ schreef:
Schemerdier schreef:
Rond de 500 euro per maand voor 2 personen, take away inbegrepen. Wasmiddel en schoonmaakgerief ook, shampoos en verzorgingsproducten niet.

Ik koop alles bij de Albert Heijn, is de goedkoopste en leukste winkel van de buurt.


Ah nog een Belg! Ligt toch gelijk wat hoger zie ik dan. Hoop dat er nog wat Belgen volgen, want ben benieuwd!


Hier ook als ik de take away etc meetel. Puur enkel de boodschappen is 75-100 euro per week (eten, poetsproducten, toiletgerief...).

Sinds corona is het enorm de lucht in gegaan, tot corona zaten we rond 65-80 euro per maand. Ons koopgedrag is niet veranderd...