Wake-up light

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 12:45

pluisje88 schreef:
Zertab schreef:
Wat gaaf Pluisje! Ik wil er ook eentje met oranje licht, om de zonsopgang en ondergang na te bootsen.

Ik zal even een keer een filmpje proberen te maken van de inslaapstand. Daar kun je het mooi zien. Die verkleuring is echt geniaal.

Zou fijn zijn :)

wisja

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:12

Ik zit te twijfelen om er een aan te schaffen voor mijn vriend die nogal moeite heeft om wakker te worden van zijn wekker. Hij drukt hem vaak onbewust uit en slaapt dan weer door.
Maar hij moet vaak 2 a 3 uur eerder opstaan dan mij. Hebben er ook mensen ervaring met weer verder slapen nadat hij aangegaan is? Ik vind het niet erg als ik even wakker word als hij op moet staan, maar ik heb mijn slaap erna nog wel hard nodig :).

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:29

Dat ligt er heel erg aan hoe gevoelig je zelf bent

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:17

Ik zag er vandaag een bij de Kruidvat in de aanbieding, is nogal een stukkie goedkoper dan de gemiddelde haha. Iemand daar ervaringen mee?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:27

Zertab schreef:
linoleum schreef:
Ik heb zelf een wake up light en wil niet meer zonder. Zeker nu het in de ochtenden weer donker is als de wekker gaat, vind ik het heerlijk.

Wel de tip om geen hele dure te nemen. Mijn vriend heeft het nieuwste duurste model van Philips, maar is hier niet meer tevreden over dan over z’n vorige goedkope van een B-merk. Het is dus (naar zijn mening) het extra geld niet waard.

Je bedoelt deze:

https://www.bol.com/nl/p/philips-hf3520 ... oductImage

Ik wacht sowieso tot Black friday haha

Ik heb zelf ongeveer die, maar dan 1 luxer. Die kan ik "op zn kop slaan" en dan geeft die een klein rood lampje. Dat is voor mij erg fijn, ik ben enorm blind in het donker en zo kan ik als ik er even uit moet, snel een klein lampje aan doen.
De gewone lamp functie kun je natuurlijk ook aan doen, maar die staat bij mij altijd op de meest felle stand en dat is midden in de nacht veel te veel licht.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:30

Ik heb er ook 1 sinds een aantal jaar, van Philips. Vind hem tegenwoordig heel fijn als nachtkastlampje en zo af en toe gebruik ik de wake up functies ook nog. Vorig jaar altijd met wake up functie wakker geworden en dat ging echt heel goed, totdat mijn lichaam het spelletje door had... 'Hoe dan?', vraag je je af. Nou zo.. Ik zet de timer op 20 minuten van 'first light' tot 'zon op' wanneer ik er uit wil gaan. Mijn lichaam bedacht dat het bij 'first light' ook wel wakker kon worden :+ Dus nu heeft die hele wake up functie geen zin meer omdat ik wakker word zodra die lamp aanspringt. Echt heel irritant :')

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:31

wisja schreef:
Ik zit te twijfelen om er een aan te schaffen voor mijn vriend die nogal moeite heeft om wakker te worden van zijn wekker. Hij drukt hem vaak onbewust uit en slaapt dan weer door.
Maar hij moet vaak 2 a 3 uur eerder opstaan dan mij. Hebben er ook mensen ervaring met weer verder slapen nadat hij aangegaan is? Ik vind het niet erg als ik even wakker word als hij op moet staan, maar ik heb mijn slaap erna nog wel hard nodig :).

Mijn partner heeft er ook 1, aan zijn eigen kant van het bed. In het begin werd ik continue wakker van zijn wekker. Maar nu niet meer, gelukkig wel nog steeds van mijn eigen. Ik sliep daarna niet meer, maar ben altijd een slechte slaper geweest.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:32

Wat een interessante topic! Het lijkt mij een erg leuk cadeautje voor mijn vriend. Hij gaat in december beginnen aan een nieuwe baan waarbij hij in diensten moet werken en er dus soms om 3 uur uit moet. Dan is wakker worden op die manier misschien wel fijner!

Heeft iemand eentje die goed aan te raden is, zonder dat die 100+ kost? Ik weet natuurlijk niet of het iets is waar mijn vriend baat bij heeft of niet.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 01:30

Ik heb een somneo van Phillips en ben er erg blij mee.

Makkelijk in te stellen, gaat van rood naar wit en je kunt wakker worden met verschillende geluiden.

Wel wat duurder, maar vind de volgende functies erg handig:
-op de bovenkant tikken geeft een rood licht waardoor je wel wat ziet maar niet compleet wakker bent als je er snachts uit moet.
-ik kan hem ook als radio gebruiken.
- ik kan zelf instellen hoe licht hij mag worden met opstaan (rood naar fel wit). Je kunt dus ook stoppen met geler licht.
- er is ook een inslaapfunctie. Handig voor als ik te lang lees.

En voor de liefhebber zijn er ook ademhalingsoefeningen om tot rust te komen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:08

Ik ga vanmiddag (via mp) als het goed is een Philips hue ophalen :D
Ben erg benieuwd. Ik kan in de winter soms echt moeite hebben met wakker worden als het buiten nog donker is.
Heb zo’n versie die inderdaad ook verschillende kleuren licht heeft en een fm radio (en oplader voor iphone). Ook een inslaapfunctie, maar daar heb ik nooit problemen mee dus ik verwacht dat ik die nooit ga gebruiken :)
Misschien handig voor mijn vriend. Die is het tegenovergestelde van mij. Moeite met in slaap komen en zodra zijn wekker gaat is ‘ie eruit. Voor dat laatste heb ik echt respect :=

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:25

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 20:44

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 20:50

Ik zit nu vooral aan deze te denken:

https://www.bol.com/nl/p/philips-hf3520 ... ifications

Waarover ik twijfel, gewoon algemeen zo'n wekker, is dat ik elke dag op een ander tijdstip uit bed moet. Dus elke avond mijn wekker opnieuw moet instellen. Gaat dat eigenlijk makkelijk met een wake-up light?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:52

Zertab schreef:

Waarover ik twijfel, gewoon algemeen zo'n wekker, is dat ik elke dag op een ander tijdstip uit bed moet. Dus elke avond mijn wekker opnieuw moet instellen. Gaat dat eigenlijk makkelijk met een wake-up light?

Ik stel hem in via een app op mijn telefoon en kan dan gewoon voor iedere dag een andere tijd instellen die hij onthoudt. Heel makkelijk en prima.
Ik heb denk ik dezelfde als Pluisje.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 20:59

Dus je moet via de telefoon je wekker instellen? Ipv op de wekker zelf?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 21:00

pluisje88 schreef:
Zertab schreef:
Wat gaaf Pluisje! Ik wil er ook eentje met oranje licht, om de zonsopgang en ondergang na te bootsen.

Ik zal even een keer een filmpje proberen te maken van de inslaapstand. Daar kun je het mooi zien. Die verkleuring is echt geniaal.

Welk model heb jij eigenlijk? :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:06

Ik heb een Philips zonder app. Het verzetten van de wekkertijd is super simpel en echt 10 seconden werk. (Je drukt op 1 van de 2 wekker knopjes, de tijd gaat hierdoor knipperen. Met plus en min stel je de juiste tijd in (eerst uur, dan minuten) en vervolgens druk je op je lamp en staat je wekker goed).

Edit: ik heb die uit jouw linkje, al bijna 10 jaar en nog altijd super tevreden!
Laatst bijgewerkt door Saintelette op 31-10-20 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 21:06

Saintelette schreef:
Ik heb een Philips zonder app. Het verzetten van de wekkertijd is super simpel en echt 10 seconden werk. (Je drukt op 1 van de 2 wekker knopjes, de tijd gaat hierdoor knipperen. Met plus en min stel je de juiste tijd in (eerst uur, dan minuten) en vervolgens druk je op je lamp en staat je wekker goed).

Oh dat is makkelijk idd :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:27

Zertab schreef:
Dus je moet via de telefoon je wekker instellen? Ipv op de wekker zelf?

Ik kan ook de wekker zelf gewoon instellen, maar ik heb een app op mijn mobiel gezet en gebruik die doorgaans.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:42

Zertab schreef:

Dan zou ik 30 euro bij leggen en heb je die wat op app werkt.
Staan vandaag in promo bij bol.

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 21:47

Als het op de wekker zelf makkelijk in te stellen is, is dat ook prima. Het is ook niet dat ik bijvoorbeeld elke maandag op x tijd op moet. Ligt er maar echt net aan hoe laat ik een afspraak heb bij een cliënt.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:47

Saintelette schreef:

Edit: ik heb die uit jouw linkje, al bijna 10 jaar en nog altijd super tevreden!

Ik heb ook zonder app inderdaad. Dat bestond toen allemaal nog niet. Idd paar seconden.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:43

Zertab schreef:

Via wekker gaat echt heel makkelijk. Je kan gewoon de tijd aanpassen
, de overige instellingen kun je "doorklikken".

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:24

Op die van mij gaat het ook makkelijk. Ik heb op dit moment twee tijden staan (doordeweeks en weekend) en het is echt een kwestie van een vinkje aan of uit zetten :)

Geen iphone app

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:38

linoleum schreef:

Ik heb deze en het is echt geweldig! Ik kan niet meer zonder. Zeker niet nu het sochtends echt weer donker is merk ik dat ik er zo veel profijt van heb!

Ik schrik niet meer wakker uit nachtmerries en rare dromen.

Ik wilde wel perse die met de app want daar ben ik gevoelig voor, maar is niet perse nodig.