Als je deze schakelaar ingedrukt houdt wordt het licht feller

Volgensmij heb ik op de WC nog geen smart lamp, op zich zou dat wel een idee zijn met een bewegingssensor.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Cer schreef:(oh ja, de andere optie is een ouderwetse lichtschakelaar terugplaatsen en die op 'aan' zetten.. dat hadden wij ook al bedacht, maar dat is nu even niet de vraag)

Denise_Storm schreef:Maar het is toch altijd nog mogelijk om de lampen met de schakelaar te bedienen? Bij ons in iedere geval wel, al moet je de knop dan even twee keer omzetten (dus eerst naar uit en dan aan). En waarom zou je in de wc perse Hue doen? Daar kan je ook een gewone lamp doen toch die je altijd met de schakelaar aan en uitzet?
xSwanHeart schreef:De bewegingssensor hebben wij in de hal, maar ik ben er geen fan van. Of het nou donker of licht is, de lamp gaat bij iedere beweging aan. (Zonde dus, want dan gaat hij dus ook aan als het niet nodig is.) En je kan niet instellen dat hij 's nachts op de nachtlamp-stand gaat, maar in de avond op helder. Je zou van Hue verwachten dat dat beter kan...

xSwanHeart schreef:De bewegingssensor hebben wij in de hal, maar ik ben er geen fan van. Of het nou donker of licht is, de lamp gaat bij iedere beweging aan. (Zonde dus, want dan gaat hij dus ook aan als het niet nodig is.) En je kan niet instellen dat hij 's nachts op de nachtlamp-stand gaat, maar in de avond op helder. Je zou van Hue verwachten dat dat beter kan...
Denise_Storm schreef:xSwanHeart schreef:De bewegingssensor hebben wij in de hal, maar ik ben er geen fan van. Of het nou donker of licht is, de lamp gaat bij iedere beweging aan. (Zonde dus, want dan gaat hij dus ook aan als het niet nodig is.) En je kan niet instellen dat hij 's nachts op de nachtlamp-stand gaat, maar in de avond op helder. Je zou van Hue verwachten dat dat beter kan...
Misschien begrijp ik je niet goed, maar je kan gewoon instellen van wanneer tot wanneer de sensor werkt. Bij ons gaat de sensor het pas doen als de zon onder is en blijft werken tot 23.00 uur. Daarna niet meer, omdat als de katten naar boven gaan het licht anders aan ging en ik er wakker van werd

) óf degene die zich verplaatst moet altijd de app bij hebben, en op het moment dat je iets wilt pakken en daarbij een lichtje nodig hebt, duurt het aanzetten van de lamp met de app gewoon te lang..
maar we zijn nog niet helemaal klaar ..

Dan vind ik een knop, denk ik, wat sneller.. maar we kijken dit eerst nog even aan zo..
xSwanHeart schreef:Denise_Storm schreef:Misschien begrijp ik je niet goed, maar je kan gewoon instellen van wanneer tot wanneer de sensor werkt. Bij ons gaat de sensor het pas doen als de zon onder is en blijft werken tot 23.00 uur. Daarna niet meer, omdat als de katten naar boven gaan het licht anders aan ging en ik er wakker van werd
Je hebt helemaal gelijk, dat heb ik inderdaad verkeerd gezegd! Sterker nog, hier staat inderdaad ook een tijdvak ingesteld en dat werkt gewoon. Maar, je kan maar 1 tijdvak instellen. Dus zonsondergang - 23:00 uur kan. Maar van zonsondergang tot 23 uur op standje helder, tussen 23 en 6 op standje nachtlamp en dan van 6 tot zonsopgang weer op standje helder, dat kan niet. En dat zou ik wel graag willen...
Time-based light, heet het. Ik heb nu geloof ik vijf verschillende tijdvakken ingesteld met elk apart gedrag. Stuk beter zo!