Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:Ik zie allemaal prachtige uitleggen over waarom je de boom zou willen houden. Maar ik zou gewoon zeggen, de boom blijft en je hebt er af te blijven. Verleg je moestuin maar. Geen uitleg geeen tegemoetkoming. Alleen de belofte dat als ze aan jouw boom schade toebrengen dat je aangifte doet van vernieling van eigendom.
Dit soort lui moet je geen vinger toegeven
Ibbel schreef:Nee, bij een moestuin wil je helemaal niet zoveel zon (ook niet voor tomaten, en die (mis)oogst lees ik tussen neus en lippen door is het grootste probleem) en zeker niet op het heetst van de dag.
Voor tomaten heb je wel warmte nodig.
Ik had twee jaar geleden voor het eerst een geweldige tomatenoogst uit de volle grond (ik kweek ze in de kas) - een spontane zaailing op het noorden, die geen spriet zon gezien heeft, z'n hele leven. Het was daar in de schaduw gewoon lekker 30 graden. Fantastisch zoete tomaten. Gewoon vanwege die toen zo hete en droge zomer. Niks zon. Mijn tomaten in de kas zijn diezelfde zomer mislukt. Te heet, te veel zon.
Sjong schreef:Ik zóu doen wat je zelf wil en hier ook duidelijk over zijn.
Wij hadden een grote boom in onze achtertuin. De buurman klaagde ook steeds over die boom, ik vond hem mooi. Toen uiteindelijk voor de lieve vrede de boom gekapt. Werkelijk 2 maanden later vertelt de buurman dat hij gaat verhuizen. Ik was echt over de zeik.
anjali schreef:Dergelijke narigheid heb ik ook hier,een hele mooie zeker 40 of 50 jaar oude conifeer in mijn tuin en een buurman die me al 3 jaar pest om hem weg te krijgen. Echter dit is een huurwoning,niet mijn eigendom dus.
__Sannne schreef:Ik zou, naar de buren toe, juist niet teveel redenen geven waarom je de boom wil houden. Daarmee geef je alleen maar ruimte voor een discussie. Jij wil dat de boom blijft, klaar. Waarom jij wil dat ie blijft, hoef jij aan niemand toe te lichten.