Autodealer banketstaaf zich onder garantie uit!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:06

Ik wens je veel succes morgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:09

Mensen die voor plotselinge situaties komen te staan zie ik liever niet op de weg. Genoeg ongelukken gezien. Op de weg moet je gelijk kunnen anticiperen.
Als je echt nog zo onzeker bent dan zijn er ook rijlessen speciaal voor mensen die bang en angstig zijn. Misschien is dit een idee?

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:09

mvdende schreef:
Voor de 10.0000 keer: er is een afspraak gemaakt tussen mijn ouders en de handelaar dat de auto gewoon opgehaald zou worden. Ook met kleine motor/ versnellingsbak problemen.

Ik had gewoon door moeten zetten, zelf niet gedaan en heb me laten afwimpelen met computerstoring.

Kost me nu €100 dat geintje.

Bel morgen de handelaar waar de auto vandaan komt om het probleem voor te leggen.

Ben ik pissig? Ja op dit moment even wel ja. Voornamelijk omdat de handelaar wel degelijk had kunnen weten dat het niet om een computerstoring ging maar om mechanische storing...

Die man had waarschijnlijk geen zin in een reparatie onder zijn kosten.

En niet geschoten is altijd mis, dus ga wel proberen er nog wat uit te slepen morgen.

Pfff, denk om je hartkleppen. En wat een aannames! Praat normaal en rustig met de garagehouder. Wie weet heb je geluk en komt hij je tegemoet. Zo niet jammer dan. Hij hoeft het niet te doen. Het zou puur coulance zijn van zijn kant. Maar als je morgen zo fel bent als hier geef ik je weinig kans. Ik zou echt zero tolerance hebben voor mensen die mij zo fel zouden benaderen.

Haarbal
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:10

Jemig, gaf je vader de sleutels en had hem langsgestuurd als je zelf zo bang bent! Je auto loopt slecht maar je rijdt er maaaaanden mee door en gaat dan klagen dat je ZELF niet langs geweest bent! Lekker omgekeerde wereld dit!

Je paard kreupelt, je belt de kliniek en die zegt, mogelijk een hoefzweer, maar dat zie ik door de telefoon niet dus kom maar langs. Jij doet dat niet want beest loopt weer redelijk rad dus je rijdt lekker verder. Half jaar later kreupelt hij weer, en dan ga je afgeven op de DA, want die wilde de eerste keer niet langskomen. Wie zit er dan fout?

Bovendien had je ook een paar rijlesjes kunnen nemen om je zelfvertrouwen op te krikken. Je mag met een rijbewijs ook gewoon lessen hoor...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:12

Guthedentjemie meid, als 100euro de kosten zijn aan een oud gebakje mag je in je handjes knijpen.
Ik zou keihard lachen aan de telefoon als je hierover belde...
Masr ik woon redelijk in de buurt en ga daar werken, ik zal oppassen voor Panda's :j

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:15

Ik wordt wel een beetje moe van mensen die een wereld drama posten op bokt en dan echt OVERAL een excuus voor verzinnen.
En dan in dit geval na 9 maanden lopen te janken om een reparatie van 100 euro....want jaaaa ik was te bang om naar de garagehouder toe te rijden,
Stap dan niet in een auto, als je vervolgens je eigen frustraties op een garagehouder gaat af reageren die je ongetwijfeld 9 maanden geleden geholpen had met kabels als je daar gewoon heen gereden was.
Maak van jouw probleem niet zijn probleem!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 19:21

purny schreef:
Mensen die voor plotselinge situaties komen te staan zie ik liever niet op de weg. Genoeg ongelukken gezien. Op de weg moet je gelijk kunnen anticiperen.
Als je echt nog zo onzeker bent dan zijn er ook rijlessen speciaal voor mensen die bang en angstig zijn. Misschien is dit een idee?

Ik heb enkele rijlessen gehad en ik heb groen licht om zelf lekker te rijden.

Gebeuren een hoop maffe dingen op de weg inderdaad. Genoeg hufters die zich niet aan de regels houden en soms gewoon spontaan een nasty situatie.

Pas nog vlak voor Brussel, ging het van 100kmh+ naar een stilstaande file uit het niets.. vrachtwagen 2 auto's voor me, gooit hem plotseling naar links om uit te wijken en iedereen gelijk hard op de rem. Ook ik en op behoorlijk schrik na, niets aan de hand. En niet alleen ik schrok me rot, ook mam naast me had dit niet zien aankomen.

En is Bokt er niet ook voor om soms gewoon je ergernis/ frustratie even te uiten? Kom genoeg topics tegen met een gefrustreerde ts....

Nu was ik er even één.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 17-09-20 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:22

mvdende schreef:
Voor de 10.0000 keer: er is een afspraak gemaakt tussen mijn ouders en de handelaar dat de auto gewoon opgehaald zou worden. Ook met kleine motor/ versnellingsbak problemen.

Ik had gewoon door moeten zetten, zelf niet gedaan en heb me laten afwimpelen met computerstoring.

Bel morgen de handelaar waar de auto vandaan komt om het probleem voor te leggen.

Ben ik pissig? Ja op dit moment even wel ja. Voornamelijk omdat de handelaar wel degelijk had kunnen weten dat het niet om een computerstoring ging maar om mechanische storing...

En niet geschoten is altijd mis, dus ga wel proberen er nog wat uit te slepen morgen.

Tussen je ouders en de handelaar? Maar jij koopt de auto toch?

Feit is gewoon dat je te laat was en de handelaar de auto nooit heeft gezien. Het is niet zijn probleem dat je te bang bent om auto te rijden. Je lijkt erg close te zijn met je ouders, rijden zij ook niet op de snelweg?

Wees blij dat het je maar €100 kost :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 19:26

Destination schreef:
mvdende schreef:

Tussen je ouders en de handelaar? Maar jij koopt de auto toch?

Feit is gewoon dat je te laat was en de handelaar de auto nooit heeft gezien. Het is niet zijn probleem dat je te bang bent om auto te rijden. Je lijkt erg close te zijn met je ouders, rijden zij ook niet op de snelweg?

Wees blij dat het je maar €100 kost :=

Beide ouders zijn zeer ervaren rijders.

Pa rijdt elke dag 100km voor zn werk, voornamelijk op de snelweg.

Maar ze wonen dan ook 100km bij mij vandaan, daarom kunnen ze niet even snel komen om mijn autotje naar de garage te rijden.

En in het koopcontract staat dus dat er ophaalservice zou zijn....

Niet raar als je specifiek ophaalservice koopt, dat ouders er dan vanuit gaan dat autotje opgehaald gaat worden met problemen.

Destination

Re: Autodealer banketstaaf zich onder garantie uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:31

Maar je auto reed, waarom zou het dan opgehaald moeten worden? En wat staat er in de voorwaarden over het ophalen? Ik neem aan dat je die op papier hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:38

Je kunt ook assertief zijn zonder meteen agressief te worden, zeker als je iets van iemand gedaan wil krijgen. := Ik zou ook niet zo staan te springen om 120km te rijden voor het ophalen van een auto die nog gewoon rijdt voor iemand die hem bij het eerste, het beste euvel de pan uit flipt omdat ik niet stante pede volledig tot haar beschikking sta. Bovendien is het ook nog maar de vraag of de garage zich het op dat moment kon permitteren om twee man personeel voor anderhalf à twee uur te missen; zeker met zo'n afstand moet dat ingepland worden én je auto reed nog gewoon - je stond dus niet met autopech. Aangezien het probleem verholpen leek na een keer stoppen en starten, snap ik ook helemaal dat de dealer dacht aan een computerstoring en hem niet op is komen halen. Zijn personeel en auto's zijn ook niet gratis, dus hij kan ze moeilijk voor ieder mógelijk wissewasje een 120km round-trip laten maken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:42

Voor de 100.000e keer, ophaal service geldt niet als de auto gewoon kan rijden!
Dat JIJ niet kan rijden is niet hun probleem.

Mensen geven je een advies, maar jij weet het blijkbaar beter.

Succes met je gelijk krijgen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:44

Cowgirl schreef:
Ik wens je veel succes morgen.

Ik zou vooral de autodealer succes wensen. :D

Eigenlijk is alles wel gezegd. Het is toch geen hogere wiskunde of wel?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:46

Haha ja daar heb je een punt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:47

Silly1972 schreef:

Maar jij vroeg om hulp en mensen reageren daarop, las jij het allemaal het beste weet, waarom vraag je dan om feedback?

Bij sommige garages komen ze ze ook halen als je geen tijd hebt o.i.d. dus dat is niet per definitie waar, alleen denk ik niet dat ze dat op de bonnefooi doen als er geen duidelijk aanwezig probleem of onderhoud nodig is, zeker niet op zo'n afstand. :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:52

Staat er een termijn van de ophaalservice bij? Wat staat er specifiek in het contract?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:55

Mkango schreef:
Silly1972 schreef:

Maar jij vroeg om hulp en mensen reageren daarop, las jij het allemaal het beste weet, waarom vraag je dan om feedback?

Bij sommige garages komen ze ze ook halen als je geen tijd hebt o.i.d. dus dat is niet per definitie waar, alleen denk ik niet dat ze dat op de bonnefooi doen als er geen duidelijk aanwezig probleem of onderhoud nodig is, zeker niet op zo'n afstand. :=

Nou dan heb je echt mazzel, meestal doen ze dat niet.
Maar we weten ook niet of dat in het contract staat, want ondanks tig keer vragen van verschillende mensen reageert ze daar niet op.
Dus ik vermoed dat dat niet gemeld staat.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:02

Volgens mij heeft de autodealer zich nergens onderuit geluld, maar heb jij verzaakt naar de garage te gaan om wat voor reden dan ook.

De garantie is voorbij, dus naar mijn mening heb je op dat gebied pech. Waarom ben je na de eerste keer niet meteen gegaan? Of dacht je zelf ook dat het wel mee viel?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:14

1. ophaalservice geld voor kapotte auto in de meeste gevallen. Daarbij dacht hij computerprobleem en heb jii niet verder aangedrongen.

2. wel of geen snelweg is niet zijn probleem.

3. non conformiteit gaat niet op. Sterker nog:zelfs als dit euvel in de garantie was voorgevallen is niet zeker of je het wel vergoed had verkregen. Slijtage valt vaak niet onder de garantie. Dat 1 minteur zegt onvoorzichtig loshalen zegt niet zoveel... daarbij had je de garage de kans moeten geven het op te lossen en ne bent zelf naar ienand anders gegaan

Als je auto iets heeft dan ga je langs. Je kunt niet verwachten dat ze een sluitende verklaring geven ad hand van wat jij verteld.

en ik zou er ook niet vanuitgaan dat ie zich er majkelijk vanaf wilde maken. Ik heb zelf bij een verhuur gewerkt. Moest nwe wagen ophalen, startte ineens niet meer. Baas gebeld, nog een x geprobeerd en hij deed het weer. maw vrouw achter stuur. toen een klant, alles nagekeken, niks gevonden. Dit tot 4x toe. Totdat het toevallig gebeurde terwijl een monteur erin proefreed. t is gewoon af en toe lastig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:21

mvdende:Hoe zou jij het vinden als je voor rotte vis uitgemaakt word omdat een van je klanten het niet eens is met de verlopen garantie? Zou jij hem of haar nog fatsoenlijk en netjes te woord staan of denk je dan ook zak in de plomp?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:24

mvdende schreef:
Nielojram schreef:
Hoe haal je je rijbewijs als je geen snelweg kan rijden?

In 2014 je rijbewijs halen, na het behalen van je rijbewijs misschien in totaal 10x achter het stuur zitten en vanaf 2016 totaal 0 x autorijden..

Dan is het aardig weggezakt en ik vond (vind nog steeds regelmatig in bepaalde situaties) autorijden echt DOODENG!

Ondertussen cross ik half Nederland door met mn autotje, maar heel in het begin was ik doodblij als ik 5km verderop Hoogerheide wist te bereiken.

Heel banketstaaf gezegd, maar dat is niet het probleem van de garage maar je eigen probleem. Je had ook je vader kunnen vragen of die dan mee wilde naar die garage.
Zoals iedereen al zegt; je kunt hier niks mee, want je hebt zelf verzuimd bij die garage langs te rijden na die eerste storing om uit te laten zoeken waardoor die storing dan kwam. In plaats daarvan heb je maanden rondgereden tot zelfs voorbij de duur van je garantie. Je garantie is al maanden voorbij, dus daar nu nog op terug vallen kun je vergeten. Gaat wel om een auto van 12 jaar, niet 1 die regelrecht van de band afgerold is.
Een goede les voor de volgende keer; direct binnen een paar dagen ( liefst nog dezelfde dag of volgende) naar de garage en prijs je voor nu maar zeer gelukkig dat het alleen om een paar simpele bougiekabels ging en niet iets wat honderden euro's moest kosten.

Zo'n ophaalservice is over het algemeen bedoeld voor als de auto echt niet meer rijdt, zolang de auto nog gewoon normaal verplaatst kan worden, zullen ze niet snel voor ophalen kiezen....zeker niet als de auto 60 km verderop staat en die auto nog prima in staat is om zelf die 60 km af te leggen.

Gelukkig voor je was het geen dure les

edit; lees nu dat je ouders weer 100 km van jou vandaan wonen. Maar goed; je kent vast wel mensen in je directe omgeving met een rijbewijs die na even lief aankijken je wel hadden willen helpen naar de garage te gaan

kydaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:34

Als automonteur c.q garagist met wat jaartjes ervaring wil ik hier toch even op reageren..

Over het algemeen is een fiat panda een prima auto, als ze lopen lopen ze goed.

Toen jij gebeld hebt met de dealer had er ( zoals ik het aan zou pakken garantie of niet als ik een auto verkoop) gewoon langsgekomen of in jouw geval als dit zo is afgesproken de auto opgehaald en een juiste diagnose gesteld moeten worden..

Ik zeg dagelijks tegen mijn klanten aan de telefoon die bellen met een probleem dat ik helaas geen glazen bol heb en telefonisch diagnose stellen is ALTIJD gissen. Natuurlijk heb je als monteur in veel gevallen al een idee wat het zijn kan of waar je het moet zoeken.

Mbt bougiekabels, de scheurtjes die jij omschrijft kunnen ook heel goed droogtescheurtjes zijn. Dit komt veelvuldig voor en zeker als ze al wat langer er op zitten. Het zal geen marter zijn, want dan zijn ze echt doorgebeten en is dit zichtbaar.

Kortom , het had anders opgelost kunnen worden vanuit de dealer wat proactiever van ‘ joh kom even langs en we bekijken de situatie’ of vanuit jou ‘ de auto doet dit en dit en ondanks jouw woord dat het een storing is , had ik het toch graag even nagekeken ik heb immers garantie’

Hopelijk kan er alsnog goed over gecommuniceerd worden en dit in de toekomst voor beide partijen anders verloopt.

Heel veel succes en alsnog plezier met je auto!

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:40

Wel heel fijn trouwens ts dat het maar een kleine reparatie was, als ik mijn scooter weg breng dan ben ik meestal al meer kwijt :) die is dezelfde leeftijd als jouw auto maar die mankeert altijd meerdere dingen tegelijkertijd :+ het belangrijkste is dat je weer veilig de weg op kan!
Als ze nou in het ergste geval niks voor je kunnen betekenen bij de garage waar je hem vandaan hebt, dan ben je er in elk geval niet super veel geld voor kwijt voor al dit gedoe.
Succes morgen met je gesprek!
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:50

Goeiedagschotel zeg, wat een drama om een paar kabels.

Ik geef je weinig kans met zo’n toon.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:59

Ik moet zeggen dat ik het voor 1 partij heel sneu vind en dat zijn je ouders. Die hebben geld besteed aan deze auto voor jou, althans dat begrijp ik uit je bericht. Zij dachten je een plezier te doen met de auto en wellicht hebben zij zich ook verkeken op de extra betaalde ophaalservice wat voor hun dus weggegooid geld is. Dat is voor je ouders ook niet leuk, heel begrijpelijk. Maar probeer te voorkomen dat je daar morgen als een stampvoetende kleuter heen gaat en probeer er vooral sámen uit te komen met de dealer. Vliegen vang je nog altijd het beste met stroop ipv met azijn.